מדור אוכל - אהובה ונה
מדור אוכל - אהובה ונה

"תמיד אהבתי אוכל בריא, פחות מטוגן – יותר מבושל"

אחרי שהיא מסיימת לטפל באנשים כמאמנת אישית להעצמה עצמית, אהובה ונה מתפנה גם לבשל למשפחה שלה. בימי שישי בעיקר, השולחן שלהם עמוס בכל טוב ושמח

פורסם בתאריך: 23.8.18 12:35

קצת על לעצמי: אהובה ונה, מרצה למודעות, מעבירה הרצאות, קורסים וסדנאות ליצירת מוטיבציה להצלחה ולמימוש עצמי. "מגיל צעיר נמשכתי לעולם הרוח ולהכרת נפש האדם", היא אומרת. "חיפשתי תמיד כלים לרפא את עצמי ואת אחרים על ידי אופטימיות, חשיבה נכונה, תזונה בריאה ומודעות עצמית גבוהה". היא בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בתנ"ך. עבדה במשרד החינוך כ-30 שנים כמורה, כסגנית וכמנהלת בית ספר. "בד בבד שילבתי לימודי מודעות ורוח, הוצאתי תעודת מנחת קבוצות במכון אדלר, מאמנת אישית וקהילתית, אימון יהודי, לימודי חסידות, נומרולוגיה, דמיון מודרך ועוד", היא מפרטת. "פיתחתי שיטה ייחודית להעצמה שמשלבת תכנים מהמדע, מהמחקר ומהתנ"ך". בימים אלו, היא פותחת קורס הגשמה עצמית ועוזרת לאנשים לפתח ביטחון, ערך עצמי ומוטיבציה למימוש עצמי. "עד כה למדו אצלי מעל 1,000 נשים שיצאו לדרך חדשה ממקום של שמחה וחיבור לחזקות ולעוצמות שלהן", מסבירה ונה.

רקע בעיר: "הגעתי לפתח תקוה בשנת 1985 מיד לאחר נישואיי. אני מתגוררת בשכונת כפר גנים החדשה ומאוד אוהבת את המקום, את האנשים ואת האווירה מסביב".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "תמיד אהבתי לשלב אוכל בריא, פחות מטוגן ויותר מבושל. למטבח נכנסתי מגיל צעיר. כבת הבכורה נצמדתי לאמא שלי. היא תמיד בישלה מגוון מאכלי עדות ובכל שבת היה אצלנו על השולחן מרק תימני וקובנה לצד גפילטע-פיש, קיגל ודגים – כך שנחשפתי לטעמים מגוונים. בגיל 20 הייתי כבר אמא ובגיל 28 הייתי אימא לשישה ילדים, כך שבסופו של דבר מצאתי את עצמי מבשלת תמיד ומתנסה במגוון מאכלים".

שף/ קונדיטור אהוב? "אין לי שף מסויים, מכל אחד אני לוקחת מה שמתאים".

מהי המנה האהובה עלייך? "צלי כתף ברוטב פטריות ויין שאת המתכון שלו אני מביאה כאן".

בישול או אפייה? "חד משמעית בישול. אני ממעטת לאפות פרט לחלות וקובנה שאני אופה מידי יום שישי ועושה גם באותה הזדמנות הפרשת חלה".

תבלין אהוב? "פלפל שחור גרוס, טוסקנה, פפריקה מתוקה וחוויג'. לא יכולה בלעדיהם במטבח".

מה בתפריט ביום שישי? "ביום שישי, השולחן שלנו בדרך כלל עמוס ושמח. כל הילדים מגיעים – שישה בנים ובת, שתי כלות ונכדה. מנה ראשונה – דג נסיכה או סלומון שבכל פעם אני אופה אותו ברוטב אחר, סלטים מכל מיני סוגים, הרבה ירקות. מנה שניה – בשר צלי כתף ברוטב פטריות ויין, עוף בתנור, אורז, ירקות מאודים תפוחי אדמה בטטה וגזר. לקינוח – פירות העונה או מאפה שהבת שלי מכינה".

מה המומחיות שלך? "דגים ובשר".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אלינו הביתה לא נכנס אוכל לא כשר – ואני אוכלת רק במסעדות כשרות".

מתכון לשבת

צלי כתף ברוטב יין ופטריות

מדור אוכל - צלי כתף ברוטב יין ופטריותאהובה ונה

מדור אוכל – צלי כתף ברוטב יין ופטריות
אהובה ונה

המצרכים:
8 פרוסות צלי כתף מספר חמש, 1 קופסא של פטריות חתוכות, 3/4 כוס יין אדום יבש, 4 כפות סוכר חום, שקית רוטב צלי של אוסם, 1 עגבנייה בשלה, 1 בצל קצוץ, 4 שיני שום קצוצות, מעט מלח

אופן ההכנה:
מרתיחים את הבשר בסיר לפחות במשך שעה וחצי, מניחים את פרוסות הבשר על תבנית אפייה.
לרוטב: מטגנים בסיר בצל קצוץ במעט שמן עד להזהבה, מוסיפים ארבע שיני שום קצוצות לכמה שניות ומכניסים את העגבנייה חתוכה לחתיכות קטנות. בוחשים ולאחר מספר דקות מוסיפים את הפטריות. מטגנים מעט ושופכים לסיר את כוס היין, את רוטב הצלי, את הסוכר החום ואת המלח. אפשר להוסיף מעט נוזלים מהסיר שבהם הורתח הבשר ומבשלים על אש בינונית תוך בחישה מדי פעם כחמש דקות.
שופכים את הרוטב על הבשר ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך שעה.

בתיאבון!

שבת שלום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר