אור בן יצחק
אור בן יצחק

"דווקא בדרום אמריקה למדתי להעריך את האוכל ההודי מהבית"

המוזיקאי, אור בן יצחק מראש העין, החליט ללמוד את כל המתכונים שהסבתא שלו מכינה והוא בהחלט משתפר. בין מתכון לתבשיל, הוא מנגן על גיטרה בס ומופיע בלהקת הספסל

פורסם בתאריך: 16.8.18 10:01

קצת על עצמי: אור בן יצחק, בן 25, רווק, מתגורר בשכונת אביב בראש העין. מוזיקאי ואחד ממקימי להקת "הספסל" בעיר. "אני מנגן על גיטרה בס, מופיע ומקליט עם הרכבים שונים וזמרים", הוא מספר. "התחלתי לנגן על גיטרה קלאסית, עם הזמן התחלתי להימשך יותר לגיטרה בס. אני מנגן על הכלי כבר חמש שנים וסטודנט בבית הספר למוזיקה 'רימון'. להקת 'הספסל' היא הבייבי שלי ואנחנו מופיעים אתה בכל רחבי הארץ. כיוון שאני ממוצא הודי, האוכל המתובל ובעיקר החריף נותן לי השראה גם במוזיקה. זה אולי נשמע מוזר, אבל זה בהחלט מעלה לי רעיונות מוזיקליים. ממש ככה".

רקע בעיר: "נולדתי בראש העין ולמדתי בבתי הספר אפק, גוונים ובגין. כל החיים אני בראש העין. אני חושב שראש העין זו עיר שכייף לגור בה, יש פה מצד אחד שקט אבל מצד שני אנו קרובים למרכז ובנסיעה של 20 דקות אני בלב המדינה. נוח לא להיות בבלגן, אך להיות קרוב למרכז".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "לפני שלוש שנים טיילתי בדרום אמריקה. זה היה טיול ארוך מאוד ובשלב מסוים התחלתי להתגעגע לטעמים ולתבשילים במטבח של אמא וסבתא שלי שמשלבות בין המטבח ההודי לישראלי. סבתא שלי מכינה את התבלינים בבית ומחלקת אותם בין כל בני המשפחה. דווקא בטיול הזה התחלתי להעריך את האוכל מהבית. הדבר הראשון שעשיתי כשחזרתי הביתה היה ללכת לסבתא שלי שבישלה לי במיוחד ומשם התחלתי לנסות ללמוד את המטבח שלה בעצמי. אני עדיין לא ברמה של סבתא שלי, אבל לאט לאט אני משתפר".

שף / קונדיטור אהוב? "אני אוהב את ישראל אהרוני. הייתי לא מזמן במסעדה שלו ברחוב לבונטין בתל אביב ומאוד נהניתי מהאוכל, מהסגנון ומהנגישות שלו. אפילו הוא בעצמו לקח ממני את ההזמנה ועזר לי לבחור את המנה".
מהי המנה האהובה עלייך? "אני אוהב הרבה מאכלים, אך המנה האהובה עלי כרגע נקאת 'דל באט'. זה מאכל הודי, שהוא בעצם אורז לבן שעליו שופכים עדשים משלושה סוגים שמבושלים עם כל מיני תבלינים. בצד של המנה יש פיתה קריספית בשם 'פפר'".

בישול או אפיה: "אני יותר מתחבר לתחום הבישול, תבשילים יותר מושכים אותי ואני אוהב את הריחות ואת הצבעים שיש בבישול. במטבח ההודי כמעט ולא אופים".

תבלין אהוב? "התבלין האהוב עלי הוא המסאלה של סבתא שלי – שאותו היא מכינה בבית. יש לו ריח וטעם מיוחדים".

מה בתפריט ביום שישי? "ביום שישי אנו עורכים ארוחה משפחתית – בכל פעם אצל דוד אחר או אצל סבתא. האוכל משתנה, לפעמים זה אוכל הודי אך לפעמים גם מטבח ישראלי רגיל – עם נגיעות של המטבח הודי, כי האוכל ההודי נמצא אצלנו בשורשים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "אורז מוקפץ. זו מנה שאכלתי לפני כן כשהייתי בתאילנד. היה לי קשה להגיע לטעמים שאני מכיר, אבל עכשיו יש לי יותר ניסיון וזה בא לי יותר בטבעיות".

מה המומחיות שלך? "בעיקר תבשילים וסלטים. יש הרבה תבשלים שאני אוהב להכין. באשר לסלטים, אני אוהב ללכת לסופר ולבחור כל מיני ירקות שנראים לי טוב ואז בבית להכין לי סלט עם כל מיני תוספות מעניינות".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "כל סוג של כבד. אני אף פעם לא הצלחתי להתחבר לטעם של זה. בכלל אני לא חסיד גדול של חלקי פנים".

מתכון לשבת

קציצות ירקות בניחוח הודי

קציצות ירקות בניחוח הודי

המצרכים:
2 גזרים
1 בטטה
2 בצלים
4 תפוחי אדמה
1 צרור כוסברה
מלח ופלפל לפי הטעם
פפריקה מתוקה
רבע כפית גראם מסאלה
2 כפות קמח
2 ביצים

אופן ההכנה:
מקלפים את כל הירקות, שוטפים ומגררים בפומפייה. מוסיפים שני ביצים, מלח ופלפל, פפריקה מתוקה ואת הגרם מסאלה. מוסיפים את הקמח ומערבבים את הכל. מניחים בצד ל-20 דקות בתוך מסננת כדי שירדו כל הנוזלים.
מחממים מחבת עם מעט שמן ויוצקים את המאסה עם כף לתוך השמן. בזמן הטיגון משטיחים את הקציצה כדי שלא תהיה עבה מידי וכדי שתתבשל מבפנים. מטגנים עד שמזהיב כמה דקות והופכים לצד השני. מוציאים לנייר סופג.

בתיאבון,
שבת שלום!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר