נטעיה גמרסני-פיגובט . צילום אריאל בסון
נטעיה גמרסני-פיגובט . צילום אריאל בסון

"גיליתי שיותר כיף לי לבשל לאחרים"

היא מורה ומטפלת בפסיכודרמה, אבל אצל נטעיה גמרסני-פיגובט אין דרמות במטבח. היא מומחית לחריימה ולא מכניסה למקרר כבש או דגים מלוחים

פורסם בתאריך: 15.2.18 12:36

קצת על עצמך: נטעיה גמרסני-פיגובט, בת 32, נשואה ללב, בן 36, ואמא לנריה, בן שנה וארבע חודשים. מתגוררים בשכונת גבעת טל. "אני מורה ומטפלת בפסיכודרמה, ויש לי קליניקה בבית. הגעתי לתחום הפסיכודרמה משום שתמיד עניין אותי האדם והמוח. למדתי קרימינולוגיה, אך לא רציתי לעסוק בזה. עשיתי סוויטץ' כי אני מאוד אוהבת פעולה – ופסיכודרמה ממש נגעה בי".

רקע בעיר: "בעלי גר בראש העין זמן קצר לאחר שעלה לארץ מרוסיה. אני הגעתי לראש העין לאחר שהתחתנתי, ואני גרה פה כבר שנתיים וחצי. לפני כן גרתי בבת ים. בשנה הראשונה שלי פה היה לי קשה כי באתי מעיר יותר גדולה שהיא גם ליד הים ולקח לי כשנה עד שהתחלתי לאהוב את העיר. היום אני מאוד אוהבת את ראש העין. אני מאוד אוהבת את האנשים והלבביות שלהם".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אחרי שהתחתנתי הכרתי את המטבח לעומק. אני יותר אוהבת לבשל למען מישהו, ואחר מהדברים שגיליתי זה שכשהייתי מכינה לעצמי זה היה לי פחות מעניין. יותר כיף לבשל לאחרים וככה התחלתי לאהוב את המטבח".

שף / קונדיטור אהוב? "לדודה שלי יש ספר בישול של רות קרווני, שהיא טוניסאית שהצליחה להביא את האוכל העממי לרמה מאוד גבוהה ובדכים פשוטות יחסית. אני מאוד אוהבת את הספר ואת השפית".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני הכי אוהבת להכין חריימה עם חומוס. גם עוגיות טחינה, שזה מוצר מאוד בריא".

בישול או אפיה? "אני חושבת שיותר בישול, כי יש בו משהו יותר יצירתי. אפייה מצריכה דיוק ולפעול לפי הספר. אני יותר אדם שאוהב לאלתר, ולכן הבישול מתאים לי יותר".

תבלין אהוב? "כוסברה ושום. יש להם ריחות חזקים, והם נותנים המון טעם שמרגישים אותם. בכוסברה אני משתמשת בעיקר בכל מה שקשור בבישולי הדגים".

מה בתפריט ביום שישי? "ביום שישי אני מכינה לפעמים ארוחות חלביות ולפעמים בשריות. דגים תמיד יש על השולחן, ובחורף יש גם מרק תימני. יש לנו גם קינוח של פצפוצי אורז".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "מנות דגים היו הראשות. אני זוכרת שניסיתי להכין חריימה, ויצא לי ממש טוב. בעלי מאוד אהב את המנה וגם אחרים שטעמו והתלהבו".

מה המומחיות שלך? "אני חותכת סלטים מאוד קטן ודואגת תמיד להשקיע בהם. אבל אני חושבת שתבשילים למיניהם, כמו למשל מרקי ירקות ומיניסטרונה, או קציצות חזה עוף עם רוטב עגבניות, הם המומחיות העיקרית שלי".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "ניסיתי להכין דל – שזה תבשיל עדשים ירוקות בסגנון הודי עם בצל, כוסברה וחריף. אני זוכרת שיצא לי אש ממש. מי שנתנה לי את המתכון רשמה שצריך להוסיף חריף אבל לא רשמה כמה. אני הוספתי רק חצי פלפל, אבל הוא שרף לנו את פה".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אני לא מסוגלת לאכול כבש ודגים מלוחים. אלו לא מאכלים שנכנסים אלי למקרר".

עוגיות טחינה

עוגיות טחינה.צילום אריאל בסון

עוגיות טחינה.צילום אריאל בסון

המצרכים:
2 כוסות קמח (כוס קמח מלא וכוס וחצי קמח לבן, ניתן גם כוסמין)
200 גרם חמאה מומסת. (לעוגיות פרווה ניתן להשתמש מרגרינה. לעוגיות טבעוניות ניתן להמיר גם בשמן קוקוס)
כוס וחצי טחינה
כפית תמצית וניל
שקית אבקת אפייה

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות. בינתיים מחממים את החמאה במיקרוגל במשך דקה. מערבבים יחד את כל החומרים בקערה עד לקבלת עיסה. מניחים על תבנית נייר אפיה ומשמנים אותו בריסוס שמן או שמן רגיל. מכדררים את העיסה לכדורים, מניחים במגש ואופים בתנור במשך 20 דקות. לקישוט ניתן לפזר מעל שקדים או אגוזי מלך. למעוניינים לשדרג את העוגיות לטובת ילדים, ניתן הוסיף כף שוקולית גדושה לתערובת.

בתיאבון!
שבת שלום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר