אורלי שוורץ. צילום איתן טל
אורלי שוורץ. צילום איתן טל

"כילדה קצת חששתי מהמטבח" (ויש מתכון לדג סלומון)

היא עשתה שינוי מקצועי מאשת שיווק ליועצת עסקית ומרוצה מאוד, ובבית היא מחוברת למטבח, אף שהתחילה לבשל בגיל מאוחר. אורלי שוורץ מכינה לכם סלומון בכלי חרס

פורסם בתאריך: 21.12.18 10:54

קצת על עצמך: אורלי שוורץ, בת 39, נשואה ליניב, ואמא לאוריאן בן ה-6 ואוריאל בן ה-3. מתגוררים בשכונת אם המושבות בפתח תקוה. "בעבר הייתי מנהלת שיווק בכירה, אבל היו לי שאיפות נוספות בחיים ובתשע השנים האחרונות אני מומחית עצמאית לשיווק ולתקשורת ועוסקת בתחום הייעוץ העסקי בעסק שהקמתי בשם 'אימפקט'. אני עובדת עם בעלי עסקים, אנשי עסקים ועם ארגונים. אני מאוד שמחה על השינוי המקצועי שעשיתי".

רקע בעיר: "במקור אני מטבריה והגעתי לפתח תקווה לפני כמעט 20 שנה אחרי שהשתחררתי מהצבא. חיפשתי מקום לגור ולעבוד בו והעבודה הראשונה שלי הייתה בעיר. מאוד התחברתי לעיר עוד בתקופה הפחות זוהרת שלה, כשעשו ממנה בדיחה ולפני שהתפתחה ותמיד האמתי בה. תמיד אמרתי שפתח תקוה תהיה עיר מרכזית בישראל".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אני מגיעה משושלת של בשלניות. אמא שלי תימנית, ודרך האוכל היא הביעה המון רגש ואהבה. גדלנו סביב אוכל והריחות היו תמיד חלק מהבית. האוכל הוא סימבול להרבה דברים. אנו לא מוותרים על אוכל של בית כל יום".

שף/קונדיטור אהוב? "אני חייבת להגיד שכשאכלתי במסעדות של השפים שמופיעים בטלוויזיה מאוד התאכזבתי. עם זאת, הייתי לא מזמן במסעדת 'קפה פופולר' בתל אביב, ששייכת לאבי ביטון ונהניתי מאוד – אז אני ממליצה עליו".

מהי המנה האהובה עלייך? "זו מנה שלמדתי מאמא של חברה – תבשיל צלי בקר במטבוחה. אני מכינה את זה המון וזו המנה שהכי אוהבים אצלי בבית".

בישול או אפיה? "אני אוהבת את שניהם באותה מידה. אני גם אופה וגם מבשלת, כל תחום והייחודיות שלו. בשבילי זו תרפיה של ממש".

תבלין אהוב? "ראס אל חנות. אבל בגלל השורשים התימניים שלי אז אני אוהבת גם חווייג' למרק. בנוסף, אני אוהבת להשתמש בקינמון".

מה בתפריט ביום שישי? "בימי שישי אנו בדרך כלל עושים ארוחות משפחתיות אצלנו בבית או נוסעים להורים שלי בצפון. הארוחות בימי שישי כוללות בעיקר דגים. אני מגיעה מטבריה ושם זו מסורת לאכול בימי שישי דגים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "כילדה לא היה לי חיבור למטבח ואפילו קצת חשש, והנושא של הבישולים התחיל כאשר עברתי למרכז לדירה משלי. ככה מתוך אירוח, התחיל להתפתח עניין הבישולים. התבשיל הראשון שלי היה קוסקוס שכולל גם את המרק והירקות והעוף. היום אני יכולה לומר שאין על הקוסקוס הטריפוליטאי, שהוא לדעתי המטבח עם האוכל הכי טעים שיש".

מה המומחיות שלך? "כל מה שקשור בבשר בקר. אני קונה נתחים גדולים של בקר ולא מוכנה שיחתכו לי אותם. אני אוהבת לאכול או להגיש בשר בקר בכל וריאציה אפשרית".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? " קישקה ורגל קרושה, אלו דברים שאני אף פעם לא אנסה".

 

מתכון לשבת

סלמון בכלי חרס

סלמון בכלי חרס

המצרכים:
1 בצל פרוס
חצי ראש שום
1 ברוקולי
4 פלפלים מתוקים בצבעים שונים
2 גזרים
3 תפוחי אדמה קלופים ופרוסים
מלח (רצוי מלח ים אטלנטי)
פלפל שחור גרוס
כף שטוחה כורכום
שתי כפיות פפריקה אדומה
גבעול רוזמרין
שמן זית
כף סילאן
4 מנות פילה סלמון נרווגי טרי

אופן ההכנה:
1. חותכים גס את הירקות, מתבלים ומוסיפים שמן זית בנדיבות.
2. מעסים בנפרד את הדג עם שמן הזית, מלח אטלנטי, פלפל שחור, ורוזמרין. לסיום מוסיפים מעט מיתר התבלינים.
3. מניחים בתחתית סיר חרס את הירקות ומעליהם את נתחי הדג.
4. מוסיפים מעט מים – כרבע כוס או פחות.
5. סוגרים במכסה ואופים בתנור בחום של כ-200 מעלות.
6. הדג נאפה באדים של הירקות ומקבל את הטעמים של הנוזלים הניגרים, עסיסיות מושלמות ומעט קריספיות במעטה החיצוני. זמן השהות בתנור משתנה מתנור לתנור. בדרך כלל בין חצי שעה לשעה. רצוי לא לפתוח את הכלי בעת האפייה ואם כן אז לרגעים קצרים.

למתכונים טעימים נוספים כנסו כאן

בתיאבון!

שבת שלום!


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר