ילד בסמרטפון אילוסטרציה אי אס אי פי
ילד בסמרטפון אילוסטרציה אי אס אי פי

"סמרטפונים בבית ספר? זה תלוי גם באופי הילד, הבגרות שלו והערכים המשפחתיים"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: מאיזה גיל צריך לאפשר הכנסת טלפונים חכמים לבתי הספר?

פורסם בתאריך: 14.2.19 10:57

 

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"אחד המאפיינים החזקים של הדור שלנו הוא המסכים המקיפים אותנו מכל עבר. מחשבים נייחים, ניידים, טלוויזיה, טאבלטים וטלפונים סלולריים. החשיפה למסכים היא בלתי נמנעת ובני נוער וילדים מבלים מולם שעות רבות. בתקופתי, כשאני הייתי ילדה, בהפסקה שיחקנו חבל, כדור, קלאס, חמש אבנים. והיום, אם תלכו בהפסקה לבית ספר התלמידים יושבים בקבוצות ומתקשרים ביניהם מבלי להרים את הראש מהמסך. החיסרון העיקרי הוא שילדים מתראים פחות עם חברים ונוצרת תחושה של תלות בקרב הילדים והפרעות התמכרות. מצד שני יש גם יתרונות: סיוע בהכנת שיעורי הבית ומשימות בכיתה. אפשר גם להשתמש בתוכנות תרגום משפה לשפה, לחפש פירושים ולמצוא מידע לצלם את הלוח בסוף שיעור. חשוב לנתב את הסמארטפון למקום טוב יותר וללמידה. כל ניסיון לקבוע מסגרת שתקבע חד משמעית באיזה גיל מותר להביא טלפון חכם לבית ספר קשה, כי זה תלוי גם באופי הילד, הבגרות שלו והערכים המשפחתיים. חובה שהילד יידע שהמכשיר תחת פיקוחם של ההורים כל עוד הם קטנים ובבית ספר יסודי". (אבירם היא נומרולוגית).

 

מאיה (סורמלו) בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

"מאיזה גיל אם בכלל צריך לאפשר הכנסת טלפונים חכמים לבתי הספר? או במילים אחרות, באיזה גיל צריך לאפשר לילדינו להיות פחות ילדים, פחות מרוכזים והרבה פחות חברותיים? העולם צועד קדימה, עם טלפונים, מחשבים, ורובוטים שהולכים ומתפתחים בניגוד למוח האנושי שהופך כמעט מיותר לחלוטין. פעם היינו צריכים לדעת לקרוא מפה כדי להגיע ליעד, להיפגש עם חברים כדי להפיג שעמום, לדעת לתכנן חופשה וכיו"ב, היום צריך רק להכיר את האפליקציה הנכונה. או במילים אחרות, ככל שהטלפון חכם יותר, כך אנו עושים שימוש בפחות חלקים ממוחנו. מחקרים העידו על כך ששימוש בניידים בבית הספר גורם לירידה בריכוז. ניידים ללא ספק מעידים על מעמדות בקרב תלמידים. ניידים ללא ספק גורמים לאובדן היכולות החברתיות של הילדים. ניידים תורמים לחרמות, לשיימינג ולנידויים מהחברה בקלות יתרה. אני יודעת שזה לא ממש פופוליסטי אבל המלצתי בבית הספר בו לומד בני לקיים "יום ללא נייד", יום שבו אסור יהיה על תלמידים לעשות שימוש בנייד במהלך ההפסקות ו/או השיעורים ובד בבד לקיים יוזמות חברתיות במהלך ההפסקות, משחקי חברה וכיו"ב. אני מודעת היטב גם ליתרונות הרבים של השימוש בטלפונים החכמים ובוודאי בתור משתמשת "כבדה" אבל המחיר לטעמי כבד מאוד, כבד מדי ועלינו כהורים לאזן. המלצתי היא הפקדת הטלפונים בכניסה לבית הספר/ הכיתה והשבתם לתלמיד בתום יום הלימודים". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

 

שלום קוטלר

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

"המצאת הטלפון החכם זו אכן המצאת המאה, אבל עצם השימוש בו גורם לאנשים רבים שלא לזכור בשוטף את הנתונים שהיו לנו בעבר בראש. עצם ההימצאות של ד"ר גוגל בטלפון הפסיקה את הפעלת מוחנו בצורה יעילה ומאמצת. השימוש שלנו בטלפון משכיח מאיתנו את יכולת הלמידה והשינון. לכן, לעניות דעתי אסור להשתמש בטלפון אפילו במסדרונות. מסורת הלימוד וכל מה שקשור ללמידה הפרונטלית שינה צורה וכל עוד לא ימצא משהו המחליף את הלמידה הפרונטלית, חייבים לאסור שימוש בטלפונים בבתי ספר בכלל". (קוטלר הוא חבר מועצת העיר לשעבר).


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר