נועה עמר
נועה עמר

"אני אוהבת גם בישול וגם אפייה, קשה לי לבחור"

היא פתחה לאחרונה עסק ביתי בו היא מבשלת ואופה ללקוחות, היא מתה על דושפרא ומומחית לרולדות. נועה עמר, הולכת עם האהבה שלה עד הסוף

פורסם בתאריך: 26.10.18 11:39

על עצמי: נועה עמר, בת 28, נשואה לרועי. מתגוררים בשכונת משכנות המוזיקה בראש העין. לפני כמה חודשים פתחה עסק ביתי לבישול ולאפייה. "החלטתי פשוט לעשות את הצעד הזה אחרת הוא לא יקרה", היא מסבירה. "אני מבשלת בבית ועושה הזמנות לאנשים, עם הזמן אני רוצה גם לקיים סדנאות בישול בתחומים שונים".

רקע בעיר: "במקור אני מבאר שבע. הגעתי לראש העין בעבר בעקבות הגרוש שלי, ומאז נשארתי כאן. לפני כחודש התחתנתי בפעם השנייה, כך שאני נשואה טרייה. בהתחלה היה לי קשה לגור בראש העין. באר שבע היא עיר גדולה והיה לי קשה להסתגל לסביבה החדשה. כמובן שעם הזמן נקשרתי למקום ויום אני מאוד אוהבת את ראש העין ואת התושבים. אני נהנית לגור פה".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "האהבה הגיעה מהבית. אני קווקזית, וידוע שהמטבח הקווקזי הוא חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל הזמן הייתי עומדת ליד אמא שלי בזמן שהיא הייתה מבשלת וככה לאט לאט העזתי וניסיתי בעצמי, עד שבסוף התחלתי להשתלט לה על המטבח".

שף / קונדיטור אהוב? "אני אוהבת את קרין גורן. האהבה שלי לאפיה התחילה ממנה. יש לה מתכונים שהם די פשוטים ומיועדים לכל אחד. היום אני לומדת מהמון שפים ואופים שאני נחשפת אליהם בספרים, ברשת ובטלוויזיה, גם כאלה מחו"ל".

מהי המנה האהובה עלייך? "במטבח הקווקזי יש מאכל שנקרא דושפרא, שאלו כיסוני בצק ממולאים בבשר טחון. יש לכיסונים טעם מיוחד ואוכלים את זה אצלנו מתי שמתחשק. אין חוקים או מועדים מתי להכין – אבל תמיד שמכינים זו סיבה למסיבה".

בישול או אפיה? "אני אוהבת את שניהם. קשה לי לבחור. באפייה נצמדים למתכון ובבישול יש מקום ליותר דמיון ואלתור".

תבלין אהוב? "אני מאוד אוהבת להשתמש בגריל עוף או בתבלין פילדלפיה – שזו תערובת של תבלינים שיש לה טען מיוחד של גריל וברביקיו. זה נותן לאוכל הרבה מאוד טעם".

מה בתפריט ביום שישי? "המשפחה שלי גרה היום באשקלון, ואנו נוסעים לשם פעם בשבועיים ונשארים כל השישי-שבת. כמובן שיש לנו ארוחת שישי מלאה עם קידוש וכל המאכלים הטובים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "מזוהה איתי האהבה לפסטה, וזו המנה הראשונה שהכנתי – פסטה ברוטב שמנת ופטריות. יצא מאוד מאוד טעים. מאז בכל פעם אני משדרגת ומוסיפה תבלין אחר או סוג פסטה אחרת".

מה המומחיות שלך? "אפשר לומר שהמומחיות שלי הן רולדות למיניהן. לרולדות יש המון גלגולים שונים, ציפוי שונה ומילוי שונה".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "אני לא מתחברת לאבוקדו ולפטריות חיות. המרקם שלהם לא כל כך אהוב עלי. אין לי בעיה עם הטעם של הפטריות בבישול, אך המרקם של הפטרייה החיה פחות טעים לי".

מתכון לשבת:

רולדת שוקולד במילוי קרם וניל וציפוי שוקולד

רולדת שוקולד

המצרכים לרולדה:
3 ביצים גודל L
½ כוס סוכר
כף תמצית וניל
קורט מלח
½ כוס קמח מנופה
3 כפות אבקת קקאו
½ כפית אבקת אפיה

המצרכים לקרם הוניל:
500 מל' שמנת מתוקה (צמחית אם רוצים פרווה)
6 כפות אינסטנט פודינג בטעם וניל

המצרכים לציפוי:
חבילת שוקולד חלב או מריר
½ מיכל שמנת מתוקה (או צמחית)

אופן ההכנה:
ממחממים תנור ל-170 מעלות, מרפדים את התבנית בנייר אפייה ומרססים אותו בשמן. בקערה מקציפים ביצים, סוכר, מלח ותמצית וניל במהירות גבוהה במשך 5-6 דקות עד לקבלת תערובת אוורירית, יציבה ובהירה. מנפים פנימה קמח, אבקת קקאו ואבקת אפייה ומקפלים פנימה לקבלת תערובת אחידה ללא גושים. יוצקים את הבלילה לתבנית התנור ומשטחים. אופים במשך 10 דקות או עד שהרולדה קפיצית למגע. מוציאים מהתנור ופורסים מגבת על גבי הרולדה ומגלגלים על מנת שהרולדה תתגלגל בקלילות, ומצננים.
מכינים את קרם הוניל: מקציפים שמנת יחד עם אינסטנט וניל עד לקבלת קרם יציב. מורידים את המגבת מהרולדה, פותחים אותה בחזרה ויוצקים על גביה את הקרם ומשטחים. לאחר מכן מגלגלים שוב בצורה הדוקה.
מכינים את הציפוי: שוברים את השוקולד לקוביות בקערה ויוצקים את השמנת. מכניסים למיקרוגל למשך דקה או עד שהכל נמס. יוצקים מעל הרולדה ומקשטים כרצונכם.

בתיאבון!

שבת שלום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר