חיים חכים והמתכון
חיים חכים והמתכון

חם וטעים לסופ"ש: עופיונים ממולאים בערמונים מהמטבח של חיים חכים

מנהל אולם הספורט מכבים, חיים חכים, התחיל לבשל כשנשאר עם הילדים כשאשתו לוזי יצאה לעבודה בערבים. מאז הוא רק הולך ומשתפר. לכם הוא מכין עופיונים ממולאים בערמונים

פורסם בתאריך: 30.1.20 15:49

קצת על עצמך: חיים חכים, בן 56, מנהל את אולם הספורט המכבים בעיריית פתח תקוה. נשוי ללוזי, אב לשלושה וסב לשני נכדים. מתגורר בשכונת ח"ן הצפון.

רקע בעיר: "נולדתי בפתח תקוה. גדלתי בשכונת וותיקים, התגייסתי לצבא ולאחר מכן התחתנתי. עם השנים חזרתי לשכונת וותיקים וגרתי גם בשכונת יוספטל. כיום אני גר בשכונת חן הצפון. אפשר לומר שאני מאוהב בפתח תקוה וכנראה שלא אעזוב אותה לעולם".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "האהבה מטבח הגיעה מזה שהילדים אהבו שאני מכין להם ארוחת ערב. אשתי הייתה יוצאת לעבודה בערב ואני הייתי צריך להישאר עם הילדים ולהאכיל אותם. לאט לאט התחלתי לבשל ארוחת ערב יותר ויותר מושקעות".

שף/קונדיטור אהוב? "אני אוהב את צחי בוקששתר מאז שהתחלתי להיכנס לבישול. הוא היה מהשפים הראשונים שהופיעו בטלוויזיה. מאז התחברתי אליו ולסגנון שלו".

מהי המנה האהובה עלייך? "המנה הכי אהובה שלי, וגם עליי, היא עופיונים ממולאים בערמונים. ראיתי את זה פעם בטלוויזיה ונדלקתי על הרעיון".

בישול או אפיה: "בישול. באפיה אני פשוט לא מצליח. זה  לא יוצא לי כמו שצריך. או שהעוגה צונחת לי או שהלחם לא אוורירי. כנראה אני צריך בכל זאת לעבור קורס אפיה בשביל להשתפר בתחום הזה".

חיים חכים

תבלין אהוב? "ראס אל חנות. בעיקר בכל מה שקשור לבשר. בדגים אני אוהב להשתמש במשיה, שזו הקליפה של אגוז המוסקט. שני התבלינים הללו מוסיפים בעיניי המון לאוכל".

מה בתפריט ביום שישי? "לרוב אנו עורכים ארוחה משפחתית עם הילדים וההורים של אשתי. בהתחלה תמיד יש מנת של דג ולאחר מכן עוף או בשר עם תוספות".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "הפעם הראשונה שהכנתי מנה אמיתית היא הייתה חזה עוף ממולא בשר טחון עם צנוברים. יצא טעים מאוד".

מה המומחיות שלך? "דגים, זה הכיוון שאני הכי מומחה בו. לרוב אני מכין דגים חריפים".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "אין משהו שלא נכנס אלינו הביתה, כל עוד הוא כשר".

מתכון לשבת

עופיונים ממולאים בערמונים

המצרכים:

עופיונים לפי כמות הסועדים

שקית ערמונים בוואקום – אחת לכל עופיון

חופן צנוברים

בערך חצי כפית ראס אל חנות או לפי הטעם

צנצנת דובדבנים משומרים

חצי כוס סוכר

מעט סילאן (אופציונלי)

 

אופן ההכנה:

קוצצים את ערמונים לקוביות קטנות, מוסיפים להם את הצנוברים ואת הראס אל חנות. מערבבים, ממלאים את העופיונים וקושרים אותם עם חוט. אפשר לצפות את העוף במעט סילאן (אבל לא חובה). מכניסים לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות למשך שעה ועשרים דקות. העופיון מוכן ברגע שהוא מזהיב מלמעלה. בזמן שהעופיון בתנור, שופכים את הדובדבנים לסיר ומוסיפים חצי כוס סוכר. מצמצמים את הרוטב על אש קטנה עד שהוא נהיה סמיך. ברגע שהאופיון מוכן, מפזרים מעליו מעט מהרוטב של הדובדבנים, ומגישים.

בתיאבון!

שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר