מדור אוכל ליאת חרותי- צילום אייל סבג

מתוק וטעים לשבת: הטירמיסו של ליאת חרותי

ליאת חרותי היא שף קונדיטור, שאוהבת לבשל ולאפות, מאמינה בכוחו של הכמון לשדרג מנות רבות, ומשתפת אותנו במתכון לטירמיסו

פורסם בתאריך: 11.12.19 17:09

על עצמי: "קוראים לי ליאת חרותי, בת 44, אמא לשלושה ילדים. אני שף קונדיטור וב-12 השנים האחרונות בעלת קייטרינג בוטיק בשם 'בישולים 4 יו'. הקייטרינג שלי הוא מאוד מגוון. אני מבשלת אוכל מכל העדות, מכל העולם, בישול ואפיה. אירועים קטנים, ימי הולדת לגדולים וקטנים עם סדנאות לילדים. לצד זה אני מקיימת סדנאות בישול ואפיה בשכונת אם המושבות של שמרים, קינוחי כוסות, אוכל איטלקי ועוד".

רקע בעיר: "לפתח תקווה הגעתי לפני כשלוש שנים. הגעתי די במקרה מתל אביב שם נולדתי וגדלתי. חיפשתי בית גדול ומצאתי בשכונת אם המושבות שלא שמעתי עליה לפני. ובשכונה מצאתי אנשים טובים וחמים שנרתמים לעזרה ושיש להם המון שמחת חיים. התאהבתי בעיר ובראש העיר שמרים את העיר למעלה ואין לי שום כוונה לעזוב את העיר".

שף אהוב: "השף האהוב עליי הוא כמובן חיים כהן שגדלתי עליו בתוכנית 'שום פלפל ושמן זית'. אני מתחברת לבישול האותנטי הביתי שלו וכמובן לאישיות הכובשת שלו כי אני מאמינה שיחסיי אנוש הם האלף בית שלנו".

האהבה לאוכל: "האהבה לאוכל הגיעה מהבית. גדלתי בבית שאוהב ומעריך אוכל, בישולים, מסעדות. מאז שאני זוכרת את עצמי אוכל היה מרכז חיי. החל מהילדות שהכיף הכי גדול היה מפגשים משפחתיים סביב השולחן או בברביקיו בפארק. אוכל בעצם הוא הכוח המניע שלי ודרכו אני גם מראה אהבה, גם ילדיי אוהבים אוכל, אופים ומבשלים איתי וגם בלעדיי".

המנה האהובה: "המנה האהובה עליי היא כמובן עוגת קראנץ' שמרים שוקולד שאני מלמדת בסדנא והיא מושלמת בעיני, היא הפינוק שלי".
תבלין אהוב: "כמון. הוא מתאים להכל ומשדרג כל מנה כמעט".

בישול או אפיה: "האהבה שלי לבישול ואפיה היא שווה. בישול הוא בשביל הנפש והאפייה בשביל השמחה".
מה בתפריט יום שישי: "תפריט יום שישי כולל כמה סוגי תבשילי בשר ועוף, סלטים וכמובן שבלולי שמרים פסטו ובייגלה ירושלמי. הם עושים לי את השבת שמחה יותר".

המנה הראשונה: "המנה הראשונה שהכנתי הייתה כשהייתי נערה, עוגת שוקולד עם גנאש שוקולד ומלא סוכריות שכולנו זללנו באותו היום".
המומחיות שלי: "המומחיות שלי היא כמובן שמרים אבל אני אוהבת הכל הכל במטבח, מהמלוח למתוק ובכלל".
אף פעם לא אסכים לבשל או לאכול: "אני אוהבת מאוד לבשל ומבשלת כמעט הכל, אין משהו שאני מסרבת לבשל אבל הכי פחות אני אוהבת לטגן, גם בגלל הבריאות וגם בגלל הריח".

מדור אוכל- טירמיסו. צילום אייל סבג

מתכון לשבת: טרימיסו

המצרכים:
חבילה וחצי בישקוטים (לשונות חתול)
כף גרגירי נס קפה מגורען
4 כפות ליקר קפה (לא חובה)
1 כוס מים חמימים
1 חבילה שמנת מתוקה 500 מ"ל
1 כוס סוכר לפי הטעם
2 כפות אינסטנט פודינג
250 גרם גבינת שמנת
250 גרם גבינה לבנה 9%
2 סוכר וניל
2 כפות אבקת קקאו
תבנית גדולה

אופן ההכנה:
בקערת המיקסר להקציף את השמנת מתוקה עם הסוכר והאינסטנט פודינג, כשהמסה מתקשה מוסיפים גבינות ומקציפים עוד כמה דקות עד שהמסה יציבה. בקערה קטנה מערבבים כוס מים חמימים, ליקר קפה ואבקת קפה וטובלים את הביסקוטים אחד ואחד ומסדרים בתחתית תבנית גדולה כגון פיירקס. מעל שכבת הביסקוויטים הראשונה מוזגים שכבת קרם ומעליה עוד שכבת ביסקוטים טבולה בקפה ועוד קרם. בסיום זורים עם מסננת קטנה אבקת קקאו איכותית על העוגה ושומרים במקרר. העוגה במיטבה אחרי יום במקרר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר