אורלי לוי אבקסיס, איילת שקד. צילומים אמיל סלמן, אוליבייה פיטוסי
אורלי לוי אבקסיס, איילת שקד. צילומים אמיל סלמן, אוליבייה פיטוסי

האם תהיה ראשת ממשלה? "איילת שקד מועמדת ראויה, אבל היא לא במפלגה הנכונה"

שאלה אחת בשבוע לפלמנט, והפעם: האם תהיה ראשת ממשלה בישראל, ולמי יש את הסיכויים הטובים ביותר?

פורסם בתאריך: 7.3.19 11:03

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"התפיסה היא תמיד שאנחנו מאוימים ביטחונית וגברים כביכול צריכים לטפל בבעיות הביטחוניות אבל זה ממש לא נכון. לא חייבים להיות גנרלים כדי להיות ראש ממשלה. תמיד טענתי שאשה תעשה שלום לפני כולם, נשים פועלות ללא אגו והרי ידוע שאגו הוא הסיבה הכי גדולה לכל המלחמות. נוסיף לזה שחוץ מהעניין הביטחוני נשים הן יותר רגישות לסביבתן ולבעיות האמיתיות ולדעתי העם יכול להרוויח מזה המון, אבל לצערי זה נראה כרגע רחוק שנות אור מהמציאות, בטח ובטח שבמרוץ הנוכחי זה לא יכול לקרות. כמו שזה משתקף כרגע במפלגות השולטות, הנשים בכנסת רק ישתרכו אחרי הגברים ולצערי הרב אני לא רואה סיכוי כלשהו שאשה תשלוט במדינת ישראל בעשור הקרוב אלא אם תיפול עלינו איזושהי עילוי שתסחוף אחריה את כל העם. אבל במידה והייתי חושבת על אישה, מי שכן יכולה להיות ראש ממשלה היא איילת שקד. היא מרוחקת מהדעות הפוליטיות שלי, אבל אני כן מעריצה ומעריכה את הדמות הנשית, החזקה והלא מתפשרת שלה". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"העולם הפוליטי בארץ מורכב ברובו הגדול מגברים, גם אחרי יותר מ־70 שנה שולטים כאן הגברים כמעט בכל תחום. נשים מוכשרות וטובות לא מצליחות להתברג לצמרת הפוליטית ורק ועדה מסדרת אי שם בשנות ה־70 הצליחה למנות את גולדה מאיר ז"ל לראשות הממשלה, ומאז הסיכוי כמעט אפסי. במפלגות הליכוד, העבודה ומרצ יש סיכוי לראות אישה בצמרת כאשר נותנים למתפקדים לבחור את הרשימה ואת העומד בראשה. אבל חלק לא קטן מהמפלגות לא מאפשרות את הבחירה הדמוקרטית ושם ״הבוס״, ראש המפלגה, יביא, יציב, יקדם או ידחק אחורה לפי ראות עיניו ושם אנחנו לא רואים נשים בצמרת. שם הנשים נדחקות לאחור ולכן הסיכוי קלוש. בישראל 2019 מעט מאוד נשים מציבות את עצמן בראש רשימה, וגם כאשר הן בוחרות בדרך עצמאית דוגמת אורלי לוי אבוקסיס, אז הסיכוי להגיע לצמרת ולהוביל נראה קלוש. איילת שקד שרת המשפטים יכולה להיות מועמדת ראויה ולהיות האישה השנייה בתולדות המדינה כראשת ממשלה, אבל הגברת שקד לא נמצאת במפלגה הנכונה והגדולה שממנה בדרך כלל יוצאים ראשי ממשלה". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"אני מבחין שבשנים האחרונות יותר ויותר נשים תופסות עמדות מפתח בחברות עסקיות גדולות במשק ובאותו האופן המוכשרות שביניהן תופסות עמדות מפתח בחברות ציבוריות גדולות במשק הישראלי. לדוגמא אציין את מנכ"לית בנק לאומי ועוד. תהליך זהה מתקיים גם בפוליטיקה הישראלית. אני מכוון בדברי אלו לדוגמא, לנשיאת בית המשפט העליון שמאוד משפיעה על חיינו במדינה וכמוה גם נשים שמכהנות בתפקידי שרה בממשלה, כחברות כנסת ועוד. אם אני בוחן את המפה הפוליטית בסיבוב הבחירות הנוכחי, איני סבור שמי מהנשים בפוליטיקה הישראלית תמונה לתפקיד ראשת הממשלה, יחד עם זאת בהחלט יש נשים שרואות עצמן ראויות לתפקיד ומכוונות גבוה. זה עלול לקרות אולי בסבב הבחירות הבא. כולנו זוכרים את גולדה מאיר ז"ל שהייתה ראשת ממשלה חזקה והובילה את המדינה במשבר הכי קשה שחווינו בתקופת מלחמת יום כיפור. מכל הנשים בפוליטיקה הישראלית בולטת משכמה ומעלה שרת המשפטים איילת שקד. היא עם יכולות גבוהות, אישיות כריזמטית ואהודה בקרב הציבור. אני בוחן העשייה שלה במהלך הקדנציה והיא בהחלט שברה מוסכמות וחוללה שינויים חוקתיים משמעותיים. להערכתי בבחירות הבאות היא תעמיד את עצמה לבחירה לראשות המפלגה ומכאן הדרך פתוחה להתמודדות על תפקיד ראשת ממשלה. לסיכום, אישה נתפסת כפחות אגרסיבית ויותר שקולה ואולי אחרי שנים של ראשי ממשלה הגיעה העת לאפשר לאישה להתמנות לראשת ממשלה". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

לקריאת מדורים נוספים של הפרלמנט כנסו כאן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוני

    נהנה לראות את המנופים מעל מתחם יכין. הולך להיות פה משהוא גרנדיוזי, אין ספק פתח תקוה משנה את פניה. ואת הסטיגמה שהדביקו לה כל השנים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר