סופר אמא- קריאת ספר. צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

מסורת זו מסורת: ארבע המלצות קריאה לכיפור | הטור של מאירה ברנע גולדברג

הממזרת מירושלים, התלונה על האונס, המסיבה של התעשיין העשיר והמקושר והנערה שפתחה דלותות בבוסטון. ארבע המלצות קריאה ליום כיפור

פורסם בתאריך: 24.9.20 08:24

כמו בכל שנה אני מגישה לכם המלצות קריאה ליום כיפור, כי מסורת זו מסורת. אז הנה, ארבע המלצות קריאה שיעבירו לכם את יום הכיפורים במהירות.

סופר אמא- ממזרת | מיכל פנקל

ממזרת/ מיכל פנקל, הוצאת סביונים

בחור ובחורה נכנסים למשרדי הרבנות, להירשם לנישואים. עד מהרה ההתרגשות מתחלפת בהלם, כשלכלה המיועדת, נעמי מסתבר כי מוטבע בה אות קין של ממזרות, וכי לא תוכל להינשא. לשאלותיה שבהן היא מנסה לברר את פשר העניין היא נענית בתשובה לקונית וקצרה: "תשאלי את אמא שלך".
אי אז, בשנות השבעים, אמה של נעמי, רות המתגוררת בשיכוני האסבסטונים בירושלים, מקבלת בשורה קשה שמעלה שרשרת אירועים מעברה ובה בעת מניחה את אבן הפינה לאהבה בלתי אפשרית שלימים מסתבר תשפיע ישירות על עתידה ואושרה של ביתה.
לאורך הספר שזורים סיפורי העבר של האם רות והלם ההווה של הבת נעמי, ומאירים באור מיוחד תופעה שכמעט אינה מדוברת, הממזרות. דרך שני סיפורי אהבה, על פני שני דורות, נפרשת יריעה רחבה של חיים, המסתירים סודות ושקרים והכל כדי לשמר את האהבה שעלולה להיקרע לגזרים.
עם נעמי הקוראים מגלים עד כמה מאיים אות הקלון הנלווה לתואר ממזרת על חיי מי שנפל בהגדרה זו על לא עוול בכפו, ועד כמה בכוחו של חותם הממזרות לחרוץ גורלות דורות קדימה.
הספר נכתב בסגנון מיוחד, בלשון עשירה ובקול אותנטי וכובש.

סופר אמא- עניינים אנושיים | קארין טואיל

עניינים אנושיים – קארין טואיל, הוצאת אריה ניר

ז'אן הוא עיתונאי מפורסם ומצליח, קלייר היא מסאית ופעילה פמיניסטית ובנם אלכסנדר הוא סטודנט מוכשר ויפה תואר שלומד באוניברסיטה בארה"ב. גם לאחר שקלייר עוזבת את הבית לטובת מורה לספרות, המשפחה מצליחה לשמור על יחסים תקינים כלפי חוץ, בקיצור משפחה לדוגמה.
האידיליה מתנפצת כאשר אלכסנדר יוצא למסיבה עם מילה, בתו של המאהב החדש של קלייר, ויום למחרת היא מגישה נגדו תלונה במשטרה על שאנס אותה. אלכסנדר מצדו טוען שהכול קרה בהסכמה.
הסיטואציה החדשה טורפת את הקלפים – הקריירה של ז'אן עומדת בסכנה בגלל התדמית שנדבקת אליו וההצצה לחייו הפרטיים, קלייר נאלצה לבחור בין ערכיה הפמיניסטיים ובין מחויבותה לבנה, ואלכסנדר נאלץ להתמודד עם עולם שבו כל הישגיו נמחקים בן לילה.
הגדולה של טואיל היא היכולת לספר סיפור מורכב בלי ליפול לקלישאות ועם מקום ועומק לכל אחת מהדמויות. ולכן, הקריאה בספר מטרידה – אנחנו רוצים לשנוא את הרעים ולאהוב את הקורבנות אבל התמונה שמצטיירת מסובכת ורבת רבדים. טואיל לא מאכילה את הקוראים בכפית. היא מציגה בפניהם את הדמויות על מעלותיהן וחסרונותיהן, לוקחת אותם לחדרי החקירות, למערכות התקשורת ולאולם המשפט אבל משאירה את ההחלטה המוסרית בידיהם.
מדובר בספר לא קל שהופך את הבטן, אבל הקריאה בו חשובה בגלל הדיון שהוא מעורר. כפי שמעיד שמו, הסופרת מבקשת לברר את האנושיות של כל אחת מהדמויות ואיך היא מגיבה למערבולת המוסרית והמשפטית. בכל מקרה הוא פשוט כתוב טוב, סוחף ומעניין.

סופר אמא- חמצן | אמיר זיו

חמצן / אמיר זיו, הוצאת עם עובד

מי שלא קרא את ספרו הקודם של זיו "ארבעה אבות" חייב לעשות זאת בהקדם. הספר זכה בפרס שרת התרבות לספר ביכורים ונכלל ברשימה הקצרה של פרס ספיר. ברור לכם שאחרי שכל כך נהניתי מהספר הראשון חיכיתי בציפייה לספר השני עם מעט חששות, האם שוב יצליח לכבוש את ליבי?
התשובה: כן! ובגדול!
קראתי את חמצן ביומיים בלי יכולת לעזוב את הספר לרגע.
נתחיל ממבנה העלילה. האירועים מתגלגלים אחורה בזמן, כלומר מהסוף להתחלה. אנחנו מתחילים לקרוא את הספר בפרק 10 ומסיימים בפרק 1.
הרומן עוסק בבני משפחה אחת שמנהיג אותה שלמה אב המשפחה שהתנהגותו משפיעה על כל אחד ואחד מהם. בשלב זה הוא כבר גבר מבוגר שחוגג את יום הולדתו ה – 70 במסיבה רבת משתתפים שתוכננה על ידי אישתו.
מדובר בתעשיין עשיר מאוד, המקושר היטב לכל הגורמים הפוליטיים במדינה, שבנה את עצמו בשתי ידיים עד שהיה לאיש עסקים מצליח ולאדם לא קל, נקמן ואכזרי.

בכל פרק אנחנו מתוודעים לבן משפחה אחר ודרכו לאירוע שקדם למה שקורה עכשיו.
בפרק הפותח את הספר אנחנו פוגשים את דפני, בתו של שלמה ואמו של רן נכדו האהוב, שיושבת בחדר המתנה בבית חולים – לא ברור מי המאושפז אבל אין ספק שזו נפש קרובה וחשובה עבורה.
בפרק השני תיאור קצר של שריפה.
בפרק הבא, רן הנכד מסתגר באמבולנס במהלך משמרת במד"א עם טליה הנערה שבה הוא מאוהב בסתר. הוא התחמק בכוונה מהמסיבה של סבא שלו. בשום פנים ואופן לא אגלה לכם מה קרה בניידת כדי לא להרוס אבל דבר אחד ברור, שום דבר בחייו לא יחזור להיות כשהיה.
אז מה קרה במסיבה הגדולה שהכעיס כל כך את שלמה? מה גרם לבני, השותף הוותיק שלו לברך את שלמה בברכה שבמהלכה האוכל נתקע בגרונם של המשתתפים ופניהם הסמיקו?
זהו ספר על מערכות יחסים מזיקות וחיפוש בלתי פוסק אחר כוח ואהבה, על התנהלות נקמנית ואכזרית, שחיתות וכוחניות שמגיעה רק כשרוצים לקבור סודות הרסניים.
72 שעות בחייהם של בני משפחה אחת, משפחה שלא תצא לכם בקלות מהראש, כי ככה אמיר זיו כותב. פשוט מעולה.

סופר אמא- אלפי הדלתות של ג'נוארי | אליקס א. הארו

עשרת אלפי הדלתות של ג'נוארי / אליקס א. הארו, הוצאת תמיר

התחלתי לקרוא את הספר והפסקתי אחרי שלושה עמודים. אחר כך חברה שלי סיפרה לי שמדובר באחד הספרים הטובים שקראה לאחרונה ושאם לא אנסה שוב היא פשוט תרביץ לי.
בפעם השנייה זה הצליח. מרגע שמבינים מה הכיוון שאליו הולך הספר, אי אפשר לעזוב אותו.

נערה ממוצא מעורב שמתגוררת בביתו של איש עשיר לבן בבוסטון של תחילת המאה הקודמת, מגלה – בעזרת ספרון קטן שהיא מוצאת – שקיימות בעולם שלנו דלתות שמובילות לעולמות אחרים. למרות שיש מי שמנסים לעצור אותה היא לומדת שלכתיבת המילים הנכונות יש את הכוח לפתוח ולסגור את הדלתות והיא יוצאת למסע כדי להבטיח שהסיפורים ושהשינויים שהם מביאים אתם לא ייעלמו מהעולם שלנו.
מסתבר שהסיפורים שאנחנו מכירים הם למעשה פיסות מציאות של עולמות אחרים שחמקו מבעד לדלתות שמחברות לעולם שלנו. אלאדין חי בעולם מדברי בו ג'ינים יכולים להגשים משאלות ונתקעים מפעם לפעם במנורות שמן ישנות, וערפדים הם תושביו של עולם אחר שיש להם יכולת לשאוב את תמצית החיים במגע. איך פותחים דלתות ומי מבקש לסגור אותן ולמה? – אלו השאלות שג׳נוארי, גיבורת הספר מנסה לענות עליהן. החיפוש אחרי תשובות מייצר בעצמו סיפור סוחף שיש בו מכל הטוב שאפשר למצוא בספר הרפתקאות מוצלח – מתח, התרגשות, חברות אמיצה וסיפור אהבה גדול מהחיים.
"עשרת אלפי הדלתות של ג'נוארי", בתרגומה הנהדר של לי עברון, נוגע בנושאים של מעמדות חברתיים, גזע, מגדר וקולוניאליזם והכל באמצעות כתיבה עשירה ומחממת לב. מומלץ בהתלהבות למבוגרים ולנוער בוגר.

סופר אמא- מאירה ואבישי

מאירה ואבישי

סטטוס לשבת: "הסליחה משנה שעברה עדיין בתוקף. בגלל הקורונה"

 

אבישי (בן עשר): אני חושב שהסליחה שלי משנה שעברה עדיין בתוקף. בגלל הקורונה כמעט לא יצאתי מהבית אז גם לא חטאתי כמעט.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר