רק שאלה - איה נאפה קרדיט_ נעה שפיגל

"השהיה במדינה זרה רחוק מהסמכות עשוי לפתוח בפני הילדים מגוון רחב של פיתויים"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: מאיזה גיל הייתם מרשים לילדים שלכם לנסוע לבד לחו"ל?

פורסם בתאריך: 25.7.19 09:36

אלון וולקוביצקי

עו"ד אלון וולקוביצקי. צילום זאב שטרן

צילום זאב שטרן

"האירוע האחרון של מעצר הנערים בחשד לאונס בקפריסין עשוי לגרום להורים להרהר שוב ושוב בטרם ישלחו את ילדיהם לחו"ל. אין ספק כי הריחוק מהארץ ומהסמכות ההורית עשוי לגרום לקטינים כמו גם לבגירים לסבור כי אפשר לפרוק כל עול ושהיציאה מהארץ משמעותה גם יציאה מהמוסכמות החברתיות הנהוגות בה. זה לא סוד כי השהיה במדינה זרה רחוק מהסמכות עשוי לפתוח בפני הילדים מגוון רחב של פיתויים שלא היה מעז ליטול בהם חלק בארץ הקודש. אני חושב, שהייתי מאשר לילדי לנסוע לחו"ל, רק עם חברים, בתקופה שבין התיכון לצבא. אני סבור שיש לנו נוער מופלא ונפלא מלא באחריות, בדרך ארץ ובאהבת הזולת. אין לי ספק כי מי שראוי מספיק למסור בחירוף נפש את חייו למען המולדת ראוי גם שנאפשר לו לנפוש בארץ או מחוצה לה ונסמוך על שיקול דעתו". (וולקוביצקי הוא עו"ד פלילי ותעבורתי)

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"איפה האחריות ההורית? מה ילד בן 14 שנוסע לבד לחו"ל, ומבלה במועדונים ללא כל ביקורת במלונות שכל מטרתם למכור אלכוהול, יודע אל מול חבורות נערים מבוגרים מקומיים שיודעים דבר או שניים ומחפשים ילדים כאלו כדי להונות אותם. בני 17 מבינים את ההגבלות והסכנות ויכולים לטוס לבד, אבל בגילאים צעירים יותר הריגושים גדולים מההתחלות לא פשוטות. עשו מה שעשו, הטיול הזה יעלה להורי הילדים בקפריסין עשרות אלפי שקלים להוציא אותם מהתסבוכת המשפטית. אתם רוצים לשלוח את הילדים לחו"ל? אין בעיה. מגיל 17, בטיול מאורגן, עם מסלול ידוע מראש, עם מלונות מאושרים שנבדקו על ידי החברה המארגנת, עם מדריך צמוד והורה משגיח. כך תוכלו לשים את הראש על הכרית בלילה ולהיות רגועים קצת יותר. חבל לאפשר להם לעבור חוויה כל כך מטלטלת שתלווה אותם עד סוף חייהם". (אחיאל הוא יו"ר הנהגת ביה"ס נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע)

מאיה (סורמלו) בן ישראל

מאיה בן ישראל

"המקרה הלא אנושי בקפריסין אמנם הסתיים שם אבל ממש לא התחיל שם. אני רוצה לדבר על 'גידול מפלצות'. כשאני נתקלת במקרים בהם ילד בן ארבע אומר לאמא שלו 'תשתקי', 'את לא מחליטה', או מכה אותה, הרי שנולדה לה מפלצת קטנה ומתוקה שתגדל מהר מאוד להיות הילד שמתחצף לסמכות. וכאשר אין גבולות כי אנחנו ההורים חברים של הילדים, אז גם אפשר לשתות לשוכרה, להיסחף עם החבר’ה ולשים פס על בחורה שאומרת לא – כי כבר הבנו ש'לא היא זו שמחליטה'. הורים יקרים, היו נוכחים בחיי הילדים שלכם, אל תחששו מקצת דמעות שמגיעות עם הרבה מניפולציות, למדו אותם שיש גם לא. אני רואה בהצבת גבולות הגנה עבורם, הם זקוקים לזה. כל עוד נשמה באפי, אדאג לילדיי ואהיה חרדה כשהם לא בסביבתי. ואולם, דווקא כעת אל לנו לשכוח את הנוער הנפלא שרובם המוחלט הם בעיקר אנשים טובים". (בן ישראל היא פעילה חברתית)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר