לילך אוזן. צילום לילך בלום/ מג'דרה בסגנון אסייתי. צילום פרטי
לילך אוזן. צילום לילך בלום/ מג'דרה בסגנון אסייתי. צילום פרטי

חם וטעים לסופ"ש: מג'דרה עם עדשים שחורות בסגנון אסייתי של לילך אוזן

לילך אוזן היא צלמת סטילס שאוהבת את ישראל אהרוני ונהנית לבשל עם הבנות לשישי. לכם היא מכינה מג'דרה עדשים שחורות בסגנון אסייתי

פורסם בתאריך: 19.3.20 17:24

קצת על עצמך: לילך אוזן, בת 42, נשואה לאורן ואם לשתי בנות. מתגוררים בשכונת כפר גנים. אוזן היא צלמת סטילס במקצועה. "אני צלמת סטילס ויש לי עסק של צילום תדמית לעסקים וצילומי מוצר", היא מספרת. "מגיל 18 נדבק בי חיידק הצילום. היה לי חבר שאהב צילום ונמשכתי לתחום בעקבותיו. בשנת 2004 למדתי צילום מקצועי. גרתי חמש שנים בארצות הברית ושם המשכתי ללמוד את התחום. לאחר מכן השתתפתי בתערוכות ומכרתי תמונות. היום אני בונה אתר חדש למכירת תמונות לבית".

רקע בעיר: "גדלתי ברמת גן והגעת לפתח תקוה לפני שש שנים בזכות אחותי שגרה פה הרבה שנים ארוכות. יש פה אנשים טובים ויש גם מה לצלם בעיר מידי פעם, גם דברים קטנים שלפעמים הם עולם ומלואו".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אני חושב שזה הגיע גם מאמא וגם מהעובדה שאני צריכה להכין אוכל למשפחה ולילדים. זה כיף לדעת שמכינים אוכל שהוא לא תעשייתי ויודעים מה יש בפנים".

שף/קונדיטור אהוב? "אני מאוד אוהבת אוכל אסייתי, אז שף ישראל אהרוני הוא ברירת מחדל בתחום הזה. אני בהחלט מקבלת ממנו השראה מידי פעם".

מהי המנה האהובה עלייך? "הבנות שלי אוהבות פסטה ואני מכינה רוטב שהוא עם בזיליקום טרי, תבלינים ושום. זה הכי פשוט והכי בסיסי וזה משהו שמתחבר לנו ליום יום".

בישול או אפיה? "בישול. אני אוהבת שאפשר לשחק עם הטעמים. באפיה אם מפספסים משהו אז הכל יכול להיהרס".

תבלין אהוב? "אני אוהבת להשתמש בתבלינים בסגנון המזרחי, שזה כולל כמון ובעיקר פפריקה".

מה בתפריט ביום שישי? "אנו מכינים ארוחת שישי אצלנו בבית. בחורף אנו בעיקר אוכלים חמין, אבל זה גם משתנה. לפעמים אני מכינה עם הבנות בורקסים עם מילוי של בשר טחון. הכל לפי המצב רוח".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "נודלס מוקפץ עם ירקות, שזה מנה שאני מאוד אוהבת. זה היה בגיל 22 בערך ואני זוכרת שיצא טעים".

מה המומחיות שלך? "אני טובה בהכנה של מג'דרה ואני אוהבת להוסיף רוטב סויה עם עדשים שחורות. גם בפסטות אני יחסית טובה".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אני פחות מכניסה הביתה את מה שאני לא מכירה כל כך. חוץ מזה, אנו שומרים על כשרות בבית".

מתכון לשבת

מג'דרה עם עדשים שחורות בסגנון אסייתי

מג'דרה בסגנון אסייתי

המצרכים:
כוס עדשים שחורות שהושרו 12 עד 24 שעות במים
2 כוסות אורז בסמטי
1 בצל גדול פרוס
מלח פלפל לפי הטעם
כפית וחצי פפריקה מתוקה
חצי כפית כמון
חצי כפית שום גבישי (או שן שום אחת טרייה וכתושה)
כף וחצי רוטב סויה

אופן ההכנה:
מבשלים את העדשים במים עד לריכוך ומסננים. בסיר אחר, מבשלים את האורז לפי הוראות היצרן או איך שרגילים. מטגנים במחבת את הבצל עד להזהבה ומוסיפים את העדשים. מטגנים קלות ומוסיפים את התבלינים. אחרי כדקה מוסיפים את האורז המבושל. מבשלים שתי דקות נוספות ומוסיפים את הסויה. מערבבים עד שהכל מקבל צבע חום. אחרי מספר דקות המג'דרה מוכנה. ניתן לאכול כמנה עיקרית לצד ירקות טריים ואפשר כתוספת למנה עיקרית.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר