מדור אוכל פלפל ממולא עם שעועית ירוקה דורון שקד

מהמטבח של דורון שקד: מתכון מיוחד של ממולאים עם שעועית

אתם מכירים אותו כמי שמצלם אירועים חדשותיים במרכז העיר, אבל מסתבר שדורון שקד גם מאוד אוהב לבשל במטבח הביתי שלו

פורסם בתאריך: 6.9.19 11:05

קצת על עצמך: דורון שקד, בן 32, נשוי למוריה ואבא לארבעה – אוריאל, שירה, טובה ודוד. המשפחה מתגוררת בשכונת רמת ורבר בפתח תקוה. שקד מוכר כמי שמצלם אירועים בעלי פאן חדשותי שמתרחשים בשכונה. "אני נוטה להיות פעיל בשכונה בתחום הביטחון, ומתנדב בעבודה עם כלי התקשורת בעיר בכל מה שקשור בצילומים של אירועים שקורים בשכונה או בסביבה הקרובה של מרכז העיר", הוא אומר.

רקע בעיר: "אני במקור מחולון והגעתי לעיר לפני 10 שנים בעקבות אשתי שהתגוררה כאן. פתח תקוה היא עיר ללא הפסקה. אני אמנם מתגעגע לחולון ואמא שלי עוד מתגוררת שם, אבל היום מרכז חיי הוא בפתח תקוה ואני מאוד אוהב את העיר הזאת".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מאמא שלי. כילד הייתי מסתכל עליה מבשלת במטבח ובערך בגיל 13 התחלתי לעזור לה. ככל שגדלתי כך עזרתי יותר, ולאט לאט בישלתי מאכלים מסורתיים מהמטבח ההונגרי בכוחות עצמי".

שף/קונדיטור אהוב? "אסף גרניט. אני מאוד מחבב את סגנון הבישול שלו ואוהב את התוכניות בהן הוא מופיע בטלוויזיה. הסגנון שלו מאוד בולט".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני מבשל בריא, עם מעט שמן ומעדיף לאדות את המזון. בין היתר אני אוהב פלפל ממולא או חזה עוף מאודה".

דורון שקד

בישול או אפייה? "בישול. באפייה יותר מתעסקים עם שמרים וקמח, ואני ממעט להתעסק עם המוצרים הללו. בישול מרתק ומהנה יותר בעיניי".

תבלין אהוב? "פפריקה מתוקה ואבקת שום. אני אוהב להשתמש בהם בעיקר בתבשילים והם מוסיפים המון טעם וארומה, וכמובן שהשום הוא גם מאוד בריא".

מה בתפריט ביום שישי? "בימי שישי ישנם חמישה סוגי סלטים שאני מכין, לאחר מכן יש או דג או פטריות ברוטב מיוחד. המנה העיקרית היא חזה עוף ברוטב או הודו, עם תוספת של בורגול, קינואה, כוסמת או אורז. לקינוח יש פירות או עוגה ללא סוכר".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "הכנתי לצ'ו, שזה מאכל הונגרי שבו מבשלים את כל סוגי הפלפלים עם המון שום ופפריקה ונגיעה קטנה של יין. מבשלים את זה הרבה שעות, ולבסוף שופכים מעל שלוש ביצים טרופות, מערבבים ומגישים עם לחם. אני זוכר שיצא לי מצוין, כמו שצריך להיות".

מה המומחיות שלך? "אני אוהב לעשות הכל אך אני מתמחה בסלטים בעיקר. אני גם אוהב לבשל ממולאים".
מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול: "אנו משפחה דתית רק אז כמובן נוכל רק דברים כשרים. מעבר לכך אנו פחות אוכלים בבית חלקי פנים".

מדור אוכל פלפל ממולא עם שעועית ירוקה דורון שקד

מתכון לשבת: פלפל ממולא עם בשר הודו ובקר

המצרכים:

5 פלפלים בינוניים
500 גר' בשר בקר טחון עם מעט שומן
500 גר' הודו טחון
תבלין עוף
פפריקה מתוקה
צ'ילי מתוק
אבקת שום
אבקת מרק
מלח
פלפל שחור
חופן כוסברה קצוצה
שני ביצים
חבילה קטנה של רסק עגבניות
חופן או שניים של שעועית ירוקה קפואה

אופן ההכנה:

מכניסים את הבשרים לקערה, מוספים כף מכל תבלין (למעט אבקת המרק) כולל מלח ופלפל ואת הכוסברה ומערבבים עם שני ביצים עד לקבלת תערובת אחידה.
חותכים את הפלפלים מהראש למעלה, מכניסים פנימה את עיסת הבשר עד לקצה (אך שלא יגלוש החוצה).
בסיר עמוק שופכים פנימה חבילה קטנה של רסק עם כף אבקת מרק, מלח ופלפל לפי הטעם ומכסים במים עד לגובה הפלפלים. מביאים לרתיחה. מניחים את הפלפלים בסיר צמודים אחד לשני. סוגרים את הסיר, מבשלים על אש נמוכה כשעתיים. רבע שעה לפי תום הבישול, מכניסים את השעועית הירוקה.
בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר