קרן מזרחי

עוגיות שוקולד מוזלפות של קרן מזרחי: "קרין גורן היא המודל לחיקוי שלי"

לפני שנתיים פתחה קרן מזרחי את "פינוקייק", עסק בו היא מכינה עוגות מעוצבות בזמנה. במקביל היא ממשיכה לעבוד כשכירה. לכם היא מכינה עוגיות שוקולד מזולפות

פורסם בתאריך: 12.7.19 14:06

קצת על עצמך: קרן מזרחי, בת 41, נשואה לעמית, ואמא לרום ולבר. מתגוררים בשכונת עין גנים בפתח תקוה. עובדת בחברת התרופות "כצט", וביתר הזמן היא אופה ומבשלת בעסק הפרטי שלה "פינוקייק" בו היא מכינה עוגות מעוצבות, עוגיות, מארזים מתוקים ועוד. "הגעתי לתחום אחרי שהבת הגדולה שלי נולדה", היא מספרת. "כשהיא הגיעה לגיל שעושים ימי הולדת זה התחיל. העוגה הראשונה יצאה נחמד ומאז התאהבתי מאוד בתחום האפייה ועיצוב העוגות. את העסק עצמו פתחתי לציבור הרחב לפני שנתיים אחרי שקיבלתי ביטחון. היום אני גם שכירה ותוך כדי אני גם מנהלת את העסק שלי. חלק מהאהבה שלי היא לתת לאנשים לטעום את מה שאני מכינה".

רקע בעיר: "נולדתי בפתח תקוה, גדלתי בשכונת כפר גנים וכל המשפחה שלי פה. העיר מאוד מתפתחת וזו לא העיר שאני מכירה מהילדות. היא הרבה יותר יפה ומטופחת. אני אוהבת את פתח תקוה".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "סבתי זיכרונה לברכה הייתה טבחית, אז למדתי ממנה הרבה. היא הייתה מכינה לנו דברים מיוחדים. כשהייתי חיילת, אז היא הייתה מכינה לי אוכל בחופשות מהצבא והייתי צופה בה. לפעמים היא גם הייתה מראה לי את המתכון ואת צורת ההכנה".

שף/קונדיטור אהוב? "קרין גורן. היא הייתה המודל לחיקוי שלי והגורו שלי כיום ואין מתכון שלה שלא הכנתי. אני גם עוקבת אחרי נטלי לוין, שהיא קונדיטורית שיש לה בלוג אפיה והמתכונים שלה מצויינים. בוא נאמר שאני אוהבת מתוקים".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני מכינה דגים מרוקאים מעולים, למרות שאני לא מרוקאית. חברה טובה שלי שהייתה גרה דלת מולי והתחברנו מאוד, היא זו שהכירה לי את המתכון ואת הטעמים".

בישול או אפייה? "אני יותר מתחברת לאפייה. התחושה היא ששם אפשר ליצור יותר. במהלך השנים, לקחתי את התחביב הזה והפכתי אותו למקצוע".

תבלין אהוב? "קינמון. אני משתמשת בו גם בבישול וגם במאפים. הוא נותן גם טעם ויש לו ארומה מיוחדת. קינמון טרי משפר הכל".

מה בתפריט ביום שישי? "בימי שישי אנו מגוונים, מידי פעם נוסעים למשפחות שלנו ומידי פעם בבית. שישי כן ושישי לא. כאשר אני מתארחת אז אני מביאה את המתוקים ואת המנות האחרונות. כאשר אנו אוכלים בבית אז אני וגם בעלי מכינים את הכל, בעיקר בשרי, כמו מוסקה ושניצלים אבל גם דגים מרוקאים ותוספות כמו אורז, קינואה וירקות מוקפצים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "ספגטי בולונז. זה היה בערך בגיל 22. יצא מצוין, למרות שזו הייתה הפעם הראשונה".

מה המומחיות שלך? "אני חושבת שהמומחיות שלי היא עוגות חלביות, יותר בתחומי המוסים והעוגיות".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "פירות ים. לא בגלל נושא הכשרות, אלא כי זה פחות טעים וגם פחות נראה יפה בעין".

מתכון לשבת

עוגיות שוקולד מזולפות:

המצרכים:

200 גר' שוקולד מריר (רצוי 60 אחוז קקאו)0
1/2 כוס שמן
2 ביצים
1/2 כוס סוכר לבן
1/2 כוס סוכר חום
3 כפות שטוחות קקאו
1 כפית (5 גר') אבקת אפיה
3/4 כוס קמח לבן

אופן ההכנה:

ממיסים שוקולד ושמן במיקרו. במיקסר מקציפים ביצים, מלח, סוכר לבן וסוכר חום במשך כשלוש דקות. מוסיפים את תערובת השוקולד בזילוף איטי לקערת המיקסר להקצפה של דקה נוספת. מוסיפים לקערת המיקסר את הקמח, את אבקת האפייה ואת הקקאו וממשיכים לערבל עד שהתערובת חלקה ומעט נוזלית.

מחממים תנור ל-175 מעלות. מרפדים את התבנית בנייר אפיה ומעבירים את הבלילה לשקית זילוף (אפשרי גם ללא צנטר). גוזרים את הקצה ומזלפים מעיין שבלולים בגודל הרצוי. אופים 9 דקות בלבד ומוציאים מיד. משאירים את העוגיות על התבנית עד לקירור מוחלט. לאחר ההתקררות, מנתקים את העוגיות מנייר האפייה, ומתמכרים לטעם השוקולדי המופלא.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר