בנימין נתניהו, בני גנץ, אביגדור ליברמן ועמיר פרץ צילומים אמיל סלמן, אוהד צויגנברג, תומר אפלבאום
בנימין נתניהו, בני גנץ, אביגדור ליברמן ועמיר פרץ צילומים אמיל סלמן, אוהד צויגנברג, תומר אפלבאום

הבחירות מתקרבות: "לציבור נמאס, כל אחד חושב שאפשר להסתדר בלי הקול שלו"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם אחוז ההצבעה ישתנה בבחירות הקרובות?

פורסם בתאריך: 20.2.20 11:42

 

אופירה אבירם

אופירה אבירם צילום אורית אהרוני

"כפי שחזיתי וצדקתי לפי הנומרולוגיה, בחירות מספר שלוש בדרך. ההתלבטות אם להצביע מבטאת אכזבה כפולה, גם מפוליטיקה וגם מפוליטיקאים. בבחירות הקודמות שהיו חלה עלייה בהצבעות והגורם העיקרי בשיעור ההצבעה היה בגלל הציבור הערבי. בבחירות האלה אני חושבת שפחות אנשים יצביעו מייאוש ומהעדר הכרעה בבחירות הקודמות וגם בגלל השיח הפוליטי ופגיעה באמון הציבור. כל הסקרים מצביעים על אדישות גבוהה, אנשים מרגישים שאין להם יכולת השפעה ומה עוזר עוד קול אחד? לדעתי, חובה למלא את השליחות האזרחית ולא לאפשר לשיח ציני של פוליטיקאים להשתלט עלינו. הקמפיינים הפוליטיים שיפרצו וישודרו בקרוב במסך הטלוויזיה יצטרכו להתמודד עם ציבור עייף שהולך בפעם השלישית בתוך שנה להצביע. זה כסף מבוזבז ומי יישלם אותו? אנחנו הציבור והגירעון רק ממשיך. הפעם זה קרב חייו של נתניהו. ואולי לא אפתיע אתכם אם אספר לכם שעוד יום חופש יהיה לכם במועד בחירות ד'". (אבירם היא נומרולוגית).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"בעוד כשבועיים אזרחי מדינת ישראל נקראים לקלפי להצביע לכנסת ישראל בפעם השלישית. כנסת ישראל והוועדות שלה משותקות, משרדי הממשלה השונים מתפקדים באופן חלקי וכל זה עקב חוסר ההכרעה הברורה וחוסר היכולת להקים ממשלה במדינת ישראל עם רוב ברור אשר תוכל לתפקד ולקבל החלטות עבורנו, תושבי המדינה. אין אח ורע למצב הזה אליו נקלעה מדינתנו. אני מבחין ששתי המפלגות הגדולות הליכוד וגם כחול לבן עושות מאמצים גדולים להביא את כל תומכיהן לקלפי.  מי שמתלבט מנסים לשכנע אותו לתמוך, להגיע ולהצביע. בשתי המפלגות וגם ביתר המפלגות בגוש הימין וגוש השמאל מבינים שכל קול קובע ושיעור הצבעה גבוה ישרת את האינטרס שלהן במאמץ להרכיב ממשלה. יחד עם זאת עקב עיסוקי כקבלן שמסתובב ונפגש עם אנשים ובשיחות שמתפתחות על המצב הפוליטי במדינה, אני יותר ויותר שומע האמירות 'נמאס לנו, בבחירות הללו אני לא אטרח להגיע לקלפי ולהצביע'. אני לחלוטין מזהה את המגמה הנוכחית ומעריך שבבחירות הללו שיעור ההצבעה יהיה נמוך יותר מהשיעור בבחירות הקודמות . לציבור נמאס מהמצב הפוליטי הזה. כל אחד חושב שאפשר להסתדר בלי הקול שלו. אם כל אחד יחשוב ככה וגם יממש את אי הגעתו לקלפי ביום הבחירות אזי אני מעריך שנגיע לסיבוב רביעי של בחירות בהעדר רוב ברור ומכריע לכל אחד מהגושים להקים ממשלה. לסיכום, אני ממליץ לכל אזרח להגיע ולהצביע. ההצבעה בקלפי הינה חובה אזרחית של כל אזרח במדינה. מימוש חובה זו יביא לעיצוב פניה של המדינה בשנים הבאות. הקלפי זה המקום האחד והיחיד שכל אזרח יכול להשפיע באופן ישיר על מי ימשול ומה תהא דרכה של המדינה בשנים הקרובות. אסור לאף אחד לוותר על חובה אזרחית  זו. ומכאן אני קורא לכולם צאו להצביע!". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

 

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר

"על פי הבנתי, שיעור המצביעים במגזר היהודי ישתנה ויירד, וזאת עקב אדישותם של האנשים כלפי הפוליטיקה והפוליטיקאים של ישראל. קיימת  טענה האומרת שמה שהיה זה מה שיהיה. לעומת זאת במגזר הערבי הערבים ירצו למקסם את יכולתם להשפיע, והם יבואו להצביע בהמוניהם על מנת להשפיע על הרחוב היהודי ולהיות חלק מהמדינה ןליצור שינוי במעמד האזרח הערבי במדינה". (קוטלר הוא מזכיר סניף מפלגת העבודה בפתח תקווה).

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר