מדור אוכל. ריטה קדוש
מדור אוכל. ריטה קדוש

"השילוב של עוגת גבינה ושוקולד לבן ממיס אותי"

ריטה קדוש היא קונדיטורית שמוכרת עוגות וקינוחים בהזמנה אישית. היא אוהבת גם בישול וגם אפיה ו-90 אחוז מזמנה היא מבלה במטבח

פורסם בתאריך: 4.4.19 19:44

קצת על עצמך: ריטה קדוש, בת 35, גרה בשכונת נווה עוז, נשואה למאור ואמא לנועה ואלה. קונדיטורית ביתית במקצועה. “ אני אופה עוגות וקינוחים בבית ומוכרת בהזמנה אישית”, היא אומרת. "בעברי הייתי קוסמטיקאית והקונדיטוריה התפתחה אצלי עם הזמן. היום האהבה לאפייה הפכה למקצוע. במבט לאחור היה שווה לעשות את השינוי הזה. העיסוק שלי כיום ממלא ומספק אותי".

רקע בעיר: "אני גרה בפתח תקוה כבר שש שנים. לפני כן גרנו בקנדה ולשם הגענו מטבריה. אני אוהבת את העיר. אמשיך לגור פה גם בעתיד. אני לא רואה את עצמי עוזבת מסיבה כלשהי".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "בעיקר מסבתא שלי מינה. הייתי צמודה אליה במטבח מגיל שמונה וראיתי מה היא עושה וככה למדתי. מגיל 12 אני מבשלת על ידה. בנוסף, מאז שאני ובעלי יחד למדתי גם המון גם מאמא שלו. גם היא מאוד השפיעה עלי".

שף/קונדיטור אהוב? "אפרת ליבפרוינד – הקונדיטורית של דן גורמה. מה שאני אוהבת אצלה זה שאת הפשטות היא הופכת לגורמה. היא נותנת למתכוני בסיס מראה מיוחד וחגיגי".
.
מהי המנה האהובה עלייך? "עוגת גבינה. אני אוהבת את השילוב של עוגת גבינה ושוקולד לבן. זה פשוט ממיס אותי. אם אני עצובה אני אוכל את העוגה ואשכח מהכל".

בישול או אפיה: "אני מתחברת לשניהם באותה מידה, כל אחד מהם במועד שלו. ואני אוהבת להתנסות ולגוון ולחדש כל הזמן".

תבלין אהוב? "קארי. אני משתמשת בו בעיקר בתבשילים. באפייה אני מאוד אוהבת להשתמש במחית או אבקת פיסטוק".

מה בתפריט ביום שישי? "ביום שישי או שאנחנו מארחים בבית חברים, או שאנחנו נוסעים לצפון למשפחה של בעלי. ארוחת שישי כוללות בדרך כלל מנות ראשונות, דגים חריפים, תוספות, קינוחים ועוד".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "פלוב, שמוכר בשם אושפלאו. פלוב הוא תבשיל אורז עם בשר וגזר בסגנון רוסי שאוכלים אותו בדרך כלל בשישי או בחגים. אני זוכרת שגם כילדה הייתי מכינה את המאכל הזה".

מה המומחיות שלך? "המומחיות של היא קונדיטוריה, ואני אופה בבית כל יום או לפעמים יום כן יום לא. בסופי שבוע אני קבוע במטבח גם להזמנות וגם אופה למשפחה. בסך הכל 90 אחוז מהזמן שלי אני מבלה במטבח".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אנחנו לא מכניסים לבית כל מה שקשור בבשר חזיר, לא מסיבות של כשרות אלא כי זה לא נראה טעים".

מתכון לשבת

עוגת גבינה ושוקולד לבן

מדור אוכל. עוגת גבינה ושוקולד לבן

מדור אוכל. עוגת גבינה ושוקולד לבן

המצרכים לקלתית:
1 חלמון, 40 גר’ סוכר, 50 גר’ חמאה רכה, 66 גר’ קמח
קורט מלח, 1/2 כפית אבקת אפיה

המצרכים למלית:
200 מ”ל שמנת מתוקה, 150 גר’ שוקולד לבן קצוץ לחתיכות קטנות, 250 גר’ גבינה לבנה, 200 גר’ גבינת שמנת , 150 גר’ סוכר, 1/4 כפית מלח, 1 כפית תמצית/משחת וניל, או גרידת לימון, 4 ביצים

המצרכים לציפוי:
150 גר’ שמנת חמוצה
1 כף אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מכינים את הקלתית: טורפים/מקציפים את החלמון עם הסוכר עד לקבלת תערובת בהירה ואוורירית. מוסיפים את החמאה בהדרגה ולאחר מכן קמח, מלח ואבקת אפייה ומערבבים במהירות נמוכה או עם לקקן עד לקבלת בצק רך. ניתן לשמור את הבצק במקרר עד לשימוש בו (עד 3 ימים).

מעבירים את הבצק אל נייר אפייה, מרדדים ל-3-4 מ”מ ודוקרים אותו עם מזלג על פני כל שטחו. מעבירים את הבצק עם הנייר למגש אפיה מתאים בגודלו ומכניסים למקפיא כ-20 דקות. במקביל מחממים תנור ל-170 מעלות.

אופים את הבצק כ-15 דקות עד שהוא שחום ואפוי לחלוטין. מוציאים את המגש מהתנור וקורצים עיגול בקוטר 18 ס”מ בעודו חם ומניחים לו להתקרר. מנמיכים את התנור ל-120 מעלות. (אם אופים ברינג קורצים, מועכים את שולי הבצק אל הרינג ומניחים לבצק להתקרר עם הרינג עליו על המגש. אם אופנים בתבנית קפיצית, חותכים את העיגול בקוטר תחתית התבנית וכשהבצק מצטנן מעבירים אותו לתבנית).

מכינים את המלית: בסיר קטן מחממים שמנת עד לסף רתיחה, מכבים את האש ומוסיפים את השוקולד הקצוץ. ממתינים דקה וטורפים היטב לתערובת חלקה.

מערבבים עם כף עץ או לקקן את הגבינות בקערה גדולה. מוסיפים סוכר, מלח ווניל ומערבבים היטב. מוסיפים את הביצים בהדרגה, מערבבים היטב עם כל הוספה. מוסיפים לקערה את השוקולד המומס בשמנת ומערבבים לתערובת חלקה.

שופכים את המלית מעל הבצק האפוי שבתוך התבנית/הרינג שעל המגש. מישרים קלות ואופים בתנור (120 מעלות) כשעה וחצי עד שהעוגה מתייצבת בצדדים וכשהמרכז עדיין רוטט קלות. מוציאים מהתנור ומצננים על רשת רבע שעה. מעלים את הטמפרטורה של התנור ל-150 מעלות.

מכינים את הציפוי: מערבבים בקערה שמנת חמוצה עם אבקת סוכר. שופכים בעדינות למרכז העוגה ומישרים. מכניסים את העוגה לתנור למשך חמש דקות בלבד לייצוב השמנת החמוצה. מוציאים ומניחים לה להתקרר לחלוטין. שומרים במקרר במשך 12 שעות לפחות לפני ההגשה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר