מנחם בגין, דוד בן גוריון, בנימין נתניהו, יצחק רבין. צילומים תומר אפלבאום, יעקב סער לע"מ, חנניה הרמן לע"מ, האנס פין לע"מ

מי היה הכי משמעותי? "בליגת העל של ראשי הממשלה נמצאים בן גוריון, בגין, רבין ונתניהו"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: איזה ראש ממשלה היה הכי משמעותי בישראל?

פורסם בתאריך: 19.9.19 11:19

 

ד"ר שלמה צדוק

שלמה צדוק צילום זאב שטרן

שלמה צדוק צילום זאב שטרן

"ראשי ממשלות ישראל הם כמו ליגות הכדורגל: ליגת על, ליגה לאומית, ליגה ארצית וכן הלאה. וכל הראשים הם משמעותיים בדרכם שלהם: אחדים עשו מהפכות, אחדים לא עשו כלום, אחדים עשו נזקים ואחדים הוכיחו שהם בני אנוש וגם להם יש בשר ודם. יעני, גנבים וגונבי דעת כמו כל אחד. לליגת העל של מנהיגי האומה אני משייך את בן גוריון, בגין, יצחק רבין וביבי נתניהו. נפילים שמקומם בדברי הימים של ישראל הוא מהפכני. החסידים הגדולים יאמרו שמקומם ומעשיהם כמעט הביאו לשינוי כיוון הסיבוב של כדור הארץ. לליגה השנייה אני משייך את, שמיר, שרון ופרס. שמיר הוא המייצג האולטימטיבי של חזית הסירוב, שרון הוא המייצג האגדי של הכוח וההפקרות ופרס הוא המשמעותי לענין חזונות וחלומות. בליגה ג' אני רושם את שרת, אשכול וגולדה. בלעדי כל אחד מהם השמש הייתה ממשיכה לזרוח כרגיל אבל הם השפיעו על עוצמת הקרינה החיובית. בליגה ז' אפשר בקלות לרשום את האהודים ברק ואולמרט. הראשון היה רוה"מ הקצר והכושל ביותר והשני היה הראשון שראה כלא לא במסגרת סיורי תעמולה. ועל אף האמור לעיל אני גאה בכל אחד מהם, יען כי כולם רצו שלום וכולם רצו רק את טובת עם ישראל". (ד"ר צדוק הוא סוציולוג וראש אגף בתאגיד מיתב).

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר

"לדעתי לא ניתן לקבוע חד משמעית איזה ראש ממשלה היה משמעותי למדינת למדינת ישראל. לאורך ההיסטוריה של המדינה היו מספר מנהיגים שהשפיעו על אירועים בצורה משמעותית והם: 1. הראשון שבהם הינו דוד בן גוריון הדבק בהקמת המדינה, על מנת שיהיה בית יהודי ליהודים אחרי השואה. בן גוריון הצליח לאחד את כל הפלגים במדינה ולהקים את צה"ל. 2. המנהיג השני שהשאיר חותם הינו מנחם בגין, כשמנע מלחמת אחים לאחר הפצצת אלטלנה ובכך גם נתן יד להקמת צה"ל. בגין גם הביא לחתימת הסכם שלום עם מצרים והוביל כראש ממשלה את הפצצת הכור האטומי בעירק. 3. יצחק רבין השאיר חותם על ידי עשיית שלום עם ירדן וכמו כן נלחם במלחמת ששת הימים כרמטכ"ל, מלחמה ששינתה את פני מזרח התיכון. 4. שמעון פרס ייזכר בהקמת הכור בדימונה וכאיש חזון בקידום ההייטק הישראלי הישראלי. 5. גם לוי אשכול השאיר חותם והוא ייזכר כראש ממשלה שעשה את המלחמה המפוארת ביותר, שהיא מלחמת ששת הימים. 6. אהוד ברק השאיר חותם משלו והוא הוצאת כוחות צה"ל מלבנון ובכך מנע את מותם של רבים. 7. גם חלקו של אריאל שרון חרוט על מזבח ההתנתקות בהוצאת ישראל מעזה, והקמת ישובים רבים ביהודה ושומרון". (קוטלר הוא מזכיר מפלגת העבודה בעיר).

עו"ד אלון וולקוביצקי. צילום זאב שטרן

עו"ד אלון וולקוביצקי צילום זאב שטרן

אלון וולקוביצקי

"כחילוני גמור אני גאה עד עמקי נשמתי לציין, כי מבחינתי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הוא לא פחות ממשיח שזיכה אותנו בנוכחותו. נתניהו הצליח בצורה מופתית ובמיומנות ששמורה רק לו לתרגם את העוצמות הישראליות בכלכלה ובביטחון לעוצמה מדינית שבאמצעותה הוא קוצר הישגים שרק יכולנו לחלום עליהם. נתניהו הבין כי אירופה המערבית הופכת יותר ויותר אנטי ישראלית בשל כניסה בלתי מרוסנת של מהגרים מוסלמים והשפעתם על היבשת, ובשל אנטישמיות אצורה. בהתאם לכך הוא פעל כדי לצמצם את השפעת האיחוד האירופי על ישראל תוך הפחתת התלות של ישראל באיחוד. מאמציו אלו באו לידי ביטוי בהתקרבות ישראל למדינות מזרח ומרכז אירופה, שאינן מרגישות בנוח עם האיחוד האירופי.
גם בתחום הכלכלי, לא טמן נתניהו ידו בצלחת, ופעל במרץ להפחתת מיסים, פתח את מדינת ישראל לאינספור שווקים חדשים, פתח את הכלכלה לתחרות, וצמצם הבירוקרטיה והרגולציה. מדיניותו זו הוכיחה עצמה מעל לכל ספק. בזכות נתניהו לישראל כיום כלכלה חזקה, יציבה, וחופשית יחסית לעברה האפל תחת שלטון השמאל. מבחינה ביטחונית מייצב נתניהו את ישראל כגורם רב עוצמה. ישראל של נתניהו מרתיעה את אויביה ומצליחה להרחיב את פעילותה". (וולקוביצקי הוא עורך דין פלילי ותעבורתי).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר