אלה רובל . צילום אלון יהודה beady eye
אלה רובל . צילום אלון יהודה beady eye

השופטים בריאליטי כבר התאהבו באלה רובל

אלה רובל בת ה-25 כבר הרשימה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון, ובצדק. עכשיו היא רוצה למנף את החשיפה לקריירה. ראיון על החלום הגדול ועל החיים כאם חד הורית

פורסם בתאריך: 15.12.17 09:52

קשה להתעלם מאלה רובל, אם חד הורית ממוצא אתיופי תושבת ראש העין שבגיל 25, עם ילד בן כמעט 3, עושה הכל בשביל להגשים את החלום לשיר. יש לה את כל הנתונים, קול נדיר, מראה מצודד וגם המון אמביציה וכוח רצון. לכן, אין פלא שגם השופטים בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירוויזיון", בקשת (ערוץ 12), התאהבו בה.

צריך הרבה אומץ להיות אלה רובל. ההוכחה לזה הייתה האודישן שלה בתחילת השבוע מול השופטים, לא לפני שעברה אצל אסי עזר ורותם סלע שהעבירו אותה חקירה צולבת על חייה, ממנה יצאה מחוזקת ועם מחמאה מאסי שכינה אותה – אלה היפה. לאחר מכן צעדה רובל אל קהל אוהד שעוד לפני שהיא פתחה את הפה, פרגן לה במחיאות כפיים אדירות. את מחמאות השופטים היא כבר פספסה מההתרגשות אבל הצליחה למרות הכל, לתת אודישן מעולה עם השיר "אולי הפעם" של עידן רייכל, שגרר מחיאות כפיים סוערות.

אלה רובל . צילום אלון יהודה beady eye

אלה רובל . צילום אלון יהודה beady eye

השבוע גילינו שרובל כבר לקחה סוכן והיא עובדת על שירים משלה. "אני זמרת, אני יודעת לשיר", היא אומרת. "אבל אני צריכה מישהו שיכוון אותי וידחוף אותי ובגלל זה לקחתי סוכן, את אלון יהודה המכונה אלונזו אליו התחברתי לפני חודשיים בערך. אני באה מבית בו עובדים קשה ולומדים, וככה מתחילים את החיים. לא ממש מבינים את העולם הזה של התעשייה".

איך הגעת לתוכנית?
"הגעתי דרך אודישן כמו כולם. הם לא פנו אלי לפייסבוק אלא יצרו איתי קשר, ואלון דחף אותי קדימה והמליץ לי לעשות את זה. נכון שלאודישן המצולם הבאתי את הבן שלי וגם חברות ואת דוד שלי ברקו שגר בפתח תקוה, אח של אמא שלי שהוא סטנדאפיסט של העדה עם הומור שחור כזה. אבל לאודישנים הבאים אני לא חושבת שאביא את עילאי. הוא יישאר עם אמא שלי".

למה בחרת דווקא את "אולי הפעם"?
"זה שיר שמאוד התחברתי אליו מההתחלה. כולם אמרו לי שזה השיר בשבילי, כי הוא ממש מדבר על החיים שלי כי עברתי זוגיות שהתפוצצה ונשארתי להתמודד לבד. מאוד התרגשתי כי הייתי בפעם הראשונה על במה גדולה מול קהל. שרתי מכל הלב ועם כל הרגש. עכשיו כשהתקבלתי נראה מה יהיה הלאה, כי יש עוד שלבים שאני צריכה לעבור מול השופטים. גם אם אני לא אמצא את עצמי בנבחרת, מבחינתי עשיתי את שלי ואני אמשיך לשיר ולעשות מוזיקה".

צפו כאן בביצוע של רובל ב"הכוכב הבא לאירוויזיון".

להיות אם חד הורית

מסתבר שזו לא הפעם הראשונה שרובל נבחנת באודישנים לתוכניות טלוויזיה. "הלכתי ללא מעט אודישנים כבר שהייתי חיילת, גם ל'כוכב נולד' וגם בעונה הקודמת של 'הכוכב הבא', ולא עברתי את האודישנים הראשונים. ולמרות זאת זה לא ערער לי את הביטחון. מאז עבדתי על עצמי ועל בחירת השירים שלי לאודישן. אמרתי את זה גם לשופטים, ממש לפני שהתחלתי לשיר, כי זה לא אומר שאני לא טובה. נכון, שמעתי את המילה 'לא' הרבה מאוד פעמים, אבל אני בן אדם מאמין וה'לא' הזה רק חישל אותי והביא אותי למקום שאני נמצאת בו היום".

רובל אולי רק בת 25, אבל מזה שלוש שנים שהיא מתמודדת עם החיים במלוא הכוח. היא גרה מגיל שנתיים בראש העין, ולאחר זוגיות של שנתיים שכשלה, היא מגדלת את עילאי כמעט לבד. "אבא של עילאי ואני לא בקשר, חוץ מדברים שקשורים לילד. אני לא יודעת אם הוא ראה את האודישן שלי אבל זה לא משנה, כי אני לא עושה את זה בשביל להוכיח למישהו משהו. כיום, חודשיים שאני כבר לא עובדת אלא רק לומדת. עבדתי בחברת ביטוח אבל בגלל שהתחלתי ללמוד במכללת אריאל קרימינולוגיה ופסיכולוגיה, אני שוב גרה עכשיו עם אמא שלי שהיא מדהימה ומאוד עוזרת לי. היא מבינה את המקום שלי כי גם היא הייתה במצב דומה לשלי, רק עם קשיים גדולים יותר. אני יודעת שעשיתי לה נחת עם הנכד".

מה זה אומר שהיא מבינה?
"אמא שלי גם כן הייתה אם חד הורית והיא יודעת שזה לא פשוט לגדל ילד לבד. היא הגיעה לישראל מאדיס אבבה שבאתיופיה עם אבא שלי ואחי ואחותי, כשהיא בהריון איתי. שהייתי בת חודשיים ההורים שלי נפרדו כי הם לא הסתדרו ואמא שלי תקוה, הייתה צריכה להסתדר לבד. זה לא קל גם להיות אם חד הורית וגם להתאקלם במדינה חדשה. אבל לעלות לארץ הקודש היה בשבילה חלום והיא הייתה צריכה ללמוד להסתדר פה, ללמוד שפה חדשה, לעבוד ולגדל ילדים, בלי אבא בתמונה. אני לא ממש בקשר עם אבא שלי, אבל אמא עוזרת לי עד כמה שאפשר. אני לומדת תודות למלגה של משרד הביטחון שכוללת תקציב של מחייה לחודש, מלגה שקיבלתי בגלל השירות הצבאי שלי".

ובתוך כל זה, מאיפה הכישרון והאמביציה לשיר?
"מאלוהים. אני תמיד רציתי להיות זמרת, למרות שאני לא באה מבית מוזיקלי יותר מדי. נכון שאני גרתי כל חיי כמעט, בראש העין אבל ההשפעות המוזיקליות שלי מגיעות דווקא ממוזיקת סול ומזמרות מחו"ל כמו איימי ווינהאוס, וויטני יוסטון, אדל, לורן היל וכו'. חוץ מזה, קיבלתי המון תגובות מאנשים ששמעו אותי שהחמיאו לי אז החלטתי שאני משקיעה בזה, כולל שיעורי פיתוח קול. אחרי שהאודישן שודר, אנשים מאוד הופתעו כי לא סיפרתי. לעומת זאת, מי שמכיר אותי טוב יודע כמה רציתי וכמה לא וויתרתי. אני לא אוותר על המוזיקה בחיים".

אלה רובל . צילום אלון יהודה beady eye

אלה רובל . צילום אלון יהודה beady eye

להיות מודל לחיקוי

נחזור לאודישן. לטענת רובל היא הרגישה בנוח כבר מהרגע הראשון. כולם נורא פרגנו ונתנו לה תחושה טובה לגבי היכולת שלה לעבור את האודישן. "הרגשתי מדהים וזה ממש העלה לי את הביטחון", היא מספרת. "קיבלתי מחמאות גם מאסי עזר וגם מהשופטים והקהל פרגן לי. כשאסי גם אמר לי שאני יפה וזה ממש החמיא לי כי זה כיף לשמוע את זה. אני יודעת שאם יש לך מראה חיצוני זה עוזר כי זה גם חשוב בשביל לעבור מסך. זה ממש שימח אותי, במיוחד כששמעתי את זה מאסי וגם מהראל סקעת. בעצם כולם החמיאו לי שאני יפה, גם קרן וסטטיק ובן אל שהיו בשוק שאני נראית ככה אחרי לידה. אני באותו רגע לא ממש קלטתי את המחמאות אבל אחר כך שמעתי את זה וזה מדהים כי זו הרגשה טובה שמחמיאים לך".

למי מהשופטים הכי התחברת?
"התחברתי לכל השופטים, אבל במיוחד להראל סקעת ולקרן פלס, שמבחינת העשייה שלהם מאוד מדברים אלי. הלוואי והייתי יכולה לעשות דואט עם הראל. הייתי רוצה לשיר איתו את השיר, "משהו ממני", כי זה שיר שמאוד מדבר אלי בגלל הטקסט, בפאן האישי. מזכיר לי דברים חיוביים. אני שרה את השיר הזה הרבה לבן שלי".

את מוכנה להצלחה, להשקעה שמחכה לך?
"אני צעירה, יש לי חיים עמוסים ואני מוכנה לכל דבר. הילד שלי זה שמחה והוא נותן לי פוש וכוח לעשות ולהשקיע עוד יותר כי זה מהלך שיכול לשנות את מסלול החיים שלנו, גם בפן המקצועי וגם בפן הכלכלי. זה מאוד מדרבן אותי. אני עושה את זה לא רק בשבילי אלא גם בשבילו. אני שרה לבן שלי כל הזמן והוא אפילו למד איתי את האודישן שלי. אני מקווה שאהיה בשבילו מודל לחיקוי. שחשוב לנסות להגשים את החלום שלך. חשוב לי שגם כל הנשים החד הוריות ידעו את זה. כי נכון שזה להיות אמא במשרה מלאה אבל זה לא בלתי אפשרי לעשות הכל ביחד ולהגשים את עצמך. גם אמא שלי עשתה את זה עבורי ובגדול. אולי היא לא רצתה להיות זמרת אבל היא עשתה בשביל המשפחה שלנו, לי לאחותי ואחי, הכל".

מתחברת לראש העין, לאנשים?
"אני מאוד אוהבת את ראש העין, עברנו אליה כשהייתי בת שנתיים מטבריה. היה לי ניסיון קצר לגור בפתח תקוה אבל חזרתי לראש העין כי אני מאוד אוהבת את העיר הזו ואני חושבת שגם אם אני אתפרסם בעזרת השם, אני לא אעזוב את ראש העין. אני מבלה באזור הזה הרבה ב'קאסה 61' וב-'ג'קי O' בפתח תקוה וגם בדרים פארק בראש העין. אני מאוד מקווה שאעשה מוזיקה ואעשה כסף ואמצע דירה ליד אמא".

ולסיום, מה את מתכננת לנו לאודישן הבא?
"אני מתכננת לשיר משהו באנגלית. אולי שיר של הזמרת סיה. נכון שהשירים שלה מאוד קשים וגם השיר שאני הכי מתחברת אליו, 'שנדליר', הוא שיר קשה אבל אני מאמינה שאם אני אבצע אותו מול השופטים בביצוע אקוסטי אני מאוד ארגש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר