ארדואן, ורשה, לונדון. צילום AP, משה גלעד, רויטרס

הפרלמנט של פתח תקוה מדבר על האנטישמיות בעולם: "לא ניכנע ונמשיך לטוס, אך מומלץ להיזהר"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם יש מקומות בחו"ל שצריך לחשוש לטוס אליהם בגלל האנטישמיות?

פורסם בתאריך: 11.12.19 16:09

 

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

שאלה זו מורכבת משני חלקים. האם יש ארצות בהן יש אנטישמיות? האם צריך להיזהר מלטוס אליהן?
לצערי הרב יש אנטישמיות בעולם שמשולבת היום עם אנטי ישראליות ועם גאות התנועות המוסלמיות בעולם. מדינות בהן יש תקריות אנטישמיות הן ארצות הברית, אנגליה, צרפת ומזרח אירופה – במיוחד פולין והונגריה אך גם במדינות אירופאיות נוספות. האנטישמיות היא נחלת התנועות הניאו נאציות בארצות הברית, גרמניה, מדינות סקנדינביה, מיוצגת על ידי קנאים מוסלמים באנגליה, צרפת, ונחלת העם מאז ומתמיד בפולין והונגריה. תמיד לא אהבו את היהודים, אבל נאלצו להסתיר זאת, אבל כעת כאשר השלטון לאומני קיצוני, כל הרגשות שפעפעו מתחת לפני השטח, זוקפות ראש. האם מסוכן לנסוע למדינות בהן יש אנטישמיות מסיבה זו או אחרת? לא יותר מסוכן מלהסתובב בירושלים המזרחית או בעוטף עזה. הסכנה אורבת גם כאן, אבל אין אזהרת מסע לגבי ירושלים או שדרות. אני עצמי נוסעת לכל המדינות האירופאיות שבהן האנטישמיות התחדשה, ללא חשש, אסור לנו להיות מוגבלים, את המלחמה בתופעה מכוערת ומסוכנת זו יש לעשות בתחום הדיפלומטי והמדיני. להגביל עצמנו מבחינת חופש התנועה שלנו זו כניעה ותופעה פסולה שחייבת להיעלם מן העולם". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

צדוק

ד"ר שלמה צדוק

ד"ר שלמה צדוק

"אני לא מחסידי האמונה ש"כל העולם נגדנו", ולכן אני לא מאמין שצריך להתחשבן עם כל העולם כל הזמן. הגם שאני חושש שכל אחד מאיתנו עושה קודם כל את חשבונו האינטרסנטי החסכני ורק אחר כך עושה חשבונות של אנטישמיות. ישנם ארבעה סוגי אנטישמיות בעולם והרביעי הוא המרתיח ביותר. הראשון – מדינות שיש בהן אנטישמיות מסורתית, מהסוג המבחיל שעדיין אומר שהיהודים אופים מצות מדם של ילדים גויים. השני – מדינות שיש בהן אנטישמיות מסורתית ומודרנית, מהסוג המטורף של החליף הטורקי ארדואן והחברים שלו שכותבים אמנות להשמדת היהודים. השלישי – מדינות עם אנטישמיות מטופשת של עיוורים. לסוג השלישי אני משייך את קורבין האנגלי, את החלק הלא מפותח מארצות העולם השלישי וכמובן את מוסדות הטמטום וההבל של האו"ם, כמו אונר"א. לכן לטורקיה ולעזה אני לא נוסע, ובאנגליה ובאו"ם כבר הייתי. אבל לטעמי הסוג הרביעי הוא המרתיח ביותר. זאת היא האוטואנטישמיות. האוטו אנטישמיים הם יהודים ישראלים ששונאים את יהדותם, שמכפישים בצורה בזויה את ישראל בעולם, תומכי הגועל שנקרא BDS, שקוראים לחיילים "רוצחים" ושמאמינים שיש לחסל את מדינת היהודים לטובת מדינת פלסטין. הנה, רק בשבוע שעבר שלחו כ-40 ישראלים אוטואנטישמיים עצומה לממשלת צרפת ובה הם קוראים לה שלא להשוות בין אנטי ישראליות לאנטי שמיות. הבנתם לאיזו תהום שנאה עצמית הגענו?!". (ד"ר צדוק הוא סוציולוג וראש אגף בתאגיד מיתב).

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"במענה לשאלה אומר כבר בפתיח, האנטישמיות מרימה ראש והופכת לתופעה שסוחבת אחריה קהלים גדולים וגם במדינות מתוקנות, מדינות אירופה, ארצות הברית ועוד. אנטישמיות אם לא תטופל בהתעוררותה יכולה לסחוף עוד ועוד קהלים ועד למצב בלתי נסבל לקהילות היהודיות באותן הארצות ולנו הישראלים בבואנו לאותן הארצות כמבקרים. אני אומר ברייש גלי לא ניכנע לתופעות של אנטישמיות ונמשיך לטוס לכל יעד שתכננו אך מומלץ לנקוט צעדי זהירות במידה ואנו יודעים שיש במדינה אליה אנו מגיעים גלי אנטישמיות. ברוב הארצות המתוקנות הממשל המרכזי מוקיע את התופעה ופועל בנחרצות למיגורה. ככל שאנו בודקים את ההיסטוריה של העם היהודי, היהודים עברו הרבה תלאות וצלחו גם גלי אניטשמיות. אני מאמין שנתגבר גם על תופעת האנטישמיות בעידן המודרני ובכל מקום שבו היא מרימה ראשה". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר