קרין ואמה קטי ז"ל
קרין ואמה קטי ז"ל

הסיפור המרגש של קרין אהרון ואנג'לינה ג'ולי

את קרין הכרתי בסדנת כתיבה יש ידעתי שמולי עומדת אישה מיוחדת. עכשיו היא רוצה להוציא לאור את הספר בו היא מספרת על מות אמה, על גילוי הגן המסוכן, על הניתוח המניעתי שעברה, ולסייע לנשים שנמצאות במצב דומה

פורסם בתאריך: 31.10.18 19:05

אמא שלי עקבה בדאגה אחרי תוצאות הבדיקות שביצעתי והרגישה כל כך אשמה שהעבירה לי את הגן הזה. כשהבנתי שאני נשאית התחלתי להתאבל על החיים שלי, התאבלתי על העתיד שלא אזכה לו ועל הילדים שלי שלא אראה"

"קצת על הקשר שלי עם אנג'לינה ג'ולי, או כמו שאני קוראת לה – אנג'י
נכון ששתינו נראות מהמם בשמלת ערב שחורה, אבל יש בינינו עוד כמה דברים משותפים.
1. שתינו אימהות לילדים.
2. אמא שלנו נפטרה בגיל 56 מסרטן השחלות.
3. שתינו ירשנו מאמא שלנו מוטציה בגן שסיכנה את החיים שלנו בטירוף.
4. שתינו עברנו ניתוחים מניעתיים כדי שנוכל להמשיך להציק לילדים שלנו גם כשיגדלו.
ההבדל היחיד בינינו הוא שאני כתבתי על זה ספר. טוב, נו, היא גם הייתה נשואה לבראד פיט. לא חייבים להיות קטנוניים.
אז עכשיו הספר עומד לצאת לאור בדרך כזו או אחרת ויספר את הסיפור של אנג'י, שלי ושל עוד אלפי נשאיות של המוטציה בגן "BRCA

# # #

כך כתבה קרין אהרון בעמוד הפייסבוק שלה ומאז לא יצאה לי מהראש ומהלב. כעת היא מגייסת כסף בפרויקט מימון המון ב ""headstart להוצאת ספרה "מטען חורג" וחשבתי שבשל חשיבותו, כדאי להפיץ את הבשורה.
בגיל 29 נודע לקרין שהיא נושאת את המוטציה הארורה הזו. זה קרה מיד לאחר שהתברר שאמה חלתה. בפגישת הייעוץ הסבירו לה שיש לה אפשרות לבצע כריתה מניעתית של האיברים המסוכנים, כלומר, שדיים ושחלות.

"התחלתי תקופה ארוכה של מעקבים. התנהלתי מבדיקה לבדיקה. חייתי מתור לתור בהמתנה לבשורה הרעה. אמא שלי עקבה בדאגה אחרי תוצאות הבדיקות שביצעתי והרגישה כל כך אשמה שהעבירה לי את הגן הזה. כשהבנתי שאני נשאית התחלתי להתאבל על החיים שלי, התאבלתי על העתיד שלא אזכה לו ועל הילדים שלי שלא אראה. ההמלצה לעבור כריתת שדיים ושחלות בריאות ככה סתם, נשמעה לי כאופציה מסוכנת וקיצונית. רק כשאמא שלי גססה לי מול העיניים מסרטן השחלות, החלטתי שאני לא מוכנה שהילדים שלי יעברו את מה שאני עברתי. למרות התקווה לגילוי מוקדם, הבנתי שכדי להציל את חיי אני צריכה אומץ. חודשיים בדיוק לאחר מותה של אמי עברתי ניתוח כריתת שד מניעתי ושיחזור מידי. אחרי ההתאוששות נראיתי כלפי חוץ כמו קודם, אבל למעשה הייתי בן אדם שונה לגמרי. סוף סוף הייתי רגועה, יכולתי לישון טוב בלילה, הפסקתי לספור את השנים לאחור.
למרות הסיבוכים של הניתוח, אבן גדולה ירדה לי מהלב והעתיד חזר אלי. גם היום, תשע שנים אחרי, אני יודעת שזו הייתה ההחלטה הטובה של חיי, זו הייתה ההחלטה שכנראה הצילה את חיי".

# # #

תשע שנים אחרי ההחלטה האמיצה שלה, קרין החליטה לכתוב ספר בנושא, היא אומנם לא הגיבורה הראשית ולא מדובר בביוגרפיה, אך קרין בהחלט מבינה את מה שעובר על הגיבורה שלה, היא הייתה שם.
הספר מלווה את התמודדותה של שירלי, אמא צעירה, עם מחלתה של אמה ועם הידיעה שגם היא נושאת בקרבה את אותה מוטציה גנטית המסכנת את חייה. במקביל להתמודדות עם ילדיה והמשפחה שבנתה לעצמה, לקידום בעולם העבודה, צריכה שירלי להתמודד עם האובדן של אמה ועם החלטות הרות גורל לגבי עתידה.

לשמחתי הייתי בין הקוראות הראשונות של הספר ולא מדובר בספר סוחט דמעות. כן, אני מודה שמידי פעם הרגשתי את המחנק בגרון אבל קרין הצליחה להעביר את סיפורה של שירלי בצורה מרגשת עם מעט הומור. גם מי שלא עברה את החוויה הקשה הזו תוכל להתחבר בקלות, כי הרי כל אדם עבר איזושהי טראומה בחיים איתה הוא נאלץ להתמודד. הספר נותן הרבה כוח.

קרין לא שוכחת עד היום את התקופה הקשה שעברה עליה בעת הגילוי ולאחריו. היא הקימה קבוצת תמיכה באגודה למלחמה בסרטן, וכשקמה עמותת "ברכה", ארגון ללא מטרות רווח הפועל על בסיס התנדבותי ותרומות בלבד, שמטרתו הגדלת המודעות לסרטן שד ושחלות תורשתי ולתמיכה וסיוע לכל קהילת הנשאים ונשאיות המוטציה בגן BRCA וגנים נוספים, היא התנדבה בעמותה בתור רכזת נשאיות צעירות. היא חיפשה בפורומים השונים וברשתות החברתיות נשאיות שלא מודעות לקיום העמותה וחיברה ביניהן וידעה שיום יבוא ותוכל לספר את סיפורה לעולם, כדי שנשים ידעו שהן לא לבד.

קרין אהרון - ספר

קרין אהרון – הספר

בין התשורות השמחות שאפשר לרכוש בפרויקט של קרין (ארוחת בוקר זוגית, עיסוי מפנק ועוד), אפשר לבחור במתנה שהיא תרומה שתועבר לאחת משתי העמותות הפועלות כיום בארץ ומסייעות לנשאיות הגן. הספר יועבר לנשים הזקוקות לו.

מה אני עוד יכולה לספר לכם על קרין שעוד לא סיפרתי? היא בת 42, אמא לשלושה ילדים, עובדת כמדריכת הורים. היא אישה יפה מאוד, גם בתמונה וגם במציאות, מצחיקה וצנועה. נפגשנו בסדנת הכתיבה שלי וישר ידעתי שמולי עומדת אישה מיוחדת ואם במקרה אתן נמצאות בסיטואציה הזו, אפשר ליצור איתה קשר בפייסבוק ולקבל תמיכה.

חפשו בגוגל את הפרויקט של קרין: "מטען חורג ספר ביכורים", ותוכלו גם אתם לתמוך בהוצאתו לאור, לעזור בהעלאת המודעות לסרטן התורשתי וגם לקבל ספר מרגש.

365 ימים של פלא

365 ימים של פלא / משפט לכל יום בשנה על אומץ, חברות, נדיבות ואהבה /
ר"ג פלאסיו, הוצאת זמורה ביתן

"שני הימים החשובים ביותר בחייך הם היום שבו נולדת והיום שבו תגלה לשם מה" – מרק טווין

"לדעת מה אתה יודע ומה אינך יודע, זהו הידע האמיתי" – קונפוציוס

"אפשר להתלונן על כך שלוורדים יש קוצים. אפשר להכיר טובה על כך ששיחים קוצניים מצמיחים ורדים" – טום וילסון

"השתמשו בכל כישרון שיש לכם. היערות יהיו דוממים מאוד אם רק ציפורי השיר ישירו". הנרי ואן דייק

"אין זו בורות לומר, איני יודע. בורות היא לומר, איני רוצה לדעת". אלמוני

"ביקום יש פינה אחת בלבד שאותה תוכל לשפר בוודאות, והיא אתה בעצמך". אלדוס האקסלי

"היו ערניים ותוכלו להבחין בפלא". א"ב וייט.

"חכם מסוגל ללמוד משאלה טיפשית יותר מכפי שטיפש מסוגל ללמוד מתשובה חכמה". ברוס לי

אם עדיין לא קראתם את הספר "פלא" של הסופרת ר"ג פלאסיו, זה בדיוק הזמן לעזוב הכל ולעשות זאת. בספר "פלא" הכרנו את דמותו של המורה מר בראון שהיה כותב משפטי חוכמה על הלוח ומעורר השראה בתלמידיו. בספר זה נאספו המשפטים, משפט אחד לכל יום בשנה.

ספר מתנה מושלם לכל אדם באשר הוא.

סטטוס לשבת: מתי יורידו את השלטים?

אבישי: אמא, מתי ינקו את כל הרחובות מהשלטים של הבחירות? כבר נמאס לי מכל זה.

רוצים לכתוב לי? לבקש בקשות? להגיב? ניתן לכתוב דרך לשונית "צור קשר" באתר האינטרנט שלי:
meirabarnea.co.il

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאורה

    את קרין אני מכירה באופן אישי ויכולה לספר שהיא בחורה מרשימה ורצינית שכתבה ספר על נושא חשוב. ממליצה להיכנס לפרויקט ולהתרשם, וכמובן לרכוש ספר.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר