מדור אוכל אלישבע סגל
מדור אוכל אלישבע סגל

"בארוחת ערב שישי שניצלים הם חובה" (המתכון: עוגת שוקולד ללא גלוטן)

אלישבע סגל מתגוררת בראש העין מזה 36 שנים, מתעסקת בנורמולוגיה ומנחה סדנאות נשים. במטבח היא מתחברת יותר לבישול מאשר לאפייה

פורסם בתאריך: 23.11.18 10:13

קצת על עצמך: אלישבע סגל, בת 58, גרושה ואם לחמישה. מתגוררת בראש העין הוותיקה. עוסקת בתחום הנומרולוגיה ובהנחיית סדנאות לנשים. "אני קוראת לסדנאות שלי 'בואו נדבר על זה', ובהן ניתן לדבר על הכל בלי שיפוטיות. פשוט לפתוח ולפרוק, אבל גם יש יעדים ומשימות. אני בוחרת נושאים שהרעיון בהם הוא ללכת לקראת שינוי מסוים שאותה האישה רוצה ליצור. זה טיפול בשילוב של אימון. מעבר לזה, במהלך השבוע אני מקיימת שיחות אישיות בטלפון, ועוסקת גם בתחום הנומרולוגי, שזה הבונוס שלי. נומרולוגיה היא תורת המספרים, ולמעשה התאריך של יום ההולדת שלנו הוא גם הווייז של חיינו. המספרים הם אלו שמנווטים אותך".

רקע בעיר: "נולדתי בירושלים, התחתנתי ועברתי לראש העין. מאז התגרשתי אבל נשארתי בעיר. אני חושבת שראש העין היא עיר נחמדה. אני גרה פה 36 שנים וזאת העיר שלי, למרות שאני עדיין מגדירה את עצמי כירושלמית. אני אפילו מצליחה לזהות ירושלמים".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "בשנים האחרונות גילו אצלי צליאק והייתי צריכה להתחיל לתמרן במטבח, כי הוא מאוד מסובך. מאחר והבת שלי טבעונית ולי יש צליאק, אני מתמרנת בין אוכל טבעוני לאוכל ללא גלוטן, כמו גם אוכל רגיל לילדים שכן אוכלים בשר. למדתי לבשל בשנים האחרונות הרבה מאוד מאכלים, ואני חושבת שאוכל ללא גלוטן הוא טעים לא פחות".

שף/קונדיטור אהוב? "חיים כהן. אני אוהבת את הפשטות שלו והוא נחמד בטלוויזיה ומאוד עממי".

מהי המנה האהובה עלייך? "צלי בשר. זו מנה שהבאתי מהבית ואני מכינה כמעט כל שבת. צלי בשר בצבע חום יפה, עם תפוחי אדמה, מזכיר לי את הבית של ההורים שלי".

בישול או אפייה? "בבישול אפשר פשוט לשחק עם הטעמים ושלוט בכמות ואפשר לעשות מה שבא לנו. אפייה זה יותר דיוק. לכן אני מעדיפה את תחום הבישול".

תבלין אהוב? "התבלינים האהובים עליי הם פלפל שחור ופפריקה בשמן. אני משתמשת בהם המון".

מה בתפריט ביום שישי? "בארוחת הערב ביום שישי שניצלים הם חובה, וכמעט כל שישי יש גם צלי בשר, קציצות טבעוניות, אורז, פסטה, לפעמים דגים חריפים. אוכל פשוט וטעים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "כשהייתי בת 16 אמא שלי נפטרה, והמנה הראשונה שהכנתי אחרי מותה היה מרק עוף צח. אני חושבת שהיום הוא יוצא יותר טעים מאשר אז, אבל גם בפעם הראשונה הוא יצא טעים".

מה המומחיות שלך? "תבשילים בעיקר, כאלה שמתבשלים שעות. בין אם זה חמין או אפילו מרק שנשאר כמה שעות על אש נמוכה".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "כוסברה, חרדל, מיונז וחומץ. אני לא מסוגלת לאכול את כל אלו. אני פשוט לא יכולה לגעת בהם".

מתכון לשבת

עוגת שוקולד עם גנאש שוקולד ללא גלוטן

מדור אוכל עוגת שוקולד

המצרכים לעוגה:
1 כוס קמח "כרגיל" ללא גלוטן (ניתן למצוא בכל סופר גדול)
3/4 כוס קקאו
1/3 כוס קורנפלור
1 שקית אבקת אפייה
1 כפית של תמצית רום
1/2 כפית של סודה לשתייה
7 ביצים גדולות
3/4 כוס שמן רגיל
3/4 כוס מים
כוס וחצי סוכר לבן (אפשר להפחית לכוס ורבע)

המצרכים לקרם:
1 חבילה של שוקולד מריר
1 מיכל שמנת מתוקה

אופן ההכנה:
1. לוקחים את כל החומרים היבשים, מנפים אותם ומערבבים בקערה.
2. מפרידים את הביצים, ומקציפים את החלבונים עם חצי מכמות הסוכר על מהירות גבוהה.
3. בנפרד מקציפים את החלמונים עם יתרת הסוכר על מהירות נמוכה עד שהכל מתערבב, ומוסיפים בהדרגה את החומרים היבשים ואת השמן, תמצית הווניל והמים.
4. מערבבים בעדינות עם החלבונים המוקצפים.
5. שופכים את הבלילה לתבנית אפיה בקוטר 26, ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך שעה. אחרי שעה פותחים מעט את דלת התנור לעשר דקות, ואחרי עשר דקות נוספות מוציאים את העוגה מהתנור.
6. ממיסים את חומרי הקרם ביחד על אש נמוכה, עד שהכל נמס ומתערבב. כאשר הקרם עוד חם, דוקרים עם קיסם את העוגה על כל שטחה, ויוצקים את קרם השוקולד.
7. מי שרוצה יכול לפזר מעל קוקוס, או אגוזים או סוכריות ועוד.

שבת שלום!
בתיאבון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר