מדור אוכל- טלי ברסקי לוי צילום דנה אופיר
מדור אוכל- טלי ברסקי לוי צילום דנה אופיר

"גם כשהתבשיל פשוט הוא חייב להיות מחוץ לקופסא"

היא יועצת עסקית וארגונית ומלווה זוגות שחוו גירושים. במטבח היא אוהבת להיות יצירתית ולכם טלי ברסקי מכינה מרק טום יאם

פורסם בתאריך: 28.3.19 12:02

על עצמי: טלי ברסקי לוי, בת 33, אמא לדור (5.5) ואביב (2.5). גרושה בהורות משותפת. ברסקי לוי היא יועצת עסקית וארגונית, יזמית, מנחת קבוצות ומרצה. "אני אוהבת לעבוד בעיקר עם נשים", היא מסבירה. "אני מאמינה ביכולת שלנו כנשים להשיג את כל המטרות שלנו בזכות הכישורים הטבעיים שלנו. חשוב לי לתת לאישה כח וביטחון להאמין בעצמה. לאחרונה אני מוצאת את עצמי מלווה זוגות שחוו גירושים או כאלו שחווים קשיים בנישואים. יש לי שליחות לגרום לאנשים לאהוב את עצמם יותר ולהבין שיש יותר מדרך אחת לחיות את החיים. אומרים לי שאני ממריצה, שיש לי יכולת להניע ושזה הייעוד שלי. חוץ מזה אני צמחונית שאוכלת דגים".

רקע בעיר: "אני גרה בשכונת אם המושבות מזה שבע שנים, הגעתי לכאן בזכות הגרוש שלי ונשארתי בזכות העיר. לאורך השנים פגשתי עשרות נשים מובילות בעיר, וזה מה שהעיר הזאת מסמלת בעיניי. יש פה נשים מובילות, מדהימות לעיר ולקהילה".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "זה הגיע באופן טבעי מתוך האהבה שלי לאוכל. אוכל זו תרבות, אוכל זו תאווה, אוכל זה החיים. מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי לצפות בתכניות בישול וללמוד מכל שף מתכונים או טכניקות ששדרגו את הכישורים שלי בבישול".

שף אהוב? "יובל בן נריה, מאיר אדוני ונפרגן גם לאלון כהן שהוא תושב העיר".

המנה האהובה עליי? "קרם ברולה – מתוק זו החולשה שלי".

תבלין אהוב? "קינמון מוסיף המון".

מה בתפריט ביום שישי? "דגים חריפים, מרקים, סלטים".

מה המנה הראשונה שהכנתי בחיי? "קשה לשחזר אבל אני מניחה שחביתות וטוסטים אבל תמיד דאגתי לשדרג. אני זוכרת למשל שהייתי מפרידה בין חלבונים לחלמונים והייתי מכינה מחבת חצי חצי. גם כשהתבשיל פשוט הוא חייב להיות מחוץ לקופסא. כזאת אני".

מה המומחיות שלי? "לקחת מתכונים ולהוסיף את הטוויסט שלי, אני טובה בטעמים, בתיבול ובשדרוגים".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "בשנים האחרונות הפסקתי לאכול ולבשל בשר ועוף מטעמי אידיאולוגיה. הילדים שלי לא צמחונים. חוץ מזה לעולם לא תמצאו אותי אוכלת בצל חי".

מתכון לשבת

מרק טום יאם

מדור אוכל-מרק טום יאם

המצרכים:
חצי קילו דגים לציר/פירות ים או נתחי דג למרק
1 שורש פטרוזיליה
1 גזר
1 בצל קצוץ
1 קופסת חלב קוקוס
1 כף צ’ילי מתוק
מלח
פלפל
חופן כוסברה
15 עגבניות שרי
2 כפות קארי
קורט למון גראס

אופן ההכנה:
מכינים את ציר המרק – בסיר שמים את הדגים, את שורש הפטרוזיליה, את הגזר ואת הבצל ומוזגים מים עד לכיסוי. מבשלים שעה בסיר רגיל (או חצי שעה בסיר לחץ). מסננים את המים לסיר אחר. למים המסוננים, מוסיפים את נתחי הדג ו/או את פירות הים, מוסיפים חלב קוקוס, שתי כפות קארי, קורט למון גראס, חופן כוסברה קצוצה וכ-15 עגבניות שרי. מתבלים במלח ובפלפל לפי הטעם.

בתיאבון
שבת שלום!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרק טופ יאם אני לא אוהבת אבל מחכה טלי שתזמיני אותי לארוחת שף יצירתית אחרת. בכל מקרה כל הכבוד על היצירתיות במטבח ובעיקר בעסקים. שווה לכם להכיר את טלי ובמיוחד לכם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר