מדור אוכל - מעיין בז'ה
מדור אוכל - מעיין בז'ה

"בכל יום שישי הייתי הסו-שפית של אמא שלי"

מעיין בז'ה רק 10 חודשים בראש העין וכבר מאוהבת. היא הקימה בעיר קליניקה פרטית לרפלקסולוגיה ובזמנה הפרטי אוהבת להתעסק במטבח. ליום העצמאות היא מציעה מתכון פשוט אבל מאלף של סינטה על שיפוד

פורסם בתאריך: 19.4.18 14:43

קצת על עצמך: מעיין בז'ה, בת 37, נשואה לניסים ואמא לשנים: שניר ושקד. מתגוררים בשכונת שכונת פסגות אפק בראש העין. מעיין היא בעלת קליניקה לרפלקסולוגיה ומעסה באמצעות אבנים חמות. "זו קליניקה שהקמתי בבית", היא מספרת. "עבדתי 14 שנים בתחום הרפואה הפרטית, עד שחלטתי לעשות הסבה להפוך לעצמאית. למדתי רפלקסולוגיה ואני עוסקת בזה כבר שלוש שנים. הצעד שעשיתי היה בעיני לגמרי נכון. צריך להתנסות בעוד דברים בחיים וגם להגשים את עצמי. רציתי לעשות דברים שאני אוהבת, ורציתי להיות בצד המטפל".

רקע בעיר: "עברנו לכאן מפתח תקוה ואנו גרים בעיר 10 חודשים. עברנו על מנת לשפר דיור, וידענו שנבנית פה שכונה צעירה ומאוד גדולה. אנו אוהבים את השכונה ואת האנשים שהגיעו אליה. אני מאוד אוהבת את ראש העין, יש פה המון צבע ירוק מסביב. יש טיילת יפה ונחל שזורמים בו מים. מלבד זאת יש את השוק שהוא מגוון ואני נוהגת לטייל בו בימי שישי".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "כמו כל דבר בחיים, הכל מגיע מהבית. בתור ילדה צעירה מאוד אהבתי לעמוד עם אמא שלי במטבח ובכל יום שישי הייתי הסו-שפית שלה. כנערה, כבר הייתי מבשלת בעצמי. הייתי אוהבת להכין דברים שקשורים למטבח האיטלקי כמו רביולי וניוקי, ולאט לאט למדתי עוד דברים. היום אני יכול להגיד על עצמי שאני נוטה לכיוון האוכל היותר בריא, וחשוב לי לשמור על תזונה נכונה".

שף / קונדיטור אהוב? "אני מאוד אוהבת את השף חיים טיבי, שיש לו מסעדה בשם טיביס בגליל. אני חברה של אחותו והיא המליצה לי ללכת לצימרים בגליל וגם ליהנות מהמסעדה שלו, וככה התאהבנו בו".

מהי המנה האהובה עלייך? "אם אנחנו מדברים על בשר, אז אני אוהבת חצאי פיתות ממולאות בבשר בקר עם שומן כבש, צולים אותם על מנגל או על הפלנצ'ה, ואחרי זה בתנור".

בישול או אפיה: "הכל תלוי במצב הרוח שלי. אני יכול להיות לפעמים במצב רוח של אפיה או במצב של בישול וככה הכל בהתאם. באופן כללי אני מעדיפה בישול. אני פחות מתחברת למתוקים".

תבלין אהוב? "אצלי יש שלושה תבלינים שמככבים במטבח: פפריקה, פלפל שחור וכמון. אני משלבת אותם בהרבה מאכלים".

מה בתפריט ביום שישי? "כל שישי יש לנו ארוחה משפחתית אצל ההורים שלי או אצל ההורים של בעלי. בארוחות האלו יש הרבה סוגי מאכלים, וזה כולל מנה ראשונה, מנה עיקרית, סלטים וקינוחים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "כל נושא הפסטות והלזניות, שלמדתי בגיל 14 כשהתחלתי לבשל. התחלתי ממש מהכנת הבצק בבית ואחרי זה למדתי את סוגי המילויים השונים וגם את הרטבים לכל מנה".

מה המומחיות שלך? "כשיש ארוחות שכל אחד צריך להביא משהו, אני תמיד מתנדבת להכין את הסלטים. יש לי סלט שאני מאוד אוהבת שהוא מורכב מגזר מגורד, ג'ינג'ר, שומשום שחור ושמן שומשום. סלט מאוד אסייתי".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "יש לי גיסה שיודעת להכין אוכל בוכרי, וניסיתי פעם להכין מאכל שנקרא אושפלאו, שהוא מהמטבח הבוכרי והמנה לא הצליחה לי ואורז לא יצא כמו שצריך. משהו בכמויות כנראה לא היה נכון. מאז אני לא מנסה יותר להכין את המתכון הזה".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול: "אני אישית לא אוכלת דג מלוח בגלל הריח שיש לו. גם גבינות עם ריחות חריפים אני לא אוכלת".

יום העצמאות: "בדרך כלל אנו עושים על האש כמו כל עם ישראל. אנחנו יוציאם לפארקים, ולעיתים גם משקיעים ומנסים למצוא פינה שקטנה ונחמדה ולא עם כל ההמון".

 

מתכון ליום העצמאות

סוכריות סינטה על שיפוד

מדור אוכל - מעיין בז'ה. סוכריות סינטה

מדור אוכל – מעיין בז'ה. סוכריות סינטה

המצרכים:
נתח סניטה – בערך חצי קילו (משתנה בהתאם לכמות הסועדים)
200 גרם שומן כבש (אפשר לשנות כמויות בהתאם)

אופן ההכנה:
פורסים את בשר הסינטה ואת הכבש לפרוסות דקות. מטבלים במלח ובפלפל. מניחים את השומן על פרוסת הסינטה ומגלגלים כמו רולדה. לאחר מכן פורסים לפרוסות בעובי של 2-3 ס"מ. משפדים כארבע חתיכות בכל שיפוד. מניחים על המנגל ומגיעים למידת העשייה הרצויה.

בתיאבון!
חג שמח

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר