מאירה ברנע גולדברג
מאירה ברנע גולדברג

ועכשיו לאהבה הגדולה שלי: ספרי ילדים ונוער

בשבוע שעבר המלצתי כאן על ספרי מבוגרים. רגע לפני ששבוע הספר מסתיים, מגיע תורם של הספרים שאני באופן אישי אוהבת יותר, ספרי ילדים ונוער

פורסם בתאריך: 19.6.19 18:22

במוצ"ש ינעלו אירועי שבוע הספר בכיכר רבין בתל אביב, את המחירים המיוחדים ניתן יהיה למצוא בחנויות עד סוף החודש אבל כבר מריחים את הסוף. בשבוע שעבר המלצתי על ספרי מבוגרים וכעת הגיע תורם של הספרים שאני באופן אישי יותר אוהבת, ספרי הילדים והנוער. קבלו כמה המלצות לספרים מעולים במיוחד.

מצד לצד כרמית גלבוע

מצד לצד / כרמית גלבוע, הוצאת רימונים

 

החיים של אריה, תלמידת תיכון מיוחדת במינה ורגישה, עומדים להשתנות מן הקצה אל הקצה ביום שבו ההורים שלה לוקחים אותה ואת אחותה לשיחה, בה הם מודיעים להן שהם עומדים להתגרש מאחר שאביה התאהב באישה אחרת והוא עובר לגור איתה. אין שום דבר שאפשר לעשות, האהבה כבר לא קיימת וזו המציאות החדשה איתה צריך להתמודד. שום דבר לא הכין את אריה לחיים החדשים שלה, עם אמא עצובה שבורחת לעבודה וכמעט לא נמצאת בבית, עם אחות שמסרבת לשוחח עם האב הבוגד, ערמות כביסה, חדר חדש ואישה חדשה, חיים חדשים. מזל שהנרי נמצא שם בשבילה, האח הצעיר של הסבא, טיפוס מגניב שהיה בעבר אחד מילדי הפרחים בשנות השישים.
אבל זה לא הכל. אריה מאוהבת, אהבה חזקה ועוצמתית, אהבה מבלבלת. אריה מאוהבת בנערה שמשתתפת איתה בפעולות בצופי ים. היא לא מסוגלת להפסיק לחשוב עליה. היא הייתה רוצה לעשות את זה אבל זה מעבר לכוחותיה.
בשפה קולחת, נעימה, בגובה העיניים, מצליחה כרמית גלבוע לחשוף בפני הקוראים את העולם המבלבל של מתבגרת צעירה עם כל המורכבות שבעניין. אי אפשר שלא להתאהב באריה ולרצות עבורה סוף טוב. תיאור האהבה של אריה לאמה, עדין ביותר ותמים. הספר מתאים לתלמידים בחטיבות ביניים ותיכונים. ספר שנכנס ללב.

החלומות של לילי

החלומות של לילי ספר 1 – לילי פוגשת חבר דמיוני

 

לילי היא ילדה בעלת דמיון מפותח, קצת (הרבה) מבולבלת, קצת (הרבה) חולמנית. היא לומדת בכתה ב'-2, השיעור האהוב עליה הוא שיעור בחירה שבו כל אחד יכול לעשות מה שבא לו, אמא שלה מורה בבית הספר שבו היא לומדת, יש לה חתול בשם קפטן מיאו ושתי חברות טובות, אבל הכי חשוב שיש לה סבתא מיוחדת במינה. יום אחד היא מקבלת ממנה מחברת מיוחדת. במחברת סבתא כתבה לה התחלות של סיפורים, כאלו שלילי תוכל להמשיך בעצמה. לילי מקימה עם החברות שלה את "מועדון המחברת הסודית" ואז הכל מסתבך. דברים מוזרים מתרחשים בזה אחר זה, אבל אני לא יכולה לפרט, זה סוד. אני יכולה לרמוז לכם שלא כל מה שנכתב במחברת נשאר בה …

החלומות של לילי ספר 2 – לילי ועולם הדמיון המופלא / הולי אנה, איורים: ג'נבייב סנטוס, הוצאת תכלת

בספר השני קורה דבר נפלא – לילי מגלה שבעזרת ציור של דלת היא יכולה לעבור לעולם הדמיון. בעולם הזה יש דברים נפלאים וטובים, פיות, חדי קרן חיות מדברות, אבל גם את המפלצוקים, שהם התגשמות הפחדים האיומים ביותר של כל הילדים ואתם לא ממש רוצים לפגוש אותם. אבל לילי היא לא אחת שתוותר כל כך מהר על הרפתקה. תסמכו עליה שהיא תדע להסתדר.
ספר מנוקד, מרווח ומתאים לבני 8-6.

הנמנמן הקטן שלא רצה להתעורר

הנמנמן הקטן שלא רצה להתעורר והמשיך לישון / סבינה בולמן, איורים: קרסטין שינה, הוצאת סיגליות

את הנמנמן הקטן פגשנו בספר הקודם "הנמנמן הקטן שלא ישן ואפילו לא נמנם". אז, החורף הגיע והנמנמן הקטן לא הצליח להירדם ומי שמע על נמנמן שלא נם את שנת החורף שלו? חיות רבות באו לעזור, נתנו עצות, העירו הערות אך הנמנמן היה צריך למצוא את הדרך המיוחדת שלו להירדם. בספר הזה הגיע סוף סוף האביב, כל הנמנמנים קמו מאושרים אך מי נשאר לישון? נכון. הנמנמן הקטן לא הצליח להתעורר. ספר נפלא לכל המתקשים להתעורר בבוקר.
גילוי נאות: אני ערכתי את תרגום הספר, ונהניתי מכל רגע. האיורים מהממים ועושים מצב רוח טוב, הקצב בספר מעולה, ילדים מתלהבים מהסדרה הזו ובצדק, וגם הגדולים, כי גם אנחנו המבוגרים מתקשים פעמים רבות להתעורר בזמן או להירדם כשצריך. ועוד גילוי נאות: אני עורכת הספר אבל התאהבתי בו עוד כשראיתי אותו בשפת המקור לפני כחצי שנה. לבני 6-3

אספן המילים

אספן המילים / פיטר ה' רינולדס, הוצאת כנרת

אספנים אוספים דברים … יש אנשים שאוספים בולים, יש אנשים שאוספים מטבעות, אלה אוספים אבנים, ואלה אוספים אמנות, יש אנשים שאוספים חרקים, יש שאוספים קלפי כדורגל, אחרים אוספים חוברות קומיקס. וג'ים, מה הוא אסף? ג'ים אסף מילים.
איזה מילים? מה הוא עשה איתן? מה קרה לו יום אחד כשנפל וכולן התפזרו? תצטרכו לקרוא בספר. כסופרת, התרגשתי לקרוא ספר שכל כך מכבד את המילה הכתובה. לא הייתי מצפה לפחות מפיטר ה' רינולדס, מחבר ומאייר של ספרי ילדים רבים שפתח את חנות הספרים הראשונה בעיר הולדתו, רק בשביל שתהיה שם אחת כזו.
מסקרן, שונה, מעורר מחשבה. לבני 7-3.

סיפורן של נשים מופלאות שעשו את ההיסטוריה

סיפורן של נשים מופלאות שעשו את ההיסטוריה / קייט פנקהרסט, הוצאת סיגליות

אם שם המשפחה של מחברת הספר נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה, מדובר בצאצאיתה של אמלין פנקהרסט המפורסמת, אחת ממייסדות התנועה הסופרג'יסטית בבריטניה ופעילה מרכזית בתנועה.
הספר מציע לכם לצאת למסע היסטורי קסום, מרתק ונפלא בעקבות נשים שחיו בזמנים שבהם לא האמינו ביכולותיהן של נשים אך למרות הכל, הן האמינו בעצמן, עשו דברים יוצאים דופן ושינו את ההיסטוריה האנושית. מדובר בספר שני בסדרה, קדם לו הספר 'סיפורן של נשים מופלאות ששינו את העולם'. בספר זה נפגוש את ולנטינה טרשקובה, אסטרונאוטית שנשלחה לחלל מטעם ברית המועצות ואשר מנעה אסון כבד, את בודיקה, מלכת שבט האיקני הקלטי בזמן שהרומאים פלשו לבריטניה בשנת 43 לספירה, את נור איניאט חאן, סוכנת חשאית מפתיעה במלחמת העולם השנייה ועוד נשים רבות ומרשימות. הספר מלווה בהסברים קלים ואיורים שעושים חשק להמשיך לדפדף בספר עוד ועוד.
ספר נפלא לא רק לילדות. לבני 10-6.

הדינוזאור הבישן

הדינוזאור הביישן / סירוקו דנלאפ, איורים: גרג פיזולי, הוצאת תכלת

אני מאוד אוהבת ספרי ילדים שגורמים לילדים לשוחח עם הדמויות בספר. יש גיל תמים בו זה עובד כל כך יפה, וכמבוגרים, אפשר רק להביט מהצד בהתלהבות. על כריכת הספר נכתב באופן בולט: "הילדים יתגלגלו מצחוק". עם האחייניות שלי זה עבד הפוך, ההורים התגלגלו מצחוק. כשפותחים את הספר בעמוד הראשון רואים זוג עיניים. דינו הדינוזאור מתחבא. הוא ביישן. לכן יש המלצה "תהיו אתם הראשונים שתגידו לו שלום – קדימה, אמרו שלום". דינו יוצא החוצה ומכאן מתחיל הסבר על דינו החמוד, מה עושה לו טוב ומה פחות והילדים נהנים מאד לשחק עם הדינוזאור הרגיש והשובב, לשוחח איתו, לקבל ממנו מתנות עד שמגיע הזמן ללכת לישון. ספר בעל דפים קשיחים, מהנה, שובבי ומומלץ ביותר. לבני שנתיים ומעלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר