משפחה צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטINGIMAGE
משפחה צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטINGIMAGE

"כמו שהאינטרנט משדרג לנו את החיים, ככה הוא מפרק אותם"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: לקראת יום המשפחה, מה לדעתכם הכי חסר כיום ביחסים המשפחתיים?

פורסם בתאריך: 5.2.19 11:10

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"כיום בעידן הטאבלט, הטלפון החכם והטכנולוגיה, ובעידן שבו ההורים עובדים עד מאוחר, חסר הביחד. ומה זה בעצם הביחד? הביחד הוא הזמן בסוף היום שבו פעם, לפני עידן הטכנולוגיה המהירה, טרם המצאת האינטרנט והטלפונים הניידים, היו יושבים בסוף יום המשפחה, ההורים, הילדים, משוחחים, צוחקים, מספרים כל אחד על יומו. מסתכלים אחד לשני בגובה העיניים בלי הסחות דעת. לעיתים היו יוצאים מהבית, יושבים עם השכנים, משחקים עם ילדי השכנים, כשכל ילדי הבניין, כשכל דיירי הבניין היו משפחה אחת גדולה. אך איך לומר? תם עידן. אנו כיום בעידן שבו ילדים (וגם הורים) עסוקים מאוד "בלשוחח" עם מסך הטלפון. ואני אומר? להחזיר עטרה ליושנה". (שטרן הוא פעיל בכפר גנים ג').

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"זה לא שחסרים דברים ביחסים משפחתיים, לפחות לפי מה שאני רואה היום. למרות שלכל בן משפחה יש המון עיסוקים פרטיים המשפחות עדיין משתדלות לבלות יחד בסופשים, יוצאים לטיולים, הרבה משפחות שהן כלל לא דתיות עושות אפילו קידוש בערב שישי רק לשם הגיבוש והאיחוד המשפחתי, כל אלה הם דברים מצוינים ביחסים משפחתיים והלוואי ואנשים ימשיכו בזה לתמיד. אמממה, יש גורם אחד מסוכן שמעמיד את כל המשפחתיות בסכנה גדולה כמו גם את היחסים הבינאישיים וזה בלי שנשים לב – האינטרנט. כמו שהוא משדרג לנו את החיים ככה הוא גם מפרק אותם ואם בני אדם לא ילמדו לווסת את עניין הרשת בחוכמה לא ירחק היום והם ימצאו את עצמם עושים קידוש דרך קבוצת הוואטסאפ המשפחתית כשכל בן משפחה נמצא בחדר אחר. זה הזוי לראות לפעמים שלושה אחים יושבים באותה הדירה ומסתמסים אחד עם השני במקום לדבר. אצלי במשפחה אני דואגת שנשחק לפעמים במשחקים של פעם כמו ארץ עיר, טאקי וכו'. וזה רק בשביל לנתק את הילדים מהסמארטפונים לפעמים וללמד אותם לשוחח אחד עם השני. אני לא מגזימה בכלל כשאני אומרת שהאינטרנט עלול להשמיד את האנושיות ואם לא נשתלט עליו הוא ישתלט עלינו וזה לצערי מה שאני שכבר מתחיל לאט לאט לקרות". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"משפחה זה אחד הדברים הכי חשובים בעיני. ללא ספק העידן המודרני, העידן הטכנולוגי, הביא והאיץ את השינויים ביחסים שלנו בתוך התא המשפחתי. חסר לי את המשפחה המלוכדת שהייתה פעם. היום כולנו עסוקים מהבוקר עד הלילה ונמצאים במרוץ מתמיד אחר פרנסה ועוד. לעיתים אני אכן בתחושה שפחות מדי זמן מוקדש למשפחה. לדעתי צריך להאט את המרוץ המטורף של החיים ולהקדיש יותר זמן למשפחה. להגיע מוקדם יותר הביתה, להתעניין אצל האשה והילדים איך עבר היום שלהם. לשבת לארוחת ערב משפחתית גם במהלך השבוע. בהחלט צריך לקבל החלטה משותפת במשפחה, לעצור ולחזור למה שהיינו פעם. לשבת כולם בסלון ולהחליף דעות על ענייני היום יום, דבר שבקושי קורה היום. לתכנן סופי שבוע משפחתיים שבהם יחוזק הקשר בין בני המשפחה דרך ארוחות ליל שבת ודרך פעילויות של כולם ביחד. הדבר הכי בולט בעיני הינו העיסוק בטלפונים החכמים במשך שעות מרובות שבא על חשבון הקשר האישי בתוך המשפחה. אני מציע לכולנו להניח הטלפונים בצד ולדבר. לא צריך לחכות ליום המשפחה ולעצור לרגע, צריך לעשות פעולות של ביחד לאורך כל השנה". (אדורם הוא פעיל חברתי ואיש עסקים).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר