מאירה ברנע גולדברג
סופר אמא - מאירה ברנע גולדברג

סופגניות, חנוכיות, סופגניות וספרים: כך הפך חנוכה לחג של ספרי הילדים והנוער

עשרות ספרים נהדרים יוצאים לקראת החג והרשתות נערכות במבצעים מיוחדים. קבלו רשימת המלצות על ספרים מופלאים שלא כדאי לפספס.

פורסם בתאריך: 19.12.19 10:42

בשנים האחרונות חנוכה הפך לחג ספרי הילדים והנוער, עשרות ספרים נהדרים יוצאים לקראת החופשה והרשתות נערכות במבצעים מיוחדים. קבלו רשימת המלצות על ספרים מופלאים שלא כדאי לפספס.

זה השם שלי / שירי צוק, הוצאת טל-מאי

זה השם שלי שירי צוק

אחד הספרים המצחיקים שנתקלתי בהם לראשית קריאה. אפילו הבן שלי בן העשר, שכבר מזמן לא קורא ספרים לילדים צעירים, הסתקרן כששמע אותי צוחקת, קרא והכריז שמדובר בספר משעשע מאד. שיראל אהבה לשחק בכדורגל, גם התלמיד החדש בכתה אהב לשחק כדורגל. שיראל אהבה לשיר, גם התלמיד החדש אהב לשיר. שיראל הייתה היחידה בכתה א' שאהבה כריך עם טונה, גם התלמיד החדש אהב כריך עם טונה. לתלמיד החדש קוראים… שיראל! כשהמורה קראה בשיעור "שיראל", שיראל הבן ושיראל הבת ענו יחד "כן".
שיראל הבן חשב שזה מצחיק, שיראל הבת חשבה שזה מעצבן. ואתם יודעים מה? זה לא נחמד שיש בכתה עוד מישהו עם אותו השם, במיוחד אם אנחנו חוששים שהוא טוב יותר מאיתנו ומפחדים שיאהבו אותו יותר.
שיראל ניסתה לעשות הכול בשביל להפסיק את העניין, היא אפילו הציעה שהיא תיקח את השיר והוא את האל, אבל שיראל הבן לא הסכים.
מה יהיה? האם לנצח שיראל תסבול?
ספר נהדר על שיתוף פעולה ועל ההבנה שאי אפשר לקבל הכול בחיים, לפעמים צריך פשוט להסתדר.
הספר מאוויר בצבעוניות עליזה ועם הרבה חן על ידי ענבל אבן הכישרונית ומומלץ מאד לעושים את צעדיהם הראשונים בקריאה.

המסע לארץ הקדמונים

המסע לארץ הקדמונים והקדמונות / מיכל ורשאי-ארלוק, איורים: רון לוין, הוצאת כנרת

כבר כמה ימים שאני מסתובבת בחנויות הספרים בענייני עבודה ובכל פעם שאני רואה ילדים בטווח הגיל שבין חמש לשמונה אני מספרת להם שיצא ספר חדש על ילדה סקרנית שרוצה מאד לפגוש את האדם הקדמון כדי לשאול אותו שאלות ומגלה את דרך לעשות זאת. זה פועל כמו קסם, תוך דקה הספר אצלם ביד והם מתיישבים לקרוא בו. אז הכול מתחיל באמת כשאלונה שואלת את אמא שלה אם היא מכירה את האדם הקדמון ובדרך פלא מצליחה להגיע לארץ הקדמונים. ואת מי היא פוגשת שם? את כולם! את "האדם היכול" (הומו הביליס), האדם הזקוף (הומו ארקטוס), האדם הנאנדרטלי, האדם הנבון (הומו ספינס) ועוד שלל הפתעות. אלונה ואמא שלה לומדות ומגלות יחד המון פרטים על החיים בתקופת הקדמונים והכול בצורה קלילה, מחכימה ומשעשעת עד שמגיע הזמן לחזור הביתה.
אתם מכירים את הספרים האלו שאנחנו מקריאים לילדים שלנו ומגלים שעל הדרך גם אנחנו המבוגרים הפכנו לקצת חכמים יותר? אז ככה הרגשתי כשהקראתי לבן שלי את הספר. (אגב, זה כיף להקריא לילדים גם כשהם קוראים לבד).
ספר נפלא ומהנה שישמח כל ילד וילדה. לבני 5 עד 9.

חד קרן מסוג קרנף

חד קרן מסוג קרנף / אורית גידלי, איורים: עמר הופמן, הוצאת זמורה ביתן

קצת קשה להתעלם מתופעת חדי הקרן שהשתלטה על העולם וגם על ספרות הילדים והנוער אבל בספר הזה ישנה הפתעה. אמא של עפריקי הזמינה לה חד קרן למסיבת יום ההולדת ואכן בדיוק באמצע החגיגה נחתה בסלון ביתם חבילה ענקית. אמא של עופריקי קצת נבהלה כי זה לא היה בדיוק החד קרן אותו הזמינה אבל עופריקי הייתה מאד מרוצה ממנו ויחד עם חברותיה הן פצחו בחגיגות יום ההולדת. צבעו חדי קרן, שיחקו עם חד הקרן ורגע לפני שהגיעה עוגת החד קרן, אחיה של עפריקי הסתכל עליו וצעק: זה לא חד קרן!! זה קרנף!" ודווקא ברגע בו כולם חשבו שהמסיבה עומדת בפני אסון, עופריקי מצאה פתרון מושלם לבעיה. ואם אתם חושבים שכאן הסתיימו העניינים אז אתם לא מכירים את הסופרת כי בספרים שלה תמיד יש עוד הפתעות חכמות ומצחיקות. וממש כמו בסרטי דיסני שאחרי הכותרות יש עוד עניינים, אל תפספסו את הכריכה הפנימית, ממש בסוף…
ספר שובבי, יצירתי ומגניב שיכניס לכם שמחה בלב, גם לפסימיים שביניכם, כי במקום שיש רצון טוב, תמיד יהיה אור.

לבני 3 עד 7.

לפעמים עצב מגיע בהפתעה

לפעמים עצב מגיע בהפתעה / אר אילנד, הוצאת תכלת

למרבית ההורים יש נטייה לחשוב שהילד שלהם תמיד חייב להיות שמח. גם אני פעם הייתי אמא כזו. בכל פעם שטיפת עצב התגנבה לליבו של בני, עשיתי ככל יכולתי כדי לגרש אותה. הצפייה בסרט "הקול בראש" גרמה לי להרהר בעניין ולהבין שלפעמים טוב שעצובים וצריכים להיות מודעים ולהכיר גם את הרגש הזה. בספר "לפעמים עצב מגיע בהפתעה" יש המון כבוד לילדים וגם לרגשות, כי לפעמים לא צריך לגרש את העצב, אלא לתת לו מקום ואז בלי לשים לב הוא ילך למקום אחר.
"לפעמים עצב מגיע בהפתעה, הוא הולך איתנו לכל מקום… ויושב כל כך קרוב עד שבקושי אפשר לנשום. אפשר לנסות להחביא אותו, אבל אז נרגיש כאילו הפכנו בעצמנו לעצב…" הספר מסביר בצורה פשוטה איך אפשר להתמודד עם העצב בלי לפחד ואני חושבת שהוא מתאים לילדים ולמבוגרים כאחד. ספר כזה צריך שיהיה בבית במקרה שהעצב מתגנב ולהשתמש בשעת הצורך אבל כדאי לקרוא בו גם כששמחים כדי לדעת שלפעמים עצב מגיע בהפתעה.
לבני 4 עד 120.

גרטה סיפורה של הילדה

גרטה – סיפורה של הילדה שרצתה להציל את כדור הארץ / ולנטינה קמריני, איורים: וורוניקה וצ'י קראטלו, הוצאת תכלת

יש אנשים שחשובים שילדים, ילדות, נערים ונערות לא יכולים לשנות שום דבר בעולם. יצאו עשרות ספרים בשנים האחרונות שסיפרו לנו את סיפור ילדותם של גברים ונשים גדולים מהחיים אבל תמיד זה נראה רחוק, משהו שקרה לפני הרבה שנים בארץ רחוקה ולא קשור למציאות בת זמננו ואילו בספר הזה ישנה אפשרות לראות ולקרוא על גיבורה בהתהוות. נערה בת 15 שידעה שכדי להציל את כדור הארץ היא חייבת לעשות משהו. בתוך חודשים ספורים היא הצליחה לסחוף אחריה מיליוני אנשים במדינות שונות, גרמה לנשיאים וראשי ממשלות בעולם לדון בבעיות האקלים וההתחממות הגלובלית (בספר אגב, תקבלו הסבר מהי ההתחממות הגלובלית ולמה גרטה כל כך מודאגת מהמצב הקיים).
אז למרות שיש כאלו שלא מאמינים בזה, גם נערה בת 15 יכולה לעשות די הרבה למען הסביבה ולמען המטרות שחשובות לה. "אתם אף פעם לא קטנים מידי בשביל להשפיע." היא אומרת וצודקת.

 

סטטוס לשבת: לתרום? נשמור לנכדים

אני: אבישי, תעבור על כל הספרים בסלון ותחליט מה אתה שומר לעצמך ומה אנחנו תורמים.
אבישי: אני צריך שתשמרי לי את כל הספרים לילדים שלי ולנכדים שלי. אני לא יודע אם יהיה לי כסף לקנות להם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר