אבישי ומאירה
אבישי ומאירה

משעמם? אז מה בא לכם לעשות עכשיו? קבלו טיפים ממאירה ברנע גולדברג

סגר? לא יוצאים מהבית? בואו ננצל את התקופה הזו ונעשה מלא דברים מגניבים שבימים רגילים אין לנו זמן אליהם

פורסם בתאריך: 26.3.20 16:39

# eTeacherGroup היא חברה בינלאומית שהקימה בית ספר וירטואלי ("אוניברסיטה מקוונת") עם עשרות אלפי תלמידים במאתיים מדינות בעולם. כעת נפתח קורס תכנות בימי ראשון בבוקר. מתאים לילדים בכתות ג' עד ז': פיתוח אפליקציות לסמארטפון, משחקים, שפות תכנות, ואפילו קורס עריכת וידאו ליוטיוברים צעירים.
כשהם ילמדו לתכנת רובוט שיוריד לקורונה את הזיזים או אחד שיבשל צהריים לילדים כשאתם בשנ"צ, תזכרו מי המליצה לכם על הקורס.
תציצו באתר: www.tekkieuni.co.il
או חפשו בגוגל "טקי יוני – המרכז לפיתוח מנהיגות טכנולוגית".

טקי יוני המרכז לפיתוח מנהיגות טכנולוגית

# באתר icast יש שפע ספרים מוקלטים בעברית להאזנה. לאחרונה גיליתי כמה כיף להקשיב יחד כל המשפחה לספר כפעילות חברתית. ניתן להזמין מנוי חודשי או לרכוש ספרים בודדים אבל דבר אחד בטוח, מדובר בחוויה מדהימה בימים אלו וגם בשגרה.
אחד הספרים המומלצים באתר שמתאים לפעילות הזו הוא ספרה של אשכר ארבליך-בריפמן, סיפורים עם כנפים. טייגה וטונדרה הן פיות אחיות תאומות שנמאס להן להתחבא מבני האדם ולכן בחרו לחיות כמו נשים רגילות. מסתבר שכל פיה בשלב מסוים בחייה, יכולה לבחור אם להישאר פיה או להפוך לאדם רגיל. טונדרה מאוד נחמדה וטייגה רוב הזמן עצבנית, הן חיות עם כלב פחדן בשם פאתוס ויום אחד מגיעים אליהן הביתה שלושה ילדים: בנג'י, פיפי ובולי. בחוץ יש סופה חזקה והילדים נשארים עם שתי הפיות לשעבר בביתן והן מספרות לילדים ספורים על התקופה שבה היו פיות: סיפורים על זאבים, טרולים, מפלצות, בנות ים ועל הקשר המיוחד בין פיות לטבע.
הספר מלא באגדות מצחיקות, מותחות ומעניינות והוא מתאים להאזנה לבני 6-10 וגם להורים שאוהבים מעשיות מרתקות. דנה ידלין המעולה אחראית על הקריינות, אורך ההקלטה 3 שעות ו 48 דקות.
ומה עם המבוגרים שבנינו? ברשימות רבי המכר של אתר אייקסט, ממוקם כבר די הרבה זמן במקום הראשון ספרה של דנה ברגר סמט – הילדה בקומה הרביעית בהוצאת קוראים.

סופר אמא – הילדה בקומה הרביעית

את דנה פגשתי בסדנת הכתיבה שלי. כבר במפגש הראשון היה ברור שמדובר במישהי יוצאת דופן. בסדנאות היא הקריאה לנו טקסטים מאוד משעשעים שהיו מבוססים על הדייטים ההזויים אליהם היא יצאה באותה תקופה. לא הופתעתי מכך שהספר שלה נפתח בדייט כושל. יעל, בת 35, פסיכולוגית מצליחה ננטשת באמצע דייט ראשון. תומר קיבל שיחת חירום ומיהר לעזוב את הפאב חמש דקות לאחר שהתיישב על הכסא. יעל מכירה את ה"שיחות" האלו. היא חוזרת הביתה מיואשת ועצבנית.
תומר לעומת זאת, ממהר אל בית החולים, מסתבר שזו לא הייתה שיחה מזויפת. באמת היה מקרה חירום. שרון ידידת ילדות שלו נמצאת במצב קשה והיא מאושפזת בבית החולים. כשהוא הגיע לשם זה היה מאוחר מידי. כולם בטוחים שהיא התאבדה. תומר לא מאמין לשוטרים, לעדויות ולראיות בשטח. הוא מחליט לצאת לחקור את העניין. הוא מגלה ששרון נפגשה באופן קבוע עם פסיכולוגית והוא ממהר להגיע אליה על מנת לנסות להבין מה עבר על שרון בתקופה האחרונה. כשהפסיכולוגית פותחת לו את הדלת הוא מבין שזו יעל, האישה שנטש באמצע הדייט, שלא כל כך ממהרת לבטוח בו ולעזור לו. לאט לאט לומדים השנים לשתף פעולה ולבטוח אחד בשני ומנסים לפצח את חידת חייה של שרון, שהצליחה להסתיר סודות רבים מכולם. הספר מותח, משעשע לפרקים וגם מבוסס באופן חלקי על סיפור חייה של דנה, מה שמסביר את רמת האמינות הגבוהה שבו. מותחן פסיכולוגי מרתק שכל אחד ישמח לקבל כמתנה לחג. דנה מקריאה את הספר בקולה בצורה יפה ונעימה לאוזן, כמעט שש שעות של מתח. מומלץ ביותר.

מי שלא מסוגל להאזין לספרים ורוצה לקרוא אותם, שני הספרים עליהם המלצתי כמו אלפי ספרים אחרים ניתנים לרכישה באתר "עברית" עותק דיגיטלי ישירות למחשב, וכמובן באתרי האינטרנט של צומת ספרים וסטימצקי שעובדים במרץ עם שליחים עד הבית על מנת לספק ספרים לכל המעוניין.

סופר אמא – סדנאות כתיבה

# יומן משפחתי: קחו מחברת ריקה שיש לכם בבית, תכריזו עליה כעל יומן משפחתי. בכל יום תכתבו בה כל מיני דברים שהתרחשו אצלכם במשפחה. אפשר לגזור או להדפיס כותרות מהעיתון, בדיחות ששלחו לכם בהודעות וואטסאפ, משפטים מצחיקים שאמרתם אחד לשני, אם רבתם אפשר לכתוב על זה או אפילו לצייר את הסיטואציה.
אפשר לצרף רשימת סרטים שצפיתם בהם, רשימת ספרים שקראתם, רשימת שירים שהקשבתם להם באותו השבוע. בכל סוף שבוע ניתן לכתוב את סיכום מצב הרוח של כולם, רעיונות איך לחזק אחד את השני. אני יודעת שזה נשמע הכי דביק בעולם ואולי מעיק אבל תאמינו לי שבעוד עשר שנים כשתמצאו את המחברת הזו פתאום זרוקה באחת המגירות זו תהייה חוויה חזקה. איך אני יודעת? כי אני מצאתי את המחברת שהמשפחה שלי הכינה בתקופת מלחמת המפרץ.

# בא לכם על סדנת כתיבה אבל אתם תקועים בהסגר? "שעת סיפור", סדנאות הכתיבה האינטרנטיות של הסופרת מגי אוצרי, מבטיחות לתת לכם את כל הערך המוסף של סדנת כתיבה רגילה, אבל בלי שתצטרכו לצאת מהטריינינג או אפילו להסתרק. הסדנאות מתקיימות בכיתות הווירטואליות של Google Classes, כך שבכל כיתה יש עד עשרה תלמידים בלבד – אל הסדנאות אתם יכולים להתחבר בזמנכם החופשי, ובאמצעות האתר הייעודי לקבל את כל תכני הסדנה, כולל השיעורים, התרגילים והמשובים מן המנחה ומשאר חברי הסדנה. בקיצור – להיות עם, ולהרגיש עם, אבל אצלכם בבית.
ניתן לבחור בין שני מסלולים, שניהם מורכבים מעשרה שיעורים. המסלול הראשון (במחיר השקה של 350 שקלים) הוא של הנחייה קבוצתית, והמסלול השני (במחיר השקה של 800 שקלים) הכולל משוב אישי ומפורט של אוצרי על כל אחד מן התרגילים בסדנה. מתעניינים? חפשו בפייסבוק "שעת סיפור – סדנאות הכתיבה של מגי אוצרי".

 

סטטוס לשבת: אולי תנוחי קצת?

אבישי (בן עשר): אמא משעמם לך?
אני: לא, למה אתה שואל?
אבישי: אני רואה שאת כל הזמן מחפשת לי תעסוקה, אולי תנוחי קצת?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר