ביבי נתניהו צילום אמיל סלמן
ביבי נתניהו צילום אמיל סלמן

נתניהו, היועץ והבחירות: "מה שהיה הוא שיהיה"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: איך תשפיע לדעתכם הודעת היועץ המשפטי לגבי נתניהו על תוצאות הבחירות?

פורסם בתאריך: 7.2.19 11:59

 

ד"ר שלמה צדוק

ד"ר שלמה צדוק. צילום:פרטי.

ד"ר שלמה צדוק. צילום פרטי

"אני הולך נגד החרדה של תומכי ביבי, נגד התקוה של שונאי ביבי ונגד הזרם, ומעריך, בזהירות ובע"מ, שלהחלטת היועץ המשפטי בענין תיקי האלפים של ביבי לא תהיה השפעה דרמטית על תוצאות הבחירות, ומה שהיה הוא שיהיה. ואני בהחלט מאמין לסקרים אבל סקרים הם כמו בושם: אפשר להריח אבל אסור לשתות. ומדוע החלטתו לא תשפיע? כי מי שהוא ליכודניק חסיד לא מתרשם מיועץ ולא מתרגש מהטפות ולחצים של עיתונאים מהזרם האנטי ביבי, ויש טונות כאלו, כנגד מנדלבליט. ההיפך הוא התופס: זה רק מעצים את תחושת הרדיפה שיש לאנשים כאלו. ומי שבעורקים שלו זורם אנטי ביביזם לא יצביע לליכוד, גם אם מנדלבליט ימצא את רוה"מ צח כשלג בענין וואלה, או בענין הסיגרים והצוללות. הזן האנטי ביבי הפבלובי יגיד שהיועץ מטייח, רועד מביבי ולכן החליט שמעשי נתניהו כשרים ואין בהם פלילים. הם קוראים לו: "מנדלשליכט" ולא מתביישים. ומה בכל זאת משפיע? מצד אחד, ישפיעו השטויות שביבי עושה ומצד שני ישפיעו הבורות שהשמאל חופר לעצמו כל יום. ומה עם האנשים שבמרכז? לטעמי, אלו מתרשמים יותר מהאלילים ומהאופנות הפוליטיות החדשות ופחות מתרגשים מסיגרים. אגב, מה שלא תהא החלטת היועץ בסוף יהרגו את השליח. כלומר, את היועץ. וכאן היא הסכנה הגדולה. לסיכום, מה השכל אומר? שהיועץ לא יודיע על שום החלטה, לא לכאן ולא לכאן, לפני הבחירות. יען כי אם זה לא משפיע אז למה להדליק מדורה סתמית?". (ד"ר צדוק הוא סוציולוג וראש ענף בתאגיד מיתב).

 

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"פשוט מאוד, ההמלצות בתיקי נתניהו לא ישפיעו על תוצאות הבחירות. הציבור כיום יודע בדיוק על מה מדובר ועל מה חקרו. כלי התקשורת דאגו ערב ערב בכל מהדורת חדשות ובכל פאנל לספר לכל עם ישראל מה קורה בחדרי החקירות, מה אמר החוקר ומה נתניהו ענה לו, כמה זמן נערכה החקירה ומה שתה נתניהו במהלכה, מה אמר היועץ המשפטי בישיבות פנימית וסגורה שפרטיה אסורים לפרסום ומה חושב היועץ המשפטי, ואת כל זה לפני שפורסמה ההחלטה רשמית. יש כאן מסע ארוך של פגיעה בזכות הבסיסית של נחקר ובטח נחקר במעמדו של ראש ממשלה. לדעתי מרבית תושבי המדינה יודעים שבתיק שבו ראש ממשלה קיבל כמה כתבות מפרגנות, זה לא שוחד. כמעט כולם מבינים שבפוליטיקה ותקשורת אלו כללי המשחק. מרבית הציבור יודע שעבירה מסוג זה אם נעשתה, שולית וזו לא סיבה להדיח ראש ממשלה. מרבית מצביעי הימין והליכוד רואים בהתנהלות התקשורת בשנים האחרונות כמסע מתוכנן להפיל בכל מצב את נתניהו. יש עשרות כתבות המדווחות לנו על עבירות לכאורה, בקבוקים, חשמלאי, חמגשיות, ריהוט גינה, צוללות. בסיס המצביעים של תומכי הליכוד והימין רואה בזה התנגחות שמטרתה ברורה להפיל את נתניהו ואת ממשלתו וזו כבר סיבה מספיק טובה לתומכיו לחזק את התמיכה במנהיג ״המותקף״ ולהמשיך להצביע עבורו". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

 

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"הודעת היועץ מנדלבליט לגבי הגשת כתב אישום נגד בנימין נתניהו , אם אכן היא תוגש לפני הבחירות, תשפיע על תוצאות הבחירות בשוליים. הבייס של ראש הממשלה הנוכחי הוא חזק והגשת כתב אישום לא משפיעה עליו. הם יצאו לרחובות וישירו "הוא זכאי". ח"כ אמסלם קרא לאוהדים לצאת להפגנות אלימות אם יש צורך. הוא לא בוחל במלחמת אזרחים. המצב יביא פילוג חריף נוסף בין האזרחים. ממילא ראש הממשלה והלוויינים שלו מסיתים נגד השמאל, התקשורת וגורמי השיפוט והאכיפה. כל מי שלא תומך בביבי הוא בוגד ועוכר ישראל. מי שמאמין כך ימשיך להצביע לליכוד גם בבחירות באפריל. בשוליים השפויים של תומכי הליכוד יהיו כאלה שיעבירו קולם למפלגת בנט או לגנץ. השינוי במפת חלוקת המנדטים יבוא מן החיבורים ששני הגושים ישכילו לעשות תוך ויתור על אגו ופתיחות". (כהן היא יושבת ראש עמותת פתח תקווה זה אני).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר