סגן י' צילום דובר צה"ל
סגן י' צילום דובר צה"ל

הטייס והמורה: היא הסכימה לפתוח מגמת ספרות, הוא הזמין אותה לטקס הסיום

סגן י', בוגר ישיבת אמי"ת כפר גנים, היה זה שהתעקש והביא לפתיחת מגמת ספרות. את המורה שלו הוא בחר כדמות שהשפיעה עליו ביותר וסידר לה פגישה עם מפקד חל האוויר

פורסם בתאריך: 12.1.18 13:50

אחד הטייסים שצעדו על מגרש המסדרים בקורס טיס שהסתיים לאחרונה, היה סגן י', בוגר ישיבת אמי"ת כפר גנים, שסיים מגמת תובלה. י' הוא הבוגר השני מאותו מחזור (מחזור ז') בישיבה זו אשר סיים בהצלחה את הקורס היוקרתי בצה"ל וזכה לענוד את כנפי הטיסה שלו. לפניו סיים כ', גם הוא בוגר הישיבה.
מי שהתרגשה במיוחד מסיום קורס הטיס של י', הייתה המורה שלו לספרות, מירי ווסטרייך, אשר נבחרה על ידי י' כדמות שהשפיעה עליו ביותר והוזמנה לטקס הסיום ולפגישה עם מפקד חיל האוויר, אשר הביע את הערכתו על עבודתה החינוכית.
הסיפור של י' הוא סיפור מעניין. הוא היה תלמיד מצטיין במגמה הפיזיקלית בתיכון, אבל הושפע מאוד משעורי הספרות ויחד עם כמה חברים נוספים פנה להנהלת הישיבה ולמורה ווסטרייך, בבקשה לפתוח גם מגמת ספרות ברמה של 5 יחידות לימוד. המורה נענתה לאתגר והחבורה התגבשה ולמדה ועברה את הבגרות בציונים גבוהים ביותר.

ישיבת אמי"ת. צילום באדיבות העירייה

ישיבת אמי"ת. צילום באדיבות העירייה

"זו הפעם הראשונה שבישיבה תיכונית נפתחת מגמת ספרות ועוד לבקשת התלמידים הבנים", אומרים בישיבה. "מה שיפה אצל י', זה שהוא בחר את המורה שלו כדמות שהשפיעה עליו ביותר", אומר הרב חגי גרוס, ראש הישיבה התיכונית אמי"ת פתח תקוה. "י' היה ממקימי המגמה בישיבה. הוא שיגע את המורה ואת כולם ולבסוף אישרנו להם ללמוד ולגשת לחמש יחידות ספרות. הם היו נפגשים בשעות הפנויות שלהם, במוצאי שבתות ולבסוף הוא בחר את מורתו כמשפיעה ביותר".

המורה מירי ווסטרייך מספרת: "זה היה מאוד מרגש שהוא בחר בי. פגשתי את י' ואת משפחתו בטקס והם אנשים נפלאים ומאירי פנים, ממש משפחה מיוחדת במינה. היה לי קשר מאוד טוב עם הקבוצה של לימוד ספרות. מדובר בקבוצה של ילדים טובים וצנועים שמצד אחד מכוונים גבוה ומצד שני מאוד צנועים ועם אמת פנימית שהם מחפשים אותה. כשחזרתי מסיום קורס הטיס אמרתי לעצמי שהיה ב־י' ובשאר חבריו לקבוצה משהו מיוחד, הלב שלהם היה פתוח והרצון היה להתפתח כמה שיותר ולגדול ולהיות אנשים עם נפש גדולה ובמיוחד. זה היה מאוד מפתיע ומשמח שהוא בחר בי, אבל זה מעיד איזה ילד הוא, ילד שמכיר טובה, ילד טוב ומגיעות לו המון מחמאות.
איך היה ללמד אותם ספרות?
"י' וחבריו מאוד אהבו את המילה הכתובה, להתעמק ברעיונות ובטקסטים, ניסו להגיע לשורש העניין והכל נעשה מעבר לשעות הלימודים. זו המגמה של הישיבה, לאפשר לתלמידים לפרוש כנפיים".
סגן י' בן ה-22 למד בישיבה והרחיב גמרא, ביולוגיה, אלקטרוניקה וספרות. היה חבר בתנועת נוער "בני עקיבא" והדריך כשנתיים קבוצה של ילדים עם צרכים מיוחדים. י' הוא אח צעיר מבין שלושה אחים והראשון שסיים קורס טייס. אח אחר היה לוחם אוויר.
י' מסכם: "בחרתי במירי לבן אדם שהשפיע עלי משתי סיבות. דבר ראשון, למדתי ממנה המון בתור בן אדם, מההשקעה שלה, המחויבות למקצוע והאהבה לספרות ולתלמידים. חלק מהשיעורים שלנו התקיימו בבית שלה בזמנה החופשי וזה לבד אומר המון. הדבר השני הוא העולם שהיא הכירה לי – עולם של ספרות ושירה שהיה לי מאוד משמעותי, מחזק ומלמד לאורך השנים ובמיוחד במהלך הקורס".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מעריץ

    כבוד עולמים. עובדי הוראה עושים לילות כימיםם למען עתיד המדינה, ואין הערכה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר