פורים 2019 בפתח תקוה. צילום מזל טלבי לוי
פורים 2019 בפתח תקוה. צילום מזל טלבי לוי

פורים 2019 בפתח תקוה: היה יותר עליז, יותר צבעוני, יותר עממי. היה מלא בחיוכים

לא היו דינוזאורים בגודל של מגדל שלום, ולא ג'ירפות ניילון בגודל של עזריאלי. הכל היה על הארץ, על הקרקע, בגובה העיניים. ומה עוד לא היה? לא היו הגדרות שהפרידו כל השנים בין האנשים לבין התהלוכה. שלמה צדוק בעוד מבהט על פורים 2019 בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 26.3.19 12:09

בכללי אני לא מדבר בפורים אבל השנה החלטתי לעשות "ונהפוך הוא". להגיד משהו שיש לי בלב. ומייד תבינו למה התכוון המשורר. בדרך כלל יורד גשם בפורים. מישהו אמר שהסיבה היא שאלוהים בוכה מאושר כשהוא רואה ילדים שמחים. אפשר להתווכח עם הקלישאה הזאת יען כי זה גם לא כל כך הגיוני. והנה השנה לא ירד גשם בפתח תקוה אבל שמתם לב שפורים של השנה היה מאוד שמח כאן?. נגיד שאני לא יודע מי האיש העממי והחייכן שעמד בראש כל הקונספט הזה, אבל נכון הוא שמשהו באטמוספירה של העיר היה יותר עליז, יותר צבעוני ומלא חיוכים השנה?. קחו למשל את העדלאידא של רחוב חיים עוזר. אני הייתי שם. העדליאדא הזאת הייתה אירוע שטוח בפשטותו ובתוכנו ונגיד שלא הייתה שם פומפוזיות יתרה. וגם לא היו שם דינוזאורים בגודל של מגדל שלום, לא היו ג'ירפות ניילון בגודל של עזריאלי, לא היו סמיטריילרים שסוחבים כרכרות ענק של מרדכי היהודי עם להקת ילדות רקדניות ולא היו שם ים של כדורים פורחים באוויר. שמתם לב שהכל היה על הארץ? יעני על הקרקע?. כלומר, בגובה העיניים של הילדים. העממיות חגגה ברחוב. ויודעים מה הכי לא היה שם? לא היו שם גדרות הברזל הירוקות שהפרידו כל השנים בין האנשים לבין התהלוכה. הפרדה שהיה בה סוג של ריחוק בן העם לבין נבחריו. נכון, הגדרות ההם היו מטעמי ביטחון אבל תמיד היה בהם משהו מעיק.

עדלאידע בפתח תקוה, צילום מזל טלבי לוי?

ראש העירייה רמי גרינברג בקרנבל פורים 2019 בפתח תקוה. צילום מזל טלבי לוי

ובעדלאידא הזאת אף אחד לא עמד בין הילדים לבין הולכי הענק על שתיים קביים. ככה יכלו הילדים לנגוע בליצנים ובמכשפות בלי מחסומים. בעדלאידא הזאת כולם היו עם כולם. הכל התערבבו אחד בשני. נגעו זה בזה. והנה עוד תופעה שלא הייתה: לא היה מצעד של אוליגרכים פוליטיים וגם הפוליטיקאים הלכו בתוך העם. והסוחרים? הם מכרו כל דבר שהיה אכיל, לעיס, לביש ואפילו נעיל. הם דפקו יופי של קופות. שמחתי והייתי מאושר בשבילם. הללויה.
ועכשיו האתגר החדש של ראש העיר: לשנות את פורמט טקס קבלת הפנים החגיגי של יום העצמאות!!. ולפחות לדחות אותו ליום ראשון שאחרי!!. ויודעים מה? מבחינתי, להעביר את טקס קבלת הפנים בשלמותו לחיים עוזר. ומצידי: שהפטישים ומיכלי הקצף יחזרו לרחובות. בקיצור, לקצר עוד יותר את המרחק בין האוליגרכיה לעם.
ואם כבר מרכז העיר הנה רעיון שיקים את העיר לתחיה מחודשת: להקים בית ספר תיכון במרכז העיר! יכולים אתם לשער מה יקרה למרכז העיר כאשר 1,000 תיכוניסטים יפים, שובבים ונעריים, עם כוח קניה של 10 שקלים ביום לכל אחד, יסתובבו בחיים עוזר וברחוב קציר? זה יהיה סוג מודרני של הפרחת השממה וייבוש ביצות. האמינו יום יבוא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר