סיון מונסה
סיון מונסה

"אסטלה היא השראה עבורי ואחלה מנטורית"

לפני כשנה החליטה אשת המכירות סיון מונסה לשנות כיוון ולקחת את התחביב שלה ברצינות. היא למדה אפייה אצל כוהנת האפייה השף אסטלה מושקוביץ’ בלפר ופתחה קונדיטוריה בבית. לכם היא מכינה עוגיות מזרחיות

פורסם בתאריך: 21.2.19 15:33

קצת על עצמך: סיון מונסה, בת 33, נשואה לדודו ואמא לניר בן השנתיים. מתגוררת בשכונת עין גנים בפתח תקווה. בעבר עסקה בתחום המכירות אבל לאחרונה עשתה הסבה ולפני כשנה פתחה עסק בשם "ניני עוגות וקינוחים". "מאז ומתמיד אני אוהבת לאפות ובשנה האחרונה הפכתי את האהבה הזו למקצוע”, היא מספרת. “למדתי קונדיטוריה בבית ספר של אסטלה במשך 10 חודשים ותוך כדי פתחתי קונדיטוריה מהבית. אני מקפידה על חומרי גלם טריים והכי אוהבת להכין עוגות מספרים לאירועים ועוגות מוס. הצעד הזה לא היה פשוט כי צריך לעמוד בלוחות זמנים של הלקוחות לצד ניהול הבית אבל הכי חשוב זה לקום בבוקר עם חיוך. אני מרגישה שאני עושה את זה מכל הלב".

רקע בעיר: "נולדתי בכפר סבא והמשפחה שלי עברה לפתח תקוה כשהייתי בת שלוש. גרתי בעיר רוב חיי ואני אוהבת אותה ושמחה בהתפתחותה. בעין גנים אנו חיים במרכז העניינים אבל בצד הרגוע יותר – קרובים לים ולתל אביב, כאילו מסתכלים על הכל מהצד".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מאז ומתמיד אהבתי לפתוח מתכונים ולאפות. אהבתי לדחוף את הידיים לבצק השמנוני, התלהבתי מהריחות. הכל התחיל מסקרנות".

שף/קונדיטור אהוב? "אסטלה היא השראה עבורי ואחלה מנטורית. אני גם אוהבת לראות את המתכונים של מיקי שמו. אני חושבת שהוא אגדה".

מהי המנה האהובה עלייך? "יש עוגיות שסבתא שלי אינה הייתה מכינה, עוגיות חמאה שהם זיכרון ילדות בשבילי. יש להן טעם וריח של מדהימים".

בישול או אפיה? "אני אופה במקצועי, אבל אני גם אוהבת בישול. מתחברת יותר לאוכל המזרחי, אוכל אדום מתובל ודומיננטי כמו קובה, קציצות ברוטב עגבניות ועוד".

תבלין אהוב? "ציפורן. הוא מוסיף המון דומיננטיות בקינוחים אבל אפשר לשלב אותו בתבשילים שונים. תמיד צריך להוסיף ממנו ממש מעט והוא נותן המון טעם וארומה".

מה בתפריט ביום שישי? "אנו אוכלים או בבית או אצל המשפחות. תמיד יש קידוש והרגשה של יחד. יש סלטים, ראשונות ועיקריות ותמיד יש קינוח כלשהו שאני מכינה".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "קאפקייקס למיניהם. זה היה בגיל 16 בערך. בהתחלה הם יצאו לי קצת מרירים כי שמתי יותר מידי חומרי אפייה, אבל לאט לאט השתפרתי. היום יוצאים לי קאפקייקס שאין מה להשוות".

מה המומחיות שלך? "אני מתמחה בעוגות שמרים ועוגות קרנצ’ – שהן בעצם עוגות מבצק עלים. אני מאוד מתחברת לסגנון ולאתגר שיש בלהכין אותן".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אני משתדלת להפחית את השימוש בחומרים משמרים ובצבעי מאכל. אני משתמשת בהם באופן מאוד מאוד מינורי".

לאתר של סיון לחצו כאן.

מתכון לשבת

עוגיות מזרחיות

עוגיות מזרחיות

המצרכים:
1 מרגרינה מומסת
1 כוס שמן
1 קילו קמח רגיל
25 גר’ שמרים
250 גר’ שומשום
קורט מלח

אופן ההכנה:
1. מערבבים את כל החומרים בקערת מיקסר עם וו לישה עד קבלת בצק נעים ואחיד (ניתן ללוש גם ידנית).
2. מכסים ומניחים בטמפרטורת החדר ל-30 דקות.
3. לשים מעט את הבצק להוצאת האוויר, יוצרים צורה שאוהבים ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות (על טורבו) למשך 20 דקות עד להשחמה.

בתיאבון!
שבת שלום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר