מימדיון צילום אלון רון

הפרלמנט מסתכל קדימה: "ניתן להקים פארק מים סטייל מימדיון, אבל ברמה יותר גבוהה"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: איזו אטרקציה תיירותית הייתם רוצים שתקום בעיר?

פורסם בתאריך: 9.8.19 09:10

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"מה שמאפיין את אם המושבות זו ההיסטוריה המרשימה והראשונית שלה, היסטוריה שאינה מנוצלת לטובת תיירות. תראו מה תל אביב הפיקה מבנייני הבאוהאוס שלה. כולם נוהרים לסיורים ולבתים פתוחים. אנחנו צריכים לשדרג ולהבליט את הסיפור ההיסטורי של המושבה הראשונה בישראל, בו לקחו חלק חובבי ציון, פינסקר, מונטפיורי ורוטשילד. זה כרוך בהוצאה מכובדת הכוללת שיפוץ, שימור ושדרוג המבנים ההיסטוריים מרכז העיר. בית הכנסת הגדול, בית הדפוס, בית ספר פיקא, בית סווטיצקי (שיח נשים) בית האיכר – רובם כבר משופצים. צריך להוסיף גם את מלון רבינוביץ, בית דניאל ליפשיץ, בית אלישייב ובית סטלובסקי. רחוב חובבי ציון צריך לעבור מתיחת פנים, הפאסז'ים והחצרות הפנימיים צריכים לעבור שדרוג ולקלוט בתי קפה וחנויות מיוחדות. ואז ניתן לארגן סיורים בין האתרים השונים. יש לנו במה להתגאות והכל עניין של אסתטיקה ומודעות. אין ספק שכל שכיות החמדה כמו רחוב משופץ, בתים שעברו שימור ובתי קפה מסוגננים במרכז העיר ימשכו תיירים כי אנשים צמאים לנוסטלגיה". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקוה זה אני)

שלום קוטלר

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

צילום זאב שטרן

"האטרקציות שהייתי רוצה לראות בפתח תקוה הם: המשך פיתוח האגם בפארק אוחיון, למשל לפתוח בו בתי קפה מסביב ולהקים קונכייה למופעים בקיץ – זאת כדי שתהיה סיבה להביא אליו אורחים. כמו כן, יש לפתח את אתרי השימור ייחודיים הקיימים בעיר. לאתרים אלו פוטנציאל למשוך קהל רחב מכל רחבי הארץ ולהביא כיתות ילדים שילמדו על ישראל בראשית הקמתה. אחד האתרים הללו הוא בית הבטון על שפת הירקון. הייתי גם מקים בעיר את מוזיאון החקלאות כיוון שמדובר הרי במושבה הראשונה שהצטיינה בחקלאות. בל נשכח שניתן להציג במוזיאון גם את היקב הראשון ולצד זה את התעשיה המפוארת של פתח תקוה המובילה היום בתחום פיתוח הסייבר והאלקטרוניקה וכן את בתי החולים המובילים בארץ ובעולם כמו בית חולים לילדים שניידר". (קוטלר הוא מזכיר סניף מפלגת העבודה בפתח תקוה)

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"ממש עכשיו חזרתי מחו"ל, ראיתי הרבה מקומות מעניינים ויצא לי לחשוב שבפתח תקוה ניתן לעשות דברים תיירותיים ממש שווים שיביאו המון אנשים לבקר בה. זה לא בשמיים. לדוגמא פארק מים ענק סטייל 'מימדיון', אבל ברמה הרבה יותר גבוהה כמו באירופה, עם מגלשות ענק, בריכות גלים, אטרקציות מים למיניהן. זה בטוח ימשוך לכאן תיירים שבאו לבקר בארץ ואפילו המון ישראלים שירצו לבלות כאן בחופשה. ברמת הביצוע זה לא בשמיים, רק דורש תקציב. לעניין המיקום – העיר שלנו ענקית וניתן למצוא בה שטחים דוגמת ירקונים או לעשות שיתופי פעולה יחד עם יזמים על שטחים חקלאים. פתח תקוה ממוקמת בלב הארץ ובהתאם לכך היא צריכה להיות מובילה גם בהיבט התיירותי. הגיע הזמן לצאת מהאפרוריות אל הצבעים החיים והזוהרים יותר. אם לומר את האמת, יש לי הרגשה שאם יש ראש עיר שמסוגל לזה זה רמי גרינברג. מהיכרותי איתו מדובר באדם שלא מפחד מצעדים גדולים. אז שיהיה קיץ נעים לכולם ומקוה שמתישהו ניפגש עם אבובים באיזה פארק מים כאן בעיר". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רפי אשר

    אני חושב ששיפוץ מרכז העיר כולל איזור היקב , הפיכתו למרכז להופעות ג'אז, בלוז יפיח רוחך רוח חיים בעיר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר