יהלי אמרוסי
יהלי אמרוסי

"שכחתי אבקת אפייה והעוגה הראשונה שלי לא תפחה"

היא רק בת 22 ומאחוריה כבר שני ספרי אפייה. היא מעדיפה להכין מוסים ולא יכולה בלי שוקולד. יהל אמרוסי מראש העין אמנם מאוד מתחברת לטבח האיטלקי אבל מציעה לכם מתכון לפאי תפוחים לשבת

פורסם בתאריך: 10.10.18 12:57

קצת על עצמך: יהל אמרוסי, בת 22 מראש העין, אופה במקצועה, הוציאה עד היום שני ספרי אפייה. "את הספר הראשון, שנקרא 'זמן אהבה' הוצאתי לפני שלוש שנים, ואת הספר השני, 'ספר המתכונים של יהל' – הוצאתי לפני חצי שנה", היא מספרת. "אני אף עיצבתי את הספרים והוצאתי אותם בהוצאות פרטיות. בניתי את הכל מאפס והכל מתכונים שלי. החלטתי להוציא את הספר הראשון בגלל שאנשים כל הזמן שאלו למה אני לא מפרסמת את המתכונים, אז החלטתי לקחת את הנושא צעד קדימה. בפעם הראשונה מכרתי יותר מ-100 ספרים. בנוסף יש לי דף עסקי באינסטגרם וערוץ יוטיוב בהם אנשים יכולים לעקוב אחריי ולראות מה אני עושה".

רקע בעיר: "אני מתגוררת בשכונת אביב בראש העין וגרה בעיר מאז ומתמיד. זה מקום שאני מאוד אוהבת. יש פה נוף ירוק וטבע ליד הבית. לא יודעת איפה אהיה בעתיד, אך בינתיים טוב לי כאן".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "סבתא שלי היא גורו אפייה. יש לה באמת ידיים מדהימות. בגיל 13 רציתי לאפות עוגה וחיפשתי באינטרנט וניסיתי לבד, ומאז זה התגלגל והייתי עושה ניסויים במטבח. אף פעם לא הלכתי ללמוד באמת. זה תחביב שהפך לעסק".

שף/קונדיטור אהוב? "קרין גורן, היא סוג של השראה. אני רואה את הסרטונים שלה ומעודכנת עם מה שקורה איתה במדיה. היא מודל לחיקוי עבורי".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני מאוד מתחברת למטבח האיטלקי עם כל הפסטות והפיצות והמוקרמות עם השמנת. יש לי עוד צדדים ולא רק מתוק. ולכן המטבח הזה מאוד מושך אותי".

בישול או אפיה? "כמובן שאפייה, בגלל שבתהליך האפייה רואים איך כל השלבים נבנים ואיך נוצרת מנה. אני אוהבת את התוצאה הסופית. זה מדהים בעיניי לראות מנה בראש ואז לבנות אותה במציאות".

תבלין אהוב? "שוקולד, כי אי אפשר לחיות בלי שוקולד. אני גם אוהבת אורגנו, במיוחד בבישול האיטלקי".

מה בתפריט ביום שישי? "אין יום שישי בלי ארוחה משפחתית. אמא שלי אחראית עם תחום הבישולים, ואני יותר בתחום האפייה. ביום שישי אני נוהגת להשקיע יותר בעוגות מוס ושוקולד. זה זמן לפנק את כולם".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "ניסיתי בפעם הראשונה להכין עוגות שוקולד ושכחתי לשים אבקת אפייה. לכן העוגה לא תפחה ונשארה נמוכה, ואבל זו הייתה רק ירידה לצורך עליה, כי משם לא הפסקתי לאפות".
מה המומחיות שלך? "כל עוגות המוס בעיקר. יש הרבה סוגים של מוסים, יש המון טעמים ושכבות, יש לזה אין סוף של מתכונים ואופציות".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "אני צמחונית, ולכן אני לא אוכלת לא בשר ולא דגים. הם לא באין לידי ביטוי בבישולים שלי".

מתכון לשבת

פאי תפוחים

פאי תפוחים

פאי תפוחים

המצרכים לתחתית:
כוס + כף קמח

חצי כוס חד פעמית של סוכר

150 גר' חמאה רכה מאוד

שקית אבקת אפייה

שקית סוכר וניל

המצרכים למילוי:
5 תפוחי עץ ירוקים מקולפים

כף מיץ לימון

כפית וחצי קינמון

3 כפות מים

25 גר' חמאה

שקית סוכר וניל

4 כפות סוכר

אופן ההכנה:
בקערת המיקסר שמים את החמאה והסוכר ולשים עד לקבלת משחה. מוסיפים את יתר המצרכים לקערה אחד אחרי השני עד לקבלת בצק אחיד. מקמחים את משטח העבודה ומרדדים את הבצק קלות – שלא יצא דק מידי – רצוי לעובי של 2 מ"מ. את הבצק שנשאר שמים בצד.

יוצרים תחתית לתבנית הפאי ועם חלק משארית הבצק יוצרים את הדפנות. רצוי לחורר קלות את הבצק בעזרת מזלג. אופים במשך כ-10 דקות בחום של 160 מעלות.

אופן הכנת המילוי:
חותכים את התפוחים לקוביות קטנות. במחבת על אש בינונית שמים את הסוכר והחמאה עד להמסה. מוסיפים את התפוחים ואת שאר המרכיבים ומערבבים עד לריכוך התפוחים ולקבלת תערובת אחידה.
מוציאים את תבנית בסיס הפאי מהתנור ויוצקים לתוכה את המילוי.

מהבצק שנשאר יוצרים פסים דקים אך לא דקים מידי ואותם מניחים על התערובת בצורת שתי וערב. מכניסים לתנור ואופים שנית כ-10 דקות נוספות בחום של 170 מעלות, עד להשחמה והזהבה מלאה של הפאי. מוציאים מהתנור ומניחים לקירור. מומלץ לשמור במקרר.

בתיאבון
שבת שלום!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מס תבנית ? חובה לציין.
    מנסיון חובה לסנן את הנוזלים ממילוי התפוחים ,אחרת התחתית רטובה.
    כמות המצרכים לתחתית כולל דפנות ממש לא סבירה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר