ישראל מהאויר. צילום אליהו הרשקוביץ
ישראל מהאויר. צילום אליהו הרשקוביץ

מה הייתם מאחלים למדינה ליום העצמאות הבא? "שאנשים יפסיקו לשנוא אחד את השני"

מה הייתם רוצים שישתנה במדינה עד ליום העצמאות ה-72? הפרלמנט של פתח תקוה עם תשובות מפתיעות

פורסם בתאריך: 10.5.19 10:16

 

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"שנה זה המון זמן לשינויים ולדעתי הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות במדינתנו בשנה הקרובה זה איחוי הקרעים בחברה. אחרי כל מה שעבר עם ישראל עם הבחירות האחרונות שהיו מכוערות, משסעות וללא רסן משום צד, חשוב מאוד שתהיה כאן השלמה עם הדמוקרטיה ואנשים יפסיקו לשנוא אחד את השני רק בגלל השוני. הייתי רוצה לראות את המדינה שלנו מאוחדת יותר, שלמה יותר, נטולת גזענות, זה לא יאמן שאחרי כל מה שעבר העם שלנו כיהודים עדיין יש שנאת חינם כאן בישראל ולא מקבלים את השונה. זה בעצם השינוי שאני מייחלת לו, אני חושבת שיש לנו עם מיוחד במינו, מדינה מופלאה שכולם יודעים שכשהיא מאוחדת אף אחד בעולם לא יכול להרע לה". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"קצרה היריעה מלהכיל את כל הדברים שהייתי רוצה שישתנו במדינה לקראת יום העצמאות הבא. על כן אתמקד במספר מצומצם של דברים חשובים בעיני. הייתי רוצה שהדמוקרטיה תישמר מכל משמר. תישמר מערכת הבלמים והאיזונים בין זרועות השלטון. לא יחקקו את חוק החסינות, חוק ההתגברות וכו', אשר מאיימים על השלטון הדמוקרטי של מדינה נאורה. הייתי מבקשת שלא נדהר אל תהומות דיקטטורה ופאשיזם. הייתי מבקשת שיהיו רגולטורים מהימנים אשר ישמרו על האזרח הקטן מדריסה על ידי חברות ענק וטייקונים . הייתי רוצה שננקוט ביחס סבלני ולא גזעני כלפי מיעוטים למיניהם, נמצא פתרון לעובדים הזרים והפליטים שנרדפים תחת השם "מסתננים". הייתי רוצה שהעימות הקשה החוזר על עצמו כל כמה חודשים בדרום הארץ יפסק תוך מציאת פתרון הולם ליישובי עוטף עזה ולאזרחים העזתים הנאנקים במלתעות החמאס מצד אחד והסגר הישראלי מצד שני. הייתי רוצה לראות פתרון מדיני באופק בנושא הפלסטינאי. הייתי רוצה לחיות במדינה המכירה בחשיבות השמירה על הסביבה. והייתי רוצה לחיות בקרב אנשים המגלים חמלה זה כלפי זה, חמלה לבעלי חיים וחמלה לטבע". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

 

שלום קוטלר

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

"ראשית הייתי רוצה לטפל בתחלואי המדינה. כמו למשל מצב הבריאות במדינה שמתדרדר. צריך שיהיו יותר בתי חולים ובכך לייצב את מערכת הבריאות שלנו. בנוסף, יש לטפל בתחלואי התחבורה בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט. וכמובן להוריד את מפלס השנאה בין קבוצות קיצוניות ולקיים את הפסוק " ואהבת לרעך כמוך". כמו כן אני מציע לטפל במדד השחיתות על פי אמות המידה של מדינת חוק. לכן אני מציע לכל המפלגות לחרוט על דיגלן ובמצעיהן סעיפים של מלחמת חורמה בשחיתות ולהגביל כהונה לשתי קדנציות". (קוטלר הוא מזכיר מפלגת העבודה בפתח תקוה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר