שופינג צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אז איפה יותר כדאי לקנות? "רשתות האופנה יצטרכו להציע לנו מבצעים הרבה יותר שווים"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: איפה לדעתכם כדאי יותר לקנות היום, בחנויות אופנה או ברשת?

פורסם בתאריך: 5.12.19 14:27

 

מאיה סורמלו בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

"הכפר הגלובלי עוטף אותנו ממזרח למערב, מצפון לדרום. המשאב האנושי היקר ביותר הוא הזמן, מאחר והקניות באמצעות הרשת מאפשרות קניה זולה ובזמן הפנוי וכיום גם באמצעות שירותי שילוח בינלאומיים זמינים ומהירים, הרי שזו הופכת לחוויה של ממש. בנוסף, עלויות המוצרים אותם ניתן להשיג באמצעות רכישות ברשת הן נמוכות יותר שכן אין את העלויות הנלוות של החנויות שנופלות על הקונה (שכירויות, עלויות עובדים, מיסים וכדו'), ובעיקר בתאריכים ספציפיים כדוגמת בלאק פריידי, יום הרווק הבינלאומי ועוד, בהם ישנם חיסולי מלאי בהנחות משמעותיות. בל נשכח כי משפחה ממוצעת שמחליטה לבקר בקניון כדי לרכוש מחלפות לגופם, כמעט לעולם לא תסתיים ברכישה ממוקדת אלא תהפוך לאירוע עם עלויות נילוות הכולל סיפוק צרכי הילדים ברחבת האוכל ובכמה סיבובים במתקני שעשועים. אלמנט נוסף שמסייע ברכישה וירטואלית, הוא אלמנט פסיכולוגי, הרי שזו לא "כואבת בכיס". כל שעלינו לעשות הוא לבחור את המוצרים, להזין כתובת וללחוץ "אנטר". כעבור כמה ימים שליח יגיע עד לפתח הבית עם המוצרים ו…"תתחדשו". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"אין ספק שהרשת זולה יותר, אבל אם נפרק את נושא הקניות ונסתכל על זה לא רק מההיבט של המחיר נבין דברים אחרת. אז ראשית, זה תלוי באדם שקונה ובנקודת מבטו. בעלי לדוגמא שונא מרכזי קניות ומעדיף לקנות את מה שהוא צריך באינטרנט תוך כדי שהוא אוכל או עושה אימון כושר. אני להבדיל אוהבת את חווית הקנייה האנושית, להסתובב בשטח – בקניון או ברחוב, לטייל ולהתרשם ממוצרים, לגעת בהם, לדבר עם נותן השירות, למדוד מול המראה וכמובן שאם התחרטתי אני תמיד יכולה להחליף או להחזיר, בטח ובטח כשאני קונה תלבושות לרקדניות וחייבת מידות מדויקות. בקניות ברשת כל זה לא קיים. אני לא אגיד שזה לא נחמד לגלוש ולרכוש ברשת מידי פעם ואני עושה גם את זה לפעמים, אבל זה קר מידי, זמן ההמתנה למוצר ארוך מידי ומייגע, והדבר הכי מעצבן זה שמה שהזמנת לא תמיד מגיע כפי שרצית. אז נכון שלקנות ישירות בחנות אולי יקר יותר אבל לדעתי בהחלט שווה יותר". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"440 מיליון שקלים גיהצו הישראלים באשראי ב׳בלאק פריידי׳, וכל זאת בין השעות 9:00-12:00 בלבד. בשעות השיא נרשמו 12,500 עסקאות בדקה. התחושה הזאת של הסיפוק כשמוצאים פריט שראינו לפני שבוע במחיר מלא ועכשיו אנחנו יכולים לרכוש אותו ב-50% הנחה מחמיאה לתכונה הכי בולטת שלנו כישראלים: אנחנו לא פראיירים. אבל לצערי היינו פראיירים במשך שנים, שילמנו מאות אחוזים יותר על פריטי לבוש והנעלה. מי לא זוכר את התקופה שכל מי שהיה טס לחו״ל היה מקפיד להשאיר מקום במזוודה כדי לקנות בחו״ל ולחסוך. בשנים האחרונות בעקבות חוקי היבוא האישי יחד עם האפשרויות של הרכישה ברשת יש לנו אפשרות להשוות מחירים ולמצוא פריטים במחירים שווים. לרשתות האופנה בארץ לקח זמן להתאים עצמן למצב ובכל שנה גם המבצעים בקניונים הופכים אטרקטיביים יותר וכשיש מבצעים טובים – אנחנו מצביעים ברגליים. השנה נרשמה עלייה של 20% ברכישות מול ה׳בלאק פרידיי׳ של השנה שעברה. ועדיין לדעתי, המבצעים ברכישות ברשת מפתים ומשתלמים יותר, הזמינות והנוחות נותנים פייט רציני לרשתות האופנה שיצטרכו להציע לנו מבצעים הרבה הרבה יותר שווים. כי אנחנו הישראלים, כבר לא פראיירים". (גרוסמן הוא חבר ועד עובדי טבע בפתח תקווה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר