כיכר דונלד טראמפ בפתח תקוה צילום- עופר מנשה
כיכר דונלד טראמפ בפתח תקוה צילום- עופר מנשה

האם הייתם קוראים כאן כיכר על שם דונלד טראמפ?

חברי הפרלמנט ממליצים את מי להנציח בעיר

פורסם בתאריך: 3.7.19 15:10

 

 

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"אני בוחרת במרים פרץ שראויה לכיכר על שמה ובגדול. היא אשת חינוך ששניים מבניה נהרגו בקרבות עם מחבלים בעת שירותם בצה"ל. היא כלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת 2018. לפני 20 שנה שכלה את בנה הראשון, לאחר מכן את בעלה שנפטר ולפני 9 שנים שכלה את בנה השני. מאז הפכה סמל לאימהות שכולות חזקות. אני הייתי ממליצה עליה לנשיאות, דמותה מעוררת השראה. הדרך בא בחרה לבטא את עצמה ואת כאבה בהחלט ראויה להערצה. יש בה אהבה ועשייה לארץ שלנו והיא נוגעת בכל האנשים, מרגשת, סוחפת ומעצימה ולכן מרים ראויה". (אבירם היא נומרולוגית).

 

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"לכל עיר בארץ יש את הסמכות לקרוא בשמות לרחובות, כיכרות, בתי ספר ומוסדות ציבור ולשנות שמות כאשר יש צורך. חשוב לציין שרוב הרחובות, הכיכרות ומוסדות הציבור, נקראים על שמות אישים לאחר מותם אבל על פניו אין כל סיבה שלא לקרוא רחוב או כיכר גם על שמו של אדם בעודו בחייו. זאת כדי שיזכה עוד בחייו לראות ולרוות נחת מההוקרה על פועלו ותרומתו. זאת כמובן בתנאי שהאיש ראוי לכך. הנצחה של דמות ציבורית או הנצחה של לוחם או מבצע צבאי יש לה חשיבות חינוכית גדולה מאוד. זו זכות גדולה להיות בעיר היודעת להוקיר את פועלם של כאלה שתרמו למען העיר והמדינה. כיכר טראמפ הנחנכת בימים אלו במרכז העיר, זו דוגמא טובה להוקיר תודה על תמיכתו והתייחסותו למדינת ישראל של נשיא ארצות הברית ובהזדמנות זו להוסיף מימד נוסף למיתוג העיר ולא רק במילים. כיכר נוספת בשכונת אחדות נקראת על שמו של מלך מרוקו חסן, שפעל ופועל למען יהודי מרוקו ולמען שמירה על המורשת היהודית בארצו. עם התפתחות העיר בשנים האחרונות בתי ספר רבים נקראים על שמם של אומנים וסופרים. קו הנצחה זה נכון וצריך להמשיך בו. חשוב שקריאת שמות והנצחה יכללו את כלל המגזרים וזה הזמן לשלב שמות של מנהיגי ציבור מהקהילה האתיופית בעיר". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

 

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"על שם מי צריך לקרוא כיכר בפתח תקוה? בטח לא על שמו של טראמפ שלא ידע על פתח תקוה לעולם ובטח ובטח שלא יבוא לבקר בה או יאשר תקציבים לעיריית פתח תקווה. אבל אם כבר מדברים על וועדת השמות בעירייה שמאשרת שמות כיכרות ורחובות, הייתי מתמקד קודם כל בעניי עירך. כיכר ע"ש מקימי העיר פתח תקווה, כל החמישה משטמפפר ועד זרח, ראשי העיר לדורותיהם ושיהיה כתוב על פועליהם למען העיר ותושביה. אחר כך אפשר לחשוב על סופרים, משוררים, אנשי רוח וחינוך שעשו ותרמו לטובת העיר פתח תקווה ולא חסרים כאלו בעיר שהיו ועשו ואינם עוד איתנו. אנחנו העיר החמישית בגודלה בישראל, ישנם כל כך הרבה אנשים טובים שעל שמם היו צריכים להיקרא כיכרות, ראו למשל את סמי פרג' ז"ל, איש שכל הורה בעיר עבר תחת העדשה שלו. קחו למשל את נחום היימן שגר בעיר וכתב את שירי הבלדות הטובים שהעיר והמדינה הזו שרים עד היום. מה עם הגברת תמר בורנשטיין לזר עם סדרת ספרי קופיקו וצ'יפופו ועוד ועוד טובים ויקרים הרבה לפני הנשיא טראמפ. לא מבין מה הריצה אחרי קריאת הכיכר ברחוב חיים עוזר, עד שסוף סוף יש כיכר עם מים זורמים ותאורה יפה בלילה (לא משנה שהיא חייבת חידוש טוטאלי). אז מה שחסר לנו זו כיכר ע"ש של טראמפ שבעוד שנים כולם ישכחו מי הוא היה?". (אחיאל הוא יו"ר ועד הורי נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

היום תיחנך כיכר דונלד טראמפ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב לרמי גרינברג: "העובדה שהוקרת הנשיא טראמפ נעשית בפתח תקוה היא בעלת משנה חשיבות"

דונאלד טראמפ, רמי גרינברג. צילום AP, מטה גרינברג

דונאלד טראמפ, רמי גרינברג. צילום AP, מטה גרינברג

הכל כבר מוכן: בשבוע שעבר הוצב השלט בכיכר ברחוב חיים עוזר בפתח תקוה שתיקרא על שמו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. השלט הוצב וכוסה, אך התושב הזריז עופר מנשה (וגם צלם מוכשר, חייבים לציין) הצליח לצלם את השלט. ההכנות בעיצומן ומי שעובר בימים אלה ברחוב חיים עוזר, סמוך לכיכר המזרקה, כבר יכול לראות זאת. טקס חניכת הכיכר אמור היה להתקיים במקור ב-4 ביולי – יום העצמאות של ארצות הברית, אך הוקדם ביום להיום, 3 ב-יולי בשל אילוצים שונים.
לקראת הטקס החגיגי שיתקיים בנוכחות נציגי השגרירות האמריקאית ונציגי כנסת ישראל, שלח ראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב לראש העירייה רמי גרינברג, וכתב בין היתר: "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. בשנות כהונתו הוא מפגין מחויבות חסרת פשרות להבטחת ביטחוננו ועתידנו – בעמידה תקיפה אל מול האיום האיראני, בהחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל, בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ובהכרה בריבונות ישראל … העובדה שהוקרת הנשיא טראמפ נעשית בפתח תקוה היא בעלת משנה חשיבות. הקמת פתח תקוה, אם המושבות, ב-1878, נחשבת כמעשה חלוצי שהכשיר נתיב לגאולת הארץ. מייסדי המושבה ידעו קשיים רבים, אך הם לא הרימו ידיים. נחישותם ועיקשותם השתלמו – בחלוף השנים פתח תקוה ביססה את מעמדה כעיר ואם בישראל, שהתפתחותה אינה נעצרת".
לא פעם הסביר ראש העירייה רמי גרינברג, שהסיבה שהוא החליט לקרוא לכיכר על שם טראמפ נובעת מכך שלא היה למדינת ישראל נשיא אוהד ותומך כמו נשיא ארצות הברית ומאחר והוא מוקיר ומעריך את תמיכתו במדינה ובתושביה, ראוי כי כיכר מרכזית בעיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל תיקרא על שמו. הדעות של התושבים לגבי קריאת הכיכר על שם טראמפ חלוקות, לא מעט תושבים טוענים שיש מייסדים ובני פתח תקוה רבים שתרמו לטובת הקמת העיר וצמיחתה "קצת יותר" מטראמפ, ושראוי לקרוא על שמם כיכר או להנציחם בדרך אחרת. מנגד יש תושבים שתומכים בכך ומציינים שזו החלטה יפה ומכבדת.
האירוע יתקיים היום, יום רביעי 3.7 בשעה 19:30, ברחוב חיים עוזר פינת רחוב ההגנה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר