טיילת כפר גנים, מגדל אייפל וחופי קופנגן צילומים זאב שטרן, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
טיילת כפר גנים, מגדל אייפל וחופי קופנגן צילומים זאב שטרן, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

המקומות הכי רומנטיים? "לדעתי חופי קופנגן לוקחים בגדול"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: אילו מקומות הכי רומנטיים לדעתכם בעיר, בארץ ובעולם?

פורסם בתאריך: 13.2.20 10:58

 

חגית ויחנסקי

רק שאלה – חגית ויחנסקי. צילום דימה

"לתפיסתי מקומות רומנטיים זה לא המקומות עצמם אלא הזוגות, בני הזוג הם אלו שהופכים את המקום לרומנטי עבורם ולא המקום עצמו. יכול להיות איזשהו זוג שפינה סודית באיזשהו חוף נידח היא המקום הכי רומנטי עבורם בעולם ושם הם מרגישים הכי הכי וישנם זוגות שאם זה לא מגדל אייפל או הנהרות של ונציה אז זה לא נחשב רומנטיקה בעיניהם. אבל אם להסתכל על השאלה מההיבט הגיאוגרפי בלבד אז לדעתי חופי קופנגן בתאילנד לוקחים בגדול, הצבעים המדהימים של המים בשילוב הירוק מסביב זאת עוצמה של יופי משולב ברומנטיקה אדירה. בארץ שלנו הצפון מנצח בגדול בעניין הרומנטיקה, אכזיב, ראש הנקרה ועוד מקומות מדהימים לזוגות, לא סתם כל הצימרים שמיועדים לזוגות שרוצים לבלות לבד ממוקמים שם בצפון. לגבי פתח תקווה? טוב, אני גרה כאן כל חיי ואני יכולה לומר הרבה דברים טובים על העיר שלנו אבל מקום רומנטי עדיין לא מצאתי בה. אם להיות אישית ולחזור למה שכתבתי בהתחלה, אז אבחר מקום שנחשב רומנטי רק בעיניי ולא בגלל המיקום אלא בגלל הזיכרונות והתחושות הרומנטיות שחוויתי באופן אישי, וזה הבית הראשון ששכרתי לבד, בית פרטי קטן וישן שכבר הרסו ובנו עליו בנין ברחוב הלוי, שם גרנו אני ובעלי לפני שהתחתנו". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

איילת גלילי

איילת גלילי

"המקום הכי רומנטי בפתח תקווה שוכן בשכונת כפר גנים ג' שמתפרסת מהמזרח למערב, בטיילת כפר גנים. זהו מקום שקט ונעים שלמרות קרבתו לכביש ראשי הוא שקט ורגוע. בשעות הבוקר ציפורים מצייצות שם על העצים וחתולים נחים על הסלעים הקטנים ובשעות הערב ניתן לשמוע את הצרצרים בין הצמחייה והעשבייה. כיף לבלות שם אחר הצהרים באופניים, בהליכה רגלית או להקדים בשעות הבוקר לריצת בוקר קלה. נהגתי לצאת להליכה שם פעמים רבות עם עגלת תינוק במהלך חופשת הלידה שלי ואף לערוך שם את אימוני הבוקר שלי. הכי רומנטי בארץ היא שכונת משכנות שאננים בירושלים בירתנו. השילוב בין ישן לחדש ובין עבר להווה, השקט והשלווה האופייניים כל כך, לעיר, בתי האבן היפים והדלתות הצבעוניות, עושים את זה יחד עם הנוף לעיר העתיקה וטחנת הרוח של משה מונטיפיורי לצד מסעדה המשקיפה לנוף המרתק. גם אזור המסעדות ובתי הקפה בעמק רפאים שבמושבה הגרמנית רומנטיים מאוד בעיני. המקום הכי רומנטי בעולם הוא הוואנה שבקובה, הרומנטיות של פעם שנתקעה אי שם בשנות ה-60. המכוניות הישנות והמפוארות, האורות המעומעמים ברחבי העיר בלילה והבתים הישנים שפעם היו פאר היצירה בעיר. מקומות הבילוי, המוזיקה האינסופית וכמובן האנשים המיוחדים ושמחת החיים שלהם, הריקודים והמנגינות בכל פינת רחוב והמוחיטו המשכר". (גלילי היא סגנית יו"ר נעמת הארצית ויו"ר סיעת הליכוד בנעמת).

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"מקום רומנטי בעיני הוא שילוב של טבע עם נוסטלגיה מקום שקט ושלו. בעירי פתח תקוה גן יד לבנים הוא מקום רומנטי. יש בו עצים עתיקים מעניקי צל, יש בו פינות נסתרות, יש בו אגם קטן ומים מפכפכים ויש בו מבט אל קופי גן החיות המנתרים בין רשתות. בסביבה הקרובה לפתח תקוה יש את פארק אפק עם המבצר שבעד חרכי הירי שלו משקיפים אל מגדלי העיר המתפתחת. כל אורכו של נחל הירקון הגובל בעיר, על פיתוליו וצמחיית המים העבותה הוא מקום שמושך זוגות ומטיילים שמחפשים שקט ויופי. ברחבי הארץ יש הרבה מקומות רומנטיים: בתל אביב יש את חוף הים המושך מטיילים בשעת השקיעה, בעיקר בסתו ואביב כאשר השמש השוקעת צובעת בצבעי וורוד-אדום -כתום את העננים ואת הגלים. ירושלים בעיני היא כולה רומנטית, על חומותיה, צריחיה ופינותיה בין קירות אבן צהבהבה. אבל בזמן האחרון גיליתי מקום מיוחד בכפר מעיליא בגליל המערבי. בפסגת הכפר יש מבצר ישן מן המאה ה-13. עליו בנויים בתי הכפר. את חלקו של המבצר שיפצה משפחה משך 17 שנה והפכה אותו למסעדת יוקרה הנקראת מבצר המלך. מחלונות המבצר נשקפים הרי הגליל וברצפתו לוחות זכוכית החושפות וחדרי אבן ובית בד עתיק. בעולם יש מקומות רומנטיים למכביר, אבל מלכת הרומנטיקה הייתה ותהיה תמיד פריז. לא רק פריז של מגדל אייפל ושדרות אליזה, אלא גנים נסתרים, מעברים בין בניינים מקורים זכוכית ומסעדות ישנות וסמטאות נשכחות המביאים ניחוח של זמנים ישנים". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר