רק שאלה (עם לוגו). כנסת ישראל, פגיעת הטיל במושב משמרת. צילומים דניאל בר און/ג'יני, משטרת ישראל
רק שאלה (עם לוגו). כנסת ישראל, פגיעת הטיל במושב משמרת. צילומים דניאל בר און/ג'יני, משטרת ישראל

"לכל המפלגות המתמודדות אין פתרון קסם למצב ברצועת עזה"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם האירועים הביטחוניים ישפיעו לדעתכם על תוצאות הבחירות?

פורסם בתאריך: 7.4.19 18:06

 

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"האירועים הביטחוניים לא ישפיעו על תוצאות הבחירות, מסיבה אחת, לכל המפלגות המתמודדות אין פתרון קסם למצב ברצועת עזה ואת זה יודע רוב הציבור. הצהרות פופוליסטיות של פוליטיקאים שיודעים הכל לפני הבחירות ראינו בעבר, רואים עכשיו וכנראה נראה גם במערכות בחירות בעתיד. ההתנתקות מרצועת עזה והאפשרות שניתנה לחאמס להתמודד בבחירות ולהשתלט על הרצועה יצרה מצב בלתי נסבל בו במקום לפתח את הרצועה במקום לקדם חינוך ותעסוקה, עסוק החמאס רק בהתחמשות צבאית נגד ישראל. לצד החמאס מתארגנים ברצועה ארגונים נוספים בשליטה של איראן, שכל רצונם זה ליצור כאוס וחוסר שליטה, והתחממות כללית. לשמחתי המנהיגות של נתניהו שקולה ואחראית. ליזום מלחמה ולסכן את חיילי צה"ל זה קל ופשוט. לשמור על איפוק ולא להיגרר זו מנהיגות. להגיב מהבטן ללא חשיבה מערכתית תוך החרפת המצב וסיכון חיי אדם זה לא נכון ואסור שמנהיגים יפעלו כך. ראש ממשלה ולא רק הנוכחי, רואה את התמונה הרחבה יותר. רואה את מערכת היחסים עם מצרים ואת האינטרסים המשותפים, רואה את היחסים המתפתחים מול מדינות ערביות נוספות והרגישות של תהליכים אלו. ראש ממשלה שומע את קהילת המודיעין, את המוסד, את השב״כ ורק לאחר מכן מקבל את החלטות". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"אני לא חושבת שהמצב הביטחוני ישפיע על התוצאות. קודם כל בואו נודה באמת, ראש הממשלה הבא יהיה או ביבי או גנץ, אין אפשרות שלישית, אבל להבדיל ממערכות בחירות קודמות נראה שהפעם הבוחרים מאוד "עיוורים פוליטיים" לגבי הנבחר שלהם. את תומכי ביבי נתניהו לא מעניין כלום … לא אם הוא עישן סיגרים, שתה שמפניה או היה מעורב לכאורה בעסקאות מפוקפקות, הם מאמינים שהוא האיש הנכון לתפקיד ויצביעו עבורו גם תחת כתב חשדות, אז בטוח שלא יעניין אותם אם יש או אין מלחמה עם החמאס. מנגד תומכי בני גנץ גם הם סוג של "עיוורים פוליטיים", הם פשוט לא מסוגלים לסבול את ראש הממשלה הנוכחי, אותם רק מעניין להחליף את ביבי ולא משנה אם זה בני גנץ או יאיר לפיד, העיקר לרענן את הכסא. הם מסתכלים עליו כביבי, האישיות שהם לא אוהבים, ולא כראש הממשלה, לא אכפת להם שהוא ראש ממשלה טוב ומאוד מנוסה שעשה ועושה המון דברים טובים וחיוביים למען מדינת ישראל. אז כמובן שגם עליהם לא ישפיע מצב ביטחוני כזה או אחר, מבחינתם רק לא ביבי. (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

 

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"האירועים הביטחוניים לא ישפיעו להערכתי על תוצאות הבחירות. אויבינו שרוצים בהשמדתנו וברעתנו פוגעים בנו עוד מקום המדינה דרך כל ראשי הממשלות וכל מערכות הבחירות. איני רואה כל חדש. אני נוטה להאמין שהציבור חכם ויודע היטב למי להצביע בלי קשר לאירוע בטחוני כזה או אחר. בין אם עד יום הבוחר תפרוץ חלילה מלחמה או בין אם לאו, הציבור לדעתי לא ישנה את דעתו. מה שהיה הוא שיהיה". (שטרן הוא פעיל בכפר גנים ג').

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר