אירנה קרמר

הדובשניות של אירנה קרמר: "אפיה בשבילי היא כמו תרפיה"

היא לא אוכלת חריף, מעדיפה אפיה על בישול והתבלין האהוב עליה הוא תמצית וניל. אירנה קרמר, עצמאית בתחום הקונדיטוריה הביתית, מכינה לכם עוגיות דובשניות

פורסם בתאריך: 19.9.19 12:09

קצת על עצמך: אירנה קרמר, בת 35, נשואה לואדים ואמא למתן ולאמילי. גרים בשכונת עין גנים. אירנה עובדת כפקידה, והיא גם עצמאית בתחום הקונדיטוריה הביתית. "אני מכינה עוגות ועוגיות לפי הזמנות וגם מקיימת אצלי בבית סדנאות אפיה למבוגרים", היא מספרת, "הקמתי את העסק לאחר שהפכתי את התחביב למקצוע והתחלתי לקבל הזמנות".

רקע בעיר: "אני גרה בעיר משנת 1998 כשעליתי לארץ מבלארוס. אני אוהבת את פתח תקוה, והחלטתי במהלך השנים להמשיך לגור פה. אני מאמינה שאמשיך לגור בעיר גם בעתיד".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "האהבה הגיעה מסבתא מריה. היא הייתה אופה ומבשלת ותמיד עשינו את כל החגים אצלה. כילדה הייתי עומדת לידה ורואה איך היא מבשלת. למדתי ממנה הרבה".

שף / קונדיטור אהוב: "אצל קארין גורן ראיתי מלא מתכונים טובים שאני משתמשת בהם עד היום. אני גם מאוד אוהבת את חיים כהן, שהוא עושה דברים נפלאים בתוכניות בטלוויזיה".

מהי המנה האהובה עלייך: "לביבות תפוחי אדמה. זה מאכל אותנטי מבלרוס ולמדתי אותו מסבתא. אני מכינה את זה בבית מפעם לפעם וגם הילדים מאוד אוהבים".

בישול או אפיה:  "אפיה. זה יותר מאתגר וגם אני מרגישה את עצמי בכל העוגות שאני מכינה, ומביאה את עצמי לידי ביטוי יותר טוב מאשר בבישול. בשבילי האפיה היא כמו תרפיה".

תבלין אהוב:  "תמצית וניל. היא יוצרת ארומה טובה וריח טוב בכל הבית. אני משמשת בתמצית וניל שמישהי מייצרת בעצמה".

מה בתפריט ביום שישי: "בעלי הוא אדם דתי ואנחנו שומרי שבת. כמובן שאנחנו מדליקים נרות ועושים קידוש בארוחת השבת. על השולחן יש סלטים, מנה ראשונה, עיקרית וקינוח פרווה".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת: "את לביבות תפוחי האדמה שהזכרתי קודם. התחלתי להכין את הלביבות עוד עם סבתא שלי ובגיל 13 לערך כבר הכנתי אותן לבד. בפעם הראשונה היה צריך עוד לשפר קצת אבל היום זה כבר יוצא לי מצוין".

מה המומחיות שלך: "עוגות קרם ועוגות זילוף למיניהן. מעבר לכך, אני אופה עוגיות שילדים צובעים בצבעי מאכל".
מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול: "אנו לא אוכלים בבית חריף. זה פחות מתחבר לטעמים שלנו".

הדובשניות של אירנה קרמר

מתכון לשבת: עוגיות דובשניות

המצרכים:

250 גר' דבש
250 גר' סוכר
150 גר' חמאה
1 ביצה
600 גר' קמח תופח (או 600 גר' קמח רגיל עם שקית אבקת אפיה)

אופן ההכנה:

מחממים בסיר דבש, סוכר וחמאה. מבשלים עד להמסה מלאה ומורידים מאש. מוסיפים 300 גר' קמח, מערבבים ומוסיפים את הביצה. לאחר מכן מוסיפים את יתרת הקמח, ומערבבים לעיסה אחידה. מכניסים לתוך שקית ניילון ונותנים לעיסה להגיע לטמפרטורת החדר. לאחר מכן מצננים אותה כשעה במקרר. בתום השעה מרדדים את הבצק, חורצים עם כלי עגול עיגולים בגודל הרצוי, ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-150 מעלות, למשך 10 דקות, או עד להזהבה של העוגיות. מוציאים ומאפשרים לעוגיות להתקרר בטרם אוכלים.
בתיאבון!
שבת שלום!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר