האגם החדש בפארק הגדולצילום מחלקת הדוברות, עיריית פתח תקוה
האגם החדש בפארק הגדול צילום מחלקת הדוברות, עיריית פתח תקוה

"לא חסרים שטחים בעיר, חסר תכנון סביבתי ירוק"

שאלה בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם לדעתכם העיר ירוקה מספיק?

פורסם בתאריך: 20.1.19 11:05

 

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"פעם היו שרים "נלבישך שמלת בטון ומלט". היום מחפשים את הירוק מבין הבטון והמלט. כאשר מדברים על ירוק הכוונה לעצים, גינות, שיחים ופרחים. אין בפתח תקווה מספיק שטחים ירוקים בשכונות המרכז, הדרומיות וחלק מן המזרחיות. בשכונות החדשות, אם המושבות, נווה גן, כפר גנים, יש אמנם גינות , חלקן גינות מתקנים עם דשא סינטטי. אבל במרכז העיר המחסור בשטחים ירוקים מודגש. חסרות גינות, חסרים עצים. פעם היו עצים בשפע, אבל רבים נכרתו מסיבות שונות, רובן לא מוצדקות. רחוב חובבי ציון לדוגמא שהיו בו עצים, היום אין בו עץ אחד לרפואה. גם הרחוב הראשי, חיים עוזר, מתהדר במעט עצים ( גם עליהם נאבקנו בעמותת "פתח תקוה זה אני" כאשר הרחוב שופץ). יש במרכז כמה "איים" של עצי פיקוס עתיקים כמו ליד כיכר העירייה או בצד כיכר המייסדים. זה מבורך אך לא מספיק. בעיית מרכז העיר היא שהכל בנוי ולא ניתן להכניס סיכה של גינה. אבל ניתן לשתול עצים כדי להוריש איכות ירוקה לדורות הבאים. משום מה יש תושבים המעדיפים דשא סינטטי מלאכותי ונקי על דשא ירוק וחי. תושבים אינם מבינים שפלסטיק לא יכול לבוא במקום הדבר האמיתי. לא אפרט כאן את החשיבות של עצים ושיחים ודשא. מלבד הערך האסטטי, יש חשיבות במניעת זיהום אוויר וצל. הפתרון הוא אכיפת הדרישה של 30 גינון בבנייה חדשה, תשתית של גינות בכל שטח פנוי, ואי כריתת עצים". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"פתח תקוה היא עיר ירוקה בעלת חזות נקייה ואסטטית המשלבת גנים, גינות וטיפוח, ושואפת לסביבת חיים ירוקה יותר, בריאה וידידותית. עיר ירוקה היא עיר שאורח החיים בה מאפשר להקנות לתושביה איכות חיים וסביבה נעימה כגון טיפוח ושמירה על שטחים פתוחים ומקורות מים, צמצום נפח פסולת עירונית, שטחים ירוקים שבילים ירוקים המחברים בין חלקי העיר והפארק. יש בעיר ובכל שכונה מיחזור, יש תחנה לאיסוף פסולת ומתקן למיכלי פלסטיק. יש חינוך סביבתי בבית ספר היסודיים כחלק מתוכנית לימודים. ובנוסף הצטרפה פתח תקוה לתכנית "ברית ערים לאיכות חיים וסביבה" שנועדה לשפר את איכות החיים שלנו התושבים. זיהום האוויר פחת ואסור לבנות יותר בעיר אפילו בניין אחד נוסף. יש בעיר הרבה גינות ירוקות ומטופחות ואגם מרהיב מלאכותי שפותח לי את הלב כל פעם מחדש. עדיין יש מה להשתפר בעיר שלנו אך הכיוון הוא חיובי ומבטיח". (אבירם היא נומרולוגית).

יצחק עופרי

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

"פתח תקוה הייתה ירוקה יותר. בדרכים הראשיות, בשכונות המגורים הוותיקות, ובפרדסים שעטפו את המושבה. התכנון המקומי אפשר בניה מואצת עם הקלות מפליגות, כריתות עצים ובנייה על קו 0. באולפנה לבנות שנבנתה לטובת הדר גנים, אין בחזית המערבית פיסת קרקע קטנטנה אפילו לפרח אחד. בשכונת נווה דקלים, דאגו לחניות ושכחו את הגינות. ככלל, העיר אינה ירוקה מספיק. במיוחד בשכונות החדשות, בבנייני מסחר חדשים, ובמקומות ציבוריים. שם הולכי הרגל זקוקים קצת לצל. אני חושב שצריכים להשקיע יותר במרחב הציבורי, ופחות בהכנסות מארנונה. לדעתי, לא חסרים שטחים בעיר. חסר תכנון סביבתי ירוק. חסרה מחשבה להפוך את ז'בוטינסקי ואורלוב לשדרות כניסה מפוארות לעיר. חסרים לי עצים ברחובות גליס וגיסין, וטיפול בפרדס ז'בוטינסקי ליד גשר בילינסון". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקווה ויקיר העיר).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר