סיימון בראל
סיימון בראל

חם מהמטבח של סיימון בראל: בצלים ממולאים

הוא היה יזם הייטק שנמאס לו להיות עכבר מעבדה וחזר לתחביב הישן שלו – בישול, הפעם כמקצוע. סיימון בראל מבשל לאנשים בביתם ולא מתחרט לרגע

פורסם בתאריך: 31.10.19 17:05

קצת על עצמך: סיימון בראל, רווק בן 39, גר בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקוה. עבד מספר שנים בהייטק, עד שהחליט לשנות כיוון, ולבשל לאנשים בביתם. "יש לי תואר ראשון ושני ועבדתי בהייטק אבל לפני שלוש שנים החלטתי שאני לא רוצה להיות עכבר מעבדה אלא לעשות משהו לעצמי", הוא אומר. "התחלתי לבשל לחברים והתברר שיש לי טאץ' טוב בטבח. ככה לקחתי את זה צעד קדימה. היום אני מבשל למשפחות שאין להן זמן לבשל או שלא יודעים. אני מגיע אליהם נטו לבשל. אני מכין למשפחות סירים לכל השבוע. יש לי שני לקוחות כאלו ביום. אני שלם עם הצעד שעשיתי במיליון אחוז. אמנם מבחינת תנאים וכל הפינוקים שיש בהייטק, מרגישים קצת פספוס, ופה אני צריך לדאוג לעצמי וליצור לעצמי לקוחות. אבל בסך הכל, אני שלם לחלוטין עם השינוי".

רקע בעיר: "עברתי לפתח תקוה מתל אביב לפני שלוש שנים. בהתחלה חוויתי הלם תרבות. קשה היה למשל למצוא איפה אפשר לקנות בעיר קפה בשבת בבוקר, אבל התרגלתי. אני גר בשכונה מדהימה עם רמת חיים גבוהה".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אצלנו בבית אף אחד לא היה מבשל. אני זוכר את עצמי מגיל שמונה נכנס למטבח ומכין לעצמי ארוחת צהריים. הייתי עושה ניסויים מגיל צעיר מאוד. בגיל 16 למשל כבר הייתי מבשל לחברים ארוחת שחיתות. לאחר מכן במרדף החיים שמתי את הבישולים בצד וזה התעורר אצלי לפני חמש שנים ומאז לא הפסקתי".

שף/קונדיטור אהוב? "אני מאוד אוהב את שאול בן אדרת, יש לו סגנון צרפתי והייתי אצלו בארוחת טעימות במסעדת קימל. יש לו אוכל מנחם שתמיד עושה טוב".

מהי המנה האהובה עלייך? "אני אוהב קוסקוס בטאג'ין עם פירות יבשים ובשר – מנה מרוקאית חגיגית. מעבר לכך אני אוהב ארטישוקים ממולאים".

בישול או אפייה: "אני עושה הכל, אך אני מאוד אוהב את הבישול. אני אוהב להרגיש את חומר הגלם ולראות את הסירים ומה קורה תוך כדי עבודה. באפיה תלויים בתנור הרבה מאוד".

תבלין אהוב? "כוסברה ובהרט. כוסברה אני שם כמעט בכל מאכל. בבהרט אני אוהב להשתמש בממולאים ובכל מה שהולך עם בשר טחון".

מה בתפריט ביום שישי? "בימי שישי אני מבשל ומארח את כל החברים לארוחת ערב. ביום חמישי, ואחרי סיימתי לעבוד, אני חוזר הבית ומכין תמיד מטבוחה לשבת, ולאחר מכן מכין את ההכנות ליום שישי. ביום שישי אני חוזר מהבישולים ומבשל לעצמי. אני מבשל עם כוס יין אדום ליד. יש אצלנו מנות ראשון של סלטים או מרק, ואז עיקריות של דגים וכמה סוגי בשר".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "שקשוקה עם נקניקיות, זה היה בגיל 8. יצא אז חריף מידי. לא ידעתי שהפלפל הירוק יהיה כל כך דומיננטי. מאז אני עושה את זה יותר מעודן".

מה המומחיות שלך? "קדירות חורף, כאלו שיושבות כמה שעות על האש או בתנור, וסלטים, כאלו של הפתיחה או גם סלטים של מנות עיקריות. ויש המון גיוון בתחום כמו קינואה או עדשים שחורות שאפשר לשלב".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "בשר לבן. לא בגלל כשרות, אלא פשוט כי זה לא בא לי טוב".

מתכון לשבת

בצלים ממולאים

מדור אוכל-בצלים ממולאים

המצרכים (לסיר רחב שוליים):
4 בצלים לבנים גדולים
1/2 ק"ג בשר בקר טחון
30 גר' שומן כבש (לא חובה)
צרור פטרוזיליה
צרור כוסברה (אפשר גם פחות)
פלפל חריף לפי הטעם
3 שיני שום
1 בצל קצוץ
1 קישוא גדול קצוץ
1 תפו"א קצוץ
1 כפית דבש
1 כוס קולה (לקירמול)
מלח לפי הטעם
כפית כמון
כף כורכום
כפית בהרט
1 ביצה

אופן ההכנה:
קולפים שלושה בצלים ובעזרת סכין חדה, חותכים פס עמוק לאורך הבצלים וחולטים במים רותחים במשך חמש דקות.

לתערובת הבשר: מערבבים את הבשר בטחון יחד עם שומן הכבש, פטרוזיליה וכוסברה קצוצים דק, בצל, כמון, בהרט ושום קצוץ. לשים ביד, מוסיפים את הביצה ומאחדים את המסה של הבשר.

בסיר רחב מטגנים בצל קצוץ, תפוח אדמה וקישוא יחד עם חצי פלפל חריף, עד שהבצל הופך להיות שקוף. מתחילים לקלוף שכבות מהבצל החלוט וממלאים כל שכבה בכמות נכבדת של בשר. מגלגלים בקלות ומניחים בסיר כשהפתח כלפי מטה כדי למנוע מהבצל להיפתח בבישול.

לאחר שסיימנו לסדר את הבצלים בסיר, מכינים את הרוטב בקערה נפרדת – שופכים פנימה כוס קולה, כפית דבש, מלח, כפית כמון וכף כורכום. מערבבים היטב ויוצקים על הבצלים. מנמיכים את האש ללהבה נמוכה ונותנים לבצלים להתבשל במשך שעה וחצי על הלהבה הקטנה ביותר.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר