פיצוחי מישל
פיצוחי מישל

פרויקט הגרעין: יצאנו לפצח את הסודות של הפיצוחיות בעיר

מה יותר קשה לפצח, איזה פיצוחים מאיימים על הבכורה של הגרעינים השחורים, האם המלח עדיין כאן ואיזה פרי יבש הכי פופולרי. פרויקט מיוחד לקראת ט"ו בשבט

פורסם בתאריך: 26.1.18 12:46

יש לנו פיצוח: המלח, הקליפה, האורגני, הסוכר והפופולרי. רגע לפני ט"ו בשבט, יצאנו לתשע חנויות פיצוחים ופירות יבשים בעיר כדי לפצח את הסוד. קבלו את התוצאות

הקולה. צילום פרטי

הקולה. צילום פרטי

"מי שלא רגיל לפצח אותם, יוותר"

הקולה אלופים באירוח

מי: הקולה – אלופים באירוח, חנות לממכר פיצוחים, תבלינים, ממתקים ומזון בריאות. החנות ממוקמת ברחוב רוטשילד 79 ונפתחה לפני כחמש שנים על ידי יניב חסון. המקום מתמחה בתבלינים שונים, כל סוגי האגוזים הטבעיים, פירות יבשים עם סוכר וללא סוכר. יחד עם חסון צוות עובדים שנותן שירות לאורך כל שעות היום. ומה יניב הכי אוהב? "קשה לי להצביע על מוצר ספציפי שאני אוהב, אני מאוד אוהב פירות יבשים ואוכל אותם לאורך כל השנה ולקראת החג, זו החגיגה שלי", מסביר חסון.
שחורים או לבנים: "גרעינים שחורים, זה הגרעין שהוא המועדף על מרבית האנשים".
עם מלח או בלי: "גרעינים עם מלח, המלח נותן טעם ייחודי לגרעין וכמובן יש לנו בחנות גם גרעינים בלי מלח, למי שמעדיף".
הכי קשים לפיצוח: "גרעיני אבטיח, מי שלא רגיל לפצח אותם, יוותר מראש על הגרעין".
האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים טבעיים ללא סוכר: "כן, בשנים האחרונות אנשים שמים יותר דגש על הדברים הטבעיים, מעדיפים מוצרים ללא סוכר וללא צבע מאכל ואנחנו גם מקדמים את הנושא בחנות. יש לנו מבצעים גדולים על המוצרים ללא סוכר ובין הדברים שהולכים לאורך כל השנה זה התמר שהוא מגיע עם הסוכר פרי שלו, מנגו, אננס, דובדבנים טבעיים ועוד".
מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "חמוציות עם סוכר, תמרים מסוכרים, משמש ועוד".

קליית שפע טבע

קליית שפע טבע

"יש ביקוש גדול לפיצוחים טבעיים"

קליית שפע טבע

מי: קליית שפע טבע, רשת חנויות לממכר פירות יבשים איכותיים, תערובות תבלינים מגוונים, פיצוחים, אגוזים טבעיים ומוצרים משלימים למטבח. החנות בפתח תקוה הוקמה לפני כשנה על ידי מור ומתן סעיד וממוקמת ברחוב חובבי ציון 21. "המומחיות שלנו זו הקלייה עצמה, אנחנו קולים בחנות את הפיצוחים שלנו בקמח תפוחי אדמה ולכן היא נותנת מענה גם למי שרגיש לגלוטן", מסביר מתן. מלבד מתן ומור, עוד שלושה עובדים בחנות, אשר מעניקים שירות מקצועי. "אני מאוד אוהב פירות יבשים טבעיים וזו ההתמחות שלנו, יש לנו מחלקה שלמה של מוצרים ללא סוכר ואני לא מוותר על מנגו, קוקוס, רצועות בננה ועוד", מספר מתן.
גרעינים שחורים או לבנים: "גרעינים שחורים, זה הטעם המוכר ואנשים רגילים ומכירים את הגרעינים השחורים, כנראה שזה טעים יותר".
הכי קשים לפיצוח: "גרעיני אבטיח ומלון, בגרעין של המלון הקליפה רכה יותר ולכן זה טיפה יותר בעייתי".
עם מלח או בלי: "גרעינים עם מלח. יש לנו מחלקה ללא מלח בכלל, כי יש אנשים שאסור להם בכלל".
האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "בשנים האחרונות יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים כמו לפיצוחים הטבעיים, אנשים מבינים שאין הבדל בטעם והאורגני הרבה יותר טבעי וללא צבעי מאכל וסוכרים. אצלנו הולך המון אננס, מנגו, חמוציות שלמות ללא תוספים".
מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "לקראת ט"ו בשבט סל הקנייה יותר גדול ורחב מאשר באמצע השבוע, אנשים לא מוותרים על המשמש, שזיף וכמובן תמר".

פיצוחי המושבה. צילום פרטי

פיצוחי המושבה. צילום פרטי

"הקליפה רכה וצריך לדעת את הטכניקה"

פיצוחי המושבה

מי: פיצוחי המושבה, מתחם סיטי מול (סמוך למכבי האש). חנות לממכר פיצוחים, קטניות, פירות יבשים, חמוצים, מתוקים, תבלינים ומגוון מוצרים נוספים. המקום נפתח בנובמבר האחרון על ידי שרון שוהי ובו 95 מ"ר של כל טוב הארץ. מלבד שרון יש במקום צוות עובדים. "פיצוחי המושבה זה עסק משפחתי, החנות הראשונה נפתחה על ידי סבא שלי ברמת גן ולאט לאט נפתחו סניפים נוספים ברחבי הארץ, כשהייחודיות שלנו היא שאנחנו עושים קלייה במקום", מסביר שוהי. "אנחנו מכינים את הפיצוחים שלנו במקום, עובדים על טריות ומחירים טובים ואני באופן אישי מאוד אוהב אננס טבעי ופפאיה ללא סוכר".
גרעינים שחורים או לבנים: "גרעיני אבטיח לבנים, אנשים מאוד אוהבים את ההכנה שלנו ואת הטעם הייחודי".
הכי קשים לפיצוח: גרעיני מלון, הם קשים לפיצוח, הקליפה רכה וצריך לדעת את הטכניקה".
עם מלח או בלי: "גרעינים עם מלח, יש משהו מיוחד בשילוב של הגרעין והמלח".
האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "כל המוצרים הטבעיים למיניהם מאוד הולכים לאחרונה, החל מאגוזים טבעיים ועד פירות יבשים. מה שהולך וממש אהוב אצל האנשים זה האננס, שזיפים, חמוציות ללא סוכר ודובדבן ללא סוכר".
מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "זה מאוד משתנה, אבל אחד החזקים שלנו זה דובדבן ללא סוכר ומנגו, וכמובן כל שבוע יש את הרכישות של התמרים. יש לנו מספר סוגים של תמרים, שזיפים וכדומה".

אותנטי

אותנטי

 אותנטי. צילום זאב שטרן

אריאל שמואל, אותנטי. צילום זאב שטרן

"אנשים יוצאים מהרופא הסמוך ומבינים שצריך לשמור על הבריאות"

אותנטי

מי: אותנטי, חנות לפיצוחים, תבלינים ופירות יבשים, שממוקמת בקניון כיכר העיר ברחוב שפיגל 3, בקומת הקרקע. החנות היא חלק מרשת חנויות ארצית ומתמחה במכירה של מוצרים בתפזורת כגון פירות יבשים, קטניות, תבלינים, פיצוחים, חליטות, חמוצים, טחינת קפה, סוכריות, חלווה מוצרי בריאות ועוד. את החנות בפתח תקוה פתח לאחרונה אריאל שמואל, תושב הצפון שעבר לגור בפתח תקוה. יחד איתו בחנות צוות עובדים שנותן שירות לאורך כל שעות היום והערב. "אני מאוד אוהב את הדברים הטבעיים, במיוחד את האננס הטבעי", אומר אריאל, "דבר נוסף שאני אוהב זה את החלוות בחנות, בעבר לא נגעתי בחלווה ועכשיו זה אחד הדברים האוהבים עלי".
גרעינים שחורים או לבנים: "גרעינים שחורים, אנשים לא מוותרים על הגרעין השחור, מה שכן גם את האבטיח שלנו אוהבים, אנשים קונים פעם אחת וחוזרים שוב".
הכי קשים לפיצוח: "אבטיח ואין על זה ויכוח, אני באופן אישי לא מכיר את הטעם של הגרעין, כי לא הצלחתי למצוא את הדרך הנכונה לפיצוח", הוא אומר בחיוך.
עם מלח או בלי: "אצלנו בחנות, מעדיפים בלי מלח, יש מודעות גדולה לנושא ואנשים שומרים".
האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "אצלנו יש ביקוש גדול לפירות יבשים טבעיים, פירות ללא סוכר, אנשים מאוד שומרים בשנים האחרונות. אנשים מבינים שיש תחליף להכל והתחליף הרבה יותר טעים מהסוכר, במיוחד כשהם יוצאים מהרופא הסמוך ומבינים שצריך לשמור על בריאות. אצלנו מה שהולך בעיקר זה אננס, וגם קוקוס טבעי מאוד אהוב".
מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "משמש, שזיף, צימוקים".

גרעיני עפולה

גרעיני עפולה

"היום אנשים מעדיפים פיצוחים ללא מלח"

גרעיני עפולה

מי: חנות 'גרעיני עפולה' ברחוב העלייה השנייה 2. החנות הוקמה בעיר לפני כ־17 שנה ומאז ועד היום נחשבת לאחת מחנויות הפיצוחים ובתי הקלייה המובילים בעיר. החנות מנוהלת על ידי אוריאל גפן ויצחק, ובמקום דואגים מידי יום לסחורה טרייה של פיצוחים, פירות יבשים, תבלינים וקטניות. "הייחוד שלנו זה באספקה שוטפת וטרייה. יש לנו מפעל של המשפחה שמספק לנו מידי יום מוצרים, בנוסף במפעל בראש העין אנחנו מפתחים מוצרים ייחודים לנו", מסביר אוריאל. "אני מאוד אוהב את הפירות היבשים הטבעיים, את האננס שהוא איכותי ומדהים ואני אוהב את הדומדמניות, שמחליפות את הדובדבנים. אני אוהב כמובן את הפקאן המקורמל בציפוי סילאן שמיוצר אצלנו במפעלי 'דגן', וצימוק אדום איטלקי, שיש לו טעם ייחודי".
גרעינים שחורים או לבנים: "גרעינים שחורים, אבל אצלנו הכי הולך גרעיני האבטיח, שיש לנו שיטה ייחודית להכנתם אשר מביאה לנו לקוחות ממקומות מאוד רחוקים".
הכי קשים לפיצוח: "גרעיני אבטיח, אבל אצלנו הם מתפצחים בקלות".
גרעינים עם מלח או בלי: "היום אנשים מעדיפים פיצוחים ללא מלח. אנחנו לא מציפים את הפיצוחים שלנו ואת הגרעינים במלח ולכן אצלנו הולכים גרעיני מלח מעודנים".
האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "זה מאוד תלוי בלקוח. יש מודעות היום מאוד גדולה לכל נושא הסוכר והאורגני, אבל ההעדפה היא אישית והחלוקה היא בערך חצי חצי, לפירות רגילים מול פירות ללא סוכר וחומרים משמרים. הטבעיים שמאוד אהובים הם אננס טבעי, מנגו טבעי, פפאיה, פירות יער ועוד".
מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "תמרים, משמש, שזיפים, צימוקים. אלו המובילים".

פיצוחי מישל

פיצוחי מישל

"לא כולם מאמינים לכל הנושא האורגני"

פיצוחיית מישל

מי: פיצוחיית מישל, נמצאת בשוק פתח תקוה, ברחוב הברון הירש 8, וקיימת כבר 42 שנה. נפתחה על ידי יצחק אסיבנה, אחרי זה נוהלה על ידי בנו מישל אסיבנה וכעת מנוהלת על ידי בניו של מישל. "אני הכי אוהב את הבוטנים הרגילים עם קצת מלח", אומר יעקב אסיבנה, אחד ממנהלי החנות ובנו של מישל, "לדעתי הם הכי טעמים".
גרעינים שחורים או לבנים: "אצלנו הולך יותר גרעינים שחורים. אני חושב שיש יותר ביקוש בגלל שהם אהובים על מי שרואה כדורגל ובכלל מול הטלוויזיה. הישראלים מעדיפים שחורים, אלו הגרעינים שלהם".
הכי קשים לפיצוח: "לדעתי הכי קשה לפצח גרעיני מלון, הם קטנים יותר וצריכים טכניקה מסוימת וצריך להכיר את הגרעין עצמו כדי לפצח. לעומת זאת גרעיני אבטיח הכי קל לפצח".
גרעינים עם מלח או בלי: "הזן הכי מבוקש זה זן שנקרא גרעיני עפולה, שנעשים אצלנו בתוך תנור מיוחד, ויש בהם קצת מלח, ולכן אוהבים אותם בגלל הטעם המעודן יותר. יש מעט אנשים יחסית שמעדיפים גרעינים בלי מלח בכלל".
האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "יש לנו הרבה פירות אורגניים, כמו למשל משמש, אננס, תמר ועוד. יש ביקוש לאורגני, אך גם לא כולם מאמינים לכל הנושא האורגני, ואם האורגני הוא באמת אורגני. בהשוואה לעבר, הביקוש לאורגני פחת".
מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "הפרי הכי נמכר הוא תמר, יש לנו תמרי מג'הול מבקעת הירדן שאנו מייצאים אותם לחו"ל וסוג זה זוכה להרבה ביקוש. יש כאלו שבאים במיוחד אלינו בשביל לקנות אותו. חוץ ממנו יש ביקוש גם למשמש המיובש".

יוסי פיצוחי רדעי. צילום זאב שטרן

פיצוחי רדעי. צילום זאב שטרן

יוסי פיצוחי רדעי. צילום זאב שטרן

יוסי רדעי, פיצוחי רדעי. צילום זאב שטרן

"הפרי היבש הכי נמכר אלו התמרים"

פיצוחי רדעי

מי: פיצוחי רדעי, חנות הנמצאת ברחוב קלישר 21 בשכונת מחנה יהודה. יוסי רדעי. בעל החנות, מציין כי היא קיימת משנת 1955. "בבית אני הכי אוהב לפצח גרעינים לבנים קטנים", הוא אומר, "מלבד זאת, אני אוהב גם את הפיסטוק חלבי".
גרעינים שחורים או לבנים: "גרעינים שחורים. אלו גרעינים יותר פופולרים שהתרגלו לפצח אותם. גרעיני אבטיח וגרעינים לבנים צריך יותר מיומנות. שחורים זה סטנדרט. שחורים אוהבים לפצח גם כשרואים כדורגל, אך לא רק".
הכי קשים לפיצוח: "לדעתי גרעינים לבנים. יש גרעינים לבנים קטנים שנראים כמו גרעיני מלון שהם מאוד טעימים אך מצריכים הרבה מיומנות. יש שאוכלים אותם עם הקליפה כדי לא לפצח אותם".
גרעינים עם מלח או בלי: "יש לנו שלושה סוגים של גרעינים, עם הרבה מלח, פחות מלח, ובלי מלח. אנו רואים שיש עליה בצריכה של אלו בלי המלח, אולי מטעמים בריאותיים".
האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "יש ביקוש לפירות אורגניים, למרות שאני קצת מסתייג מזה, כי היו פרסומים על המחירים הגבוהים של הפירות האורגניים. מעבר לכך יש הרבה פירות בארץ שפשוט נקטפים ונארזים, בלי שום תהליך נוסף. אצלנו יש ביקוש בעיקר לתמרים, משמשים וצימוקים".
מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "הפרי היבש הכי נמכר אלו התמרים, בדרך כל סוגי המג'הול שיש לו בערך 20 סוגים, והם הנמכרים יותר".

 

פיצוחייה הטיב נחום. צילום זאב שטרן

קליית הטיב, נחום דגמי, צילום זאב שטרן

פיצוחייה קלייה הטיב. צילום זאב שטרן

קלייהתהטיב. צילום זאב שטרן

"אולי יום אחד גרעיני האבטיח יהיו במקום הראשון"

קליית הטיב

מי: קליית הטיב, חנות שנמצאת ברחוב הברון הירש 6. בעליה הם דוד דגמי ונחום דגמי. המקום קיים משנת 1995. "מכל הפיצוחים שיש אני הכי אוהב את הקשיו, יש לו טעם מיוחד שאליו אני הכי נמשך", מספר נחום.
גרעינים שחורים או לבנים: "אצלנו נמכרים יותר גרעינים שחורים, הם יותר טעימים ואנשים אוהבים אותם יותר והם בכלל חביבים על האוכלוסייה בישראל. במקום השני נמצאים גרעיני האבטיח, שיש להם קהל לקוחות שגדל ואולי יום אחד הם יהיו במקום הראשון".
הכי קשים לפיצוח: "אבטיח. הוא קטן יותר ולכן קשה לפצח אותו. אצלנו הקלייה היא שונה ואנו דואגים שיהיה יותר נוח לפצח אותם. אפילו גרעינים לבנים יותר נוחים לפיצוח, אך יש להם פחות ביקוש".
גרעינים עם מלח או בלי: "גרעינים עם מלח מבוקשים הרבה יותר. מי שקונה בלי מלח אלו בעיקר אנשים שאסור להם לאכול הרבה מלח מטעמי בריאות".
האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "יש לנו פירות אורגניים, ויש להם ביקוש מטעמים של בריאות. אצלנו הכי מבוקשים אלו המשמש, השזיף והתמרים".
מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "אני חושב שהמשמש והתמרים, בעיקר מסוג המג'הול, שהוא הכי טעים, עסיסי, רך לאכילה ומתוק".

בוסתן

בוסתן

"אנחנו רואים את השינוי בהרגלי הצריכה"

בוסתן

מי: חנות בוסתן נמצאת בקניון גנים שבשכונת כפר גנים ג' מזה שש שנים. בוסתן היא רשת שכוללת שמונה סניפים, כאשר בעיר ישנה חנות אחת. היא הוקמה על ידי האחים שי ואיתן בוסתנאי. "מכל הפיצוחים אני הכי אוהב את הקשיו", אומר איתן, "הטעם שלו מיוחד ואני אוהב אותו גם קלוי וגם לא קלוי. מעבר לכך שהוא גם אגוז מאוד בריא".
גרעינים שחורים או לבנים: "מבין שניהם יש יתרון לגרעינים שחורים, אך זה לא מה שהיה פעם. היום יש משיכה גם לגרעינים טבעיים וגרעינים לא קלויים שהם בריאים יותר, כמו גם לכל האגוזים למיניהם, קלויים ולא קלויים".
הכי קשים לפיצוח: "לדעתי הכי קשה לפצח גרעיני אבטיח, הם למקצוענים בלבד. מי שמפצח גרעיני אבטיח אז הוא די מכור ולכן הוא לא מפצח 100 גרם אלא הרבה יותר מזה".
גרעינים עם מלח או בלי: "עדיין יש יותר ביקוש למוצרים עם מלח, אך המודעות לגבי המוצרים הבריאים והלא קלויים עולה. אנו כבר 30 שנה במקצוע, ולכן אנו גם רואים את השינוי בהרגלי הצריכה של הצרכן. פעם זה היה רק גרעינים עם מלח, והיום יש גם צריכה של גרעינים בלי מלח".
האם יש ביקוש גדול יותר לפירות יבשים אורגניים ולאיזה: "יש תנועה בביקושים באופן כללי לפירות יותר בריאים ואורגניים. היום נותנים דגש לצבעי מאכל, עם סוכר ובלי סוכר, וכל התחום צובר תאוצה גם בפירות היבשים. יש ביקוש קודם כל לפירות ללא תוספת סוכר ואחרי זה לאורגני".
מה מהפירות היבשים הכי נמכר: "מכל הפירות היבשים הכי נמכרים הם התמרים, בעיקר המג'הול. אני חושב שהוא התמר הכי מתוק והכי עסיסי. יש לנו זן של מג'הול שנקרא בון בון, שהוא עסיסי במיוחד ומצריך שמירה במקפיא, והסוכר שבו לא נותן לו לקפוא. בקיץ אפשר לאכול אותו כמו גלידה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר