אליעזר אלי
אליעזר אלי

"ביום שישי יוכית מבשלת ואני הסו-שף שלה"

ביום יום אליעזר אלי הוא איש אחזקה ושיפוצים, בזמן הפנוי שלו הוא אוהב לאפות בבית. לא פלא שהתבלין האהוב עליו הוא קינמון

פורסם בתאריך: 18.12.17 09:39

על עצמי: אליעזר אלי, נשוי ליוכית ואבא לחמש בנות. בעל עסק "אלי אחזקה" – לאחזקה ושיפוצים בבית. הוא נותן שירותי הנדימן כלליים ועד עבודות שיפוצים הכוללים צבע, גבס, חשמל, אינסטלציה, פרקט, קרמיקה, הריסה ובנייה.

"את העסק הקמתי לפני 20 שנה מתוך אהבה לתחום", הוא מספר. "אני מאוד אוהב עבודת ידיים, אוהב לראות את התהליך ואת המוצר המוגמר. אצלי מקבלים הכול תחת קורת גג אחת, אני בוגר בית ספר מקצועי ובעל תעודת מקצוע בתחום הבנייה ופיתחתי את התחום והתמקצעתי לאורך השנים. הדבר החשוב לי בעבודה מעבר למקצועיות, זה האמינות מול הלקוח, היושרה בעבודה ולשמחתי יצרתי לעצמי קהל לקוחות שממשיך להמליץ ולפרגן".

רקע בעיר: "נולדתי בבית החולים השרון, גדלתי בשכונת עמישב והיום אני מתגורר בשכונת עין גנים. פתח תקוה מאוד התפתחה בשנים האחרונות, יש בה הכל מהכל, החל מחינוך, קניות ועד בילויים ובעיקר משפחה אוהבת ותומכת".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אמא שלי בצעירותה עבדה במסעדה הונגרית, ואנחנו בכלל בית פרסי. כך נוצר אצלנו בבית מטבח רב-גווני. אימא שלי הייתה אופה עוגות ומבשלת ואני הייתי מסתכל ולומד את המתכונים. עם הזמן עמדתי במטבח, ניסיתי את מזלי, וכשהצליח – הצליח, וכלא הצליח זרקתי לפח. לשמחתי כבר מהתחלה הרוב הצליח והיום אני לא מפחד משום דבר במטבח. אני אחראי בבית בעיקר על האפייה, הבנות אוהבות את העוף הממולא".

שף אהוב? "חיים כהן".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני מאוד אוהב את הממולאים שיוכית עושה ואת הדג של שבת".

תבלין אהוב? "קינמון".

בישול או אפייה? "אני מאוד אוהב לאפות עוגות ולחמים ומאוד מתחבר לטעמים, להריח את הריח של המאפה וכמובן את התגובות של המשפחה שטועמת ממה שיצא".

מה בתפריט ביום שישי? "ביום שישי יוכית מבשלת ואני הסו-שף שלה. מכין את הסלטים וחותך את הירקות וכמובן עושה את העוגות ואת החלות לשבת. כל שבוע אנחנו מגוונים. תמיד יש סלטים, תוספות למינהם אורז, ירקות, עוף בגריל, דגים ועוד".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "עוף ממולא".

מה המומחיות שלך? "עוגות שמרים, לחמים וחלות לשבת".

מה אף פעם לא תסכים להכין או לאכול? "דגים חיים".

מתכון לשבת

חלות

חלות לשבת של אליעזר אלי

חלות לשבת של אליעזר אלי

המצרכים:
חצי קילו קמח חלה מנופה
כף שמרים יבשים
2 כפות סוכר
חצי כפית מלח
2 ביצים
4 כפות שמן זית
כוס – כוס וחצי מים
ביצה להברשה
סומסום

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות ומכניסים בתחתית התנור תבנית חד פעמית עם מים על מנת לשמור על הלחות של הלחם ועל הקריספיות.

להכנת החלה: מערבבים את כל המצרכים ביחד עד שנוצר בצק חלק ולא דביק. מכסים בניילון ומניחים מגבת מעל. מתפיחים כשעה. לאחר כשעה, מוציאים אוויר מהבצק על ידי תפיחות. מחזירים להתפחה נוספת של כחצי שעה. בתום הזמן שוב מוציאים אוויר ומכסים להתפחה שלישית של כחצי שעה נוספת.

מכינים משטח מקומח. מחלקים את הבצק לשישה כדורים שווים ומכל כדור עושים נקניק ארוך. יוצרים צמה משלושה נקניקים. כך עושים גם עם הבצק שנותר. אמורים לצאת בסך הכל שתי צמות. מורחים את החלה בביצה טרופה ומפזרים סומסום מעל. נותנים התפחה נוספת קצרה של כ-15 עד 20 דקות ואופים בתנור שחומם מראש במשך חצי שעה עד 40 דקות.

בתיאבון!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר