נורית גראור
נורית גראור

"האהבה שלי למטבח הגיעה בהדרגה"

היועצת לכלכלת המשפחה ולעסקים, נורית גראור, שקלה לעבור בעבר לתחום האפייה, אך החליטה לשמור על המקצוע שלה. במטבח היא בעיקר מבשלת לבני המשפחה והכי אוהבת את ארוחות השישי עמם

פורסם בתאריך: 4.12.17 14:44

על עצמי: נורית גראור, בת 52, נשואה לאייל, ואמא ליובל, נועה ושירה. מתגוררים בראש העין הוותיקה. בעלת עסק לייעוץ כלכלי למשפחות ולעסקים. "מזה שמונה שנים שאני מאמנת ויועצת כלכלית", היא מספרת. "אני מלווה משפחות ועסקים. הרבה מאיתנו חיים במעגל המינוס ולא מתנהלים נכון. אני נותנת ללקוחות שלי כלים איך לעשות את זה בצורה אחראית ונכונה ומלווה אותם לתקופות קצרות או ארוכות. יש לי ניסיון של 25 שנה בתחום הכספים ואני כמובן מאוד מרוצה מהשינוי כי בעסק הזה אני גם מביאה את הערך המוסף שלי בתחום עיסוקי אבל גם פחות מתעסקת עם ניירת. בנוסף אני מעבירה סדנאות לצעירים לפני ואחרי צבא כדי ללמד אותם התנהלות כלכלית נכונה".

רקע בעיר: "אני גרה בראש העין כבר כמעט 25 שנה. עברנו כזוג צעיר עם הילד הראשון. אני גדלתי בבני ברק ובעלי ברעננה. בהתחלה גרנו בראש העין בגבעת הסלעים, ולאחר מכן עברנו לשכונה הוותיקה. אני חושבת שראש העין מתפתחת בצורה מדהימה ואנו רואים את זה בכל יום. מרגישים גם את העומס בכבישים. העיר עשתה שינוי מרשים. אני מאוד מרוצה".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אני חושבת שהאהבה הזאת הגיעה בהדרגה. התחלתי לבשל בתחילת החיים המשותפים שלי ושל אייל. גרנו בשנתיים הראשונות אצל הוריו ושם למדתי הרבה סודות מהמטבח".

שף / קונדיטור אהוב? "אני אוהבת את חיים כהן ואת אהרוני ואני אוהבת מידי פעם שיש לי את הזמן ואת האפשרות לצפות במאסטר שף. מכל אחד אני לוקחת משהו. אני אוהבת גם לאסוף מתכונים מאנשים שאני מכירה ולשדרג אותם".

מהי המנה האהובה עלייך? "יש מנה שאני אוהבת שנקראת תבשיל עגבניות ואורז. זה תבשיל מיוחד שאנו מאוד אוהבים. מדובר על ערבוב של טעמים שונים, וזו מנה שיכולה להיות גם כמנה עיקרית וגם כתוספת".

בישול או אפייה? "אני אוהבת גם לבשל וגם לאפות. ואני עושה את שניהם במטבח. הייתה תקופה שחשבתי לעשות משהו מעבר עם תחום האפייה, אך זה נשאר כתחביב".

תבלין אהוב? "אני משתמשת הרבה בבישול בפפריקה אדומה בשמן ובעוד מתבלינים בייתים כמו כורכום וכמון".

מה בתפריט ביום שישי? "אנו בכל שישי מקיימים ארוחה עם הילדים, ארוחה כיד המלך כאשר גם בעלי משתתף בבישולים. יש מנות של בשר, דגים, קינוחים ועוד".
מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "בעיקר מרקים, מכל מיני סוגים ומשם הכל היסטוריה".

מה המומחיות שלך? "אני חושבת שמרקים, סלטים וקינוחים. תמיד מבקשים ממני להכין סלטים או להביא איתי סלטים למקומות שאני מגיעה אליהם".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "קשה לי לחשוב על מנה מוזרה. אך נוכחתי לדעת שעוגת מייפל, שהיא העוגה הכי פשוטה בעולם, משום מה אף פעם לא מצליחה לי ולא יוצא כמו שאני רוצה".

מה אף פעם לא תסכימי להכין או לאכול? "אנו פחות משתמשים בפרג, ואני לא משתמשת בזה באפייה כי לא כולם אוהבים".

עוף עם אורז בתנור

מתכון לשבת. עוף עם אורז

המצרכים:
5-8 חתיכות עוף (כרעיים, שוקיים, כנפיים)
3 כוסות אורז
2 בצלים פרוסים
חבילת פטריות טריות חתוכות
מלח ופלפל לפי הטעם
שתי כפיות מלאות של מרק עוף
1 כף פפריקה
1 כפית כמון
1-2 כפית של תבלין גריל עוף
מעט שמן לטיגון

אופן ההכנה:
מתבלים תחילה את העופות בפפריקה, כמון, מלח, פלפל וגריל עוף. לאחר מכן שוטפים שלוש כוסות אורז. מטגנים בשמן את הבצל ומוסיפים את הפטריות. משמנים תבנית גדולה ומשטחים בה את האורז השטוף, כשעליו מפזרים את הבצל ופטריות. לאחר מכן מניחים מעל את חתיכות העוף, שופכים שלוש וחצי כוסות מים רותחים. מתבלים במלח, פלפל ואבקת מרק עוף, מכסים את התבנית בנייר כסף ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. אופים כשעה. מסירים את נייר הכסף, מוסיפים עוד כוס וחצי מים רותחים (אפשר להוסיף מעט מלח אם צריך) וממשיכים לאפות עוד כחצי שעה עד שהאורז משחים והופך קריספי.

בתיאבון!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר