מרכז העיר. צילום: זאב שטרן
מרכז העיר. צילום: זאב שטרן

תחבורה ציבורית בשבת: "מקווה שכולם יתגברו על שיקולים קואליציוניים"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם העירייה צריכה להצטרף ליוזמת התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן?

פורסם בתאריך: 28.11.19 10:38

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן: "לדעתי עיריית פתח תקוה חייבת להצטרף למיזם התחבורה הציבורית בשבת. עיר בת יותר מרבע מיליון תושבים, בעלת מגוון אוכלוסייה רחבללא רכב פרטי ותושבים במצב סוציו אקונומי נמוך,, חייבת לספק אפשרויות תחבורה בסופי שבוע לכל חלקי גוש דן ובעיקר לתל אביב. אמנם יש מוניות שירות בסופי שבוע היוצאות ממרכז העיר אל תל אביב, אבל שכונות הדרום והמרכז לא נמצאות על מסלול המוניות. שם יש אוכלוסייה ללא רכבים פרטים שמנותקים בסופי שבוע ממרכזי הבילויים באזור, מחוף הים וכו'. עלות הנסיעה במוניות השירות בסופי השבוע גבוהה יחסית לכיסם של אלה הזקוקים לתחבורה ואין להם רכב פרטי. אוטובוס או מיניבוס לפי הצורך אשר יעבור ברחובות ראשיים בשכונות מדי זמן קצוב ישמש את התושבים המשוועים להגיע ביום החופשי אל רמת גן ותל אביב למטרת ביקור ובילוי. אוטובוס השבת לא ייכנס אל השכונות הדתיות כדי לא לנקר עיניים. התחנות יהיו ברחובות ראשיים לפי מסלול יעיל ומקובל על כל התושבים. ראש העיר רמי גרינברג הנוהג בליברליות ראויה לציון בנושא ריווחת כל התושבים, הביע נכונות לשקול את הנושא. אני מקווה שאכן פתח תקוה תצטרף אל הערים הסובבות אותה אשר מאפשרות כבר תחבורה ציבורית בשבת. אני מקווה שכולם יתגברו על שיקולים קואליציוניים ויפתחו צוהר אל אפשרות אשר תיטיב גם עם האוכלוסייה החילונית בעיר אשר גודלה וגיוונה מצדיק שינוי תפיסה ראוי למאה ה-21". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני)

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל: "כבר שנים מדברים על הצעד הזה וכלום לא קרה. כולנו שוכחים את משאיות הים שבכל שבת היו אוספות משפחות שלמות לחוף ומחזירות אותם אחר הצהריים? שכחתם את המוניות שהיו יוצאות מרחבת העירייה בכל שבת לתל אביב? הגיע הזמן לתת שירות ולאפשר תחבורה ציבורית בשבת ולא רק לים, גם למקומות בילוי וגם ביקורי משפחות ללא רכבים, שלא לדבר לפעמים על הצורך להגיע לבתי חולים או למקומות דחופים אחרים. הרי מי נוסע בדרך כלל בתחבורה הציבורית? אלו לא בעלי הרכבים מהחברה, או אלו שיכולים להרשות לעצמם מונית ממקום למקום, אלו אנשים שבאמת צריכים את התחבורה הזו כולל בני נוער ללא רישיון שרוצים לצאת לבלות מחוץ לעיר. יחד עם זאת, וזה הדבר הכי חשוב, יש אוכלוסיות גדולות מאד ששומרות שבת ומסורת ולא נעים להם לראות תחבורה ציבורית מתחת לחלון הבית בשבת, הם מחפשים את השקט וההרגשה של שבת שבאה לבשר לנו על מנוחה ולכן עדיף מאוד שהתחבורה תעבור בצומת ראשית אחת בשכונה, על כביש ראשי שיש מקום לעצירה, העלאה והורדה באופן בטוח. התחבורה הזו חשובה והיא צריכה להתקיים. לא צריך להפוך את השירות הזה להתנגחות בציבור הדתי ו/או בציבור המסורתי, יש לכבד את כל הצדדים ולא להפוך את המיזם הזה למיזם מתנגח אלא כשרות לציבור שבאמת צריך את ההסעות האלו". (אחיאל הוא יו"ר ועד הורי נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע)

איילת גלילי

איילת גלילי: "כאשת ציבור שומרת מסורת שמאמינה בדיאלוג כנה וסובלני בין תושבי העיר, אני סוברת שיש לשמור על הערכים ותפיסות העולם המגוונות תוך כבוד הדדי של כל אחת מקבוצות האוכלוסייה בחברה – חילונים, דתיים לאומיים וחרדים. לדעתי הפתרון הראוי הוא להפעיל חשיבה מבוקרת וטולרנטית שמאפשרת לכל אחת מקבוצות האוכלוסייה בעיר לחיות על פי תפישת עולמו כל עוד הערכים החשובים אינם באים על חשבונו של סקטור אחר. לפיכך, המעשה הראוי הוא לא לאפשר להפעיל תחבורה ציבורית במקומות בהם ריכוזים דתיים וחרדיים מובהקים ומאידך כן לאפשר תנועה בשבת בשכונות חילוניות מובהקות בהן יש צורך בתחבורה כזו. במקרה של שכונות מעורבות, יהיה צורך לכנס ועדה מקצועית מוניציפלית שתורכב מנציגי השכונות השונות ונציגי הסיעות במועצה. ועדה כזו תבחן את הנושא במשותף ותקבל החלטה שמשקפת בצורה מידתית ושקולה את הנושא לאחר בחינת כלל הפרמטרים הנוגעים לאופי האוכלוסיות באותה השכונה. הדבר החשוב ביותר הוא שהדברים ייעשו בהסכמה מלאה, בכבוד ובהדדיות כפי שראוי לעיר מעורבת המתנהלת בהבנה, בהדדיות ובסבלנות לאורך השנים". (גלילי היא סגנית יו"ר נעמת הארצית ויו"ר סיעת הליכוד בנעמת).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    במילים אחרות, נשמע שמערכת העיתון מעוניינת בתחבורה ציבורית בשבת. פשוט כל המרואיינים אמרו פה אחד כן. כל אחד במילים שלו.
    אז ככה: אתם קוראים למדינה הזאת מדינה יהודית ודמוקרטית. תסבירו לי אולי מה יהודי כאן? כשרות -לקחתם. נישואים -לקחתם. שבת -לקחתם. אז באיזו זכות אתם טוענים שהמדינה הזאת שייכת לכם?? אתם מתנערים מכל הגורמים העיקריים שמגדירים אתכם כיהודים!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר