מימין: דודו פישר, מור ברנשטיין, לירז אסייג, רם לוי. צילומים זאב שטרן, נעמי ים סוף, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
מימין: דודו פישר, מור ברנשטיין, לירז אסייג, רם לוי. צילומים זאב שטרן, נעמי ים סוף, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

למי הייתם נותנים מתנה לחג? הפרויקט המיוחד של הסלבס

למפכ"ל המשטרה, לנשים שמשתלבות בפוליטיקה, להורים, לאישה, לילדים ולבעלי החיים: תושבים מספרים על המתנה המיוחדת שהיו בוחרים לתת בחג

פורסם בתאריך: 30.3.18 14:18

 

סיגלית הלל יארק

סיגלית הלל יארק

סיגלית הלל יארק: למפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך
"המתנה שלי מוענקת, ללא ספק, לרב ניצב רוני אלשייך. לקראת יום ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים התשעח שקדנו, מפקחת בתי הספר ואנוכי, על חיפוש דמויות מעוררות השראה, המהוות מודל ודוגמא בתחומים שונים, כאלה המגלמות ערכים שהיינו חפצים להנחיל למנהלות בתי הספר ודרכן – לאנשי החינוך, לתלמידים, להורים ולקהילה כולה, בבחינת "והיו עיניך רואות את מוריך". לדמות המייצגת את ערך ההתנדבות, למשל, נבחר אלעד ריבן ז"ל, מתנדב בצופי האש שנשרף למוות בעת עבודת כיבוי הדליקה ביערות הכרמל. חיפשנו נואשות דמות שתהווה מודלינג לערך השותפות של מנהיגות פורצת דרך – כזו המשדרת עוצמה לצד אמונה בכפופים ובממונים, כמובילי דעה משמעותיים. לצערי בתחילת שנה"ל לא מצאנו דמות כזו והמסגרת שיוחדה לערך זה – נותרה ריקה. בכנס מנהלים שנערך לא מכבר במלון יהודה בירושלים, הצגתי את דמותו של רב ניצב רוני אלשייך כדמות ראויה להיכנס להיכל התהילה שלנו – דמות יוצאת דופן באיכויותיה, באומץ המקצועי והאישי שהיא מהווה עבור כל אזרח במדינת ישראל, דמות שמהווה, ללא ספק מודל לחיקוי למנהיגות איתנה, בעלת יושרה אישית, עוצמה פנימית ובעיקר – שקט נדיר שמייצג את אלה היודעים מאין באו ובעיקר – לאן מועדות פניהם. באמצעות העיתון אני מבקשת להודות לרב ניצב רוני אלשייך שאפשר לי למלא את המסגרת שהייתה ריקה עד כה, בזכות התנהלותו מעוררת הכבוד במהלך שנות כהונתו ואני מעניקה לנו אותו במתנה לעוד שנים רבות.
# הלל יארק היא מנהלת האגף לחינוך יסודי בעירייה

שגיא קורן. צילום פרטי

שגיא קורן. צילום פרטי

שגיא קורן: לגננות, לסייעות ולצוותי החינוך
"אני רוצה לתת את המתנה שלי לגננות, לסייעות ולשאר צוותי החינוך בגני הילדים. בתוקף תפקידי אני רואה יותר ויותר את פיחות מעמדם מצד המערכת ואצל חלק מההורים. בואו נזכור שאנו שמים בבוקר את היקר לנו מכל,. הילדים שלנו, באחריותם. נדבר ונתנהג אליהם בכבוד הראוי כפי שהייתם רוצים שיתנהגו כלפיכם. בואו לא נשכח שיש להם אילוצים קשים מהמערכת שלפעמים מטריפים אותנו ההורים אך זוהי עבודתם. אני בטוח שאם נדע להתנהג בכבוד הדדי מצד שני הצדדים הילדים שלנו וכמובן אנחנו נצא מורווחים. אין ספק שיש הרבה דברים לשפר במערכת החינוך ובמיוחד בגנים. גם אצל הגננות והסייעות. אז חברים קחו רגע על מנת להודות להם על עבודתם עם ילדינו ואל תיקחו את זה כמובן מעליו. ובקשר למתנה מאחל להם שיפור בתנאי השכר והעבודה שלהם. שמקצוע הסייעת יוכר סוף סוף כמקצוע והן יקבלו את הזכויות המגיעות להן".
# קורן הוא יו"ר ועד הורי הגנים

דודו פישר. צילום זאב שטרן

דודו פישר. צילום זאב שטרן

דודו פישר: לאשתו
"את המתנה הייתי מעניק לאשתי יחידתי. היא הכניסה לי משמעות לחיים, לימדה אותי איך להיות אני, לאהוב את עצמי, לימדה אותי שיש אהבה ללא תנאי, שכל קושי ענק אפשר לפתור בקלות בכוח האמונה והאהבה. היא גילתה לי את כוח האמונה, למדתי דרכה לחיות בלי מסכות ולא לשם מה יגידו אחרים. אני מאושר מאוד בזכותה. והמתנה שהייתי מעניק לה, היא חיים נצחיים ביחד, כי הביחד שלנו מחייה אותה כפי שמחייה אותי, כל רגע יחד זהו אושר צרוף שממנו אנחנו מקבלים חיות וכוחות עצומים".
# דודו פישר הוא זמר, חזן ושחקן

רחל אמרני. צילום נעמי ים סוף

רחל אמרני. צילום נעמי ים סוף

רחל אמרני: לאביה ולניצולי השואה
"לכבוד חג הפסח שמבטא משמעויות מאוד ומסמל יציאה מעבדות לחירות, בחרתי לשלוח מתנה ענקית וברכות חמות לניצולי השואה ולאבא שלי אלי, שלפני שבועיים סיפר לי ולמשפחתי באריכות איך כילד קטן נאלץ להסתתר תקופה ארוכה מאוד בכדי להינצל ממכונת ההשמדה הגרמנית בזמן השואה. הוא הרחיב וסיפר גם על קשיי העלייה שלו לארץ, על השירות הממושך שלו בצה"ל עד יציאתו לגמלאות ועל הקמת משפחתו. נפלה בחלקי הזכות לארגן במסגרת בית ספר ״חן״ לשגרירים צעירים אירועים לזיכרון השואה, פאנלים במסגרת בתי הספר בארץ בנושא הכחשת השואה ושיג ושיח של ניצולי שואה עם תלמידים שחלקם אף בחרו ללמוד בהעמקה על השואה ולהיבחן במבחני הבגרות. אני עומדת נפעמת כל פעם מחדש מתעצומות הנפש של ניצולי השואה שהצליחו לשרוד את הדבר הנורא מכל ולבנות חיים חדשים במולדתנו ההיסטורית. והמתנה שאני רוצה להעניק להם זה לאחל להם אריכות ימים, אושר, בריאות ושמחה עם נחת מכל אוהביהם".
# אמרני היא מנהלת בית ספר "חן" לשגרירים צעירים.

לירז אסייג צילום פזית עוז

לירז אסייג צילום פזית עוז

לירז אסייג: לאלו שסובלים משנאה עצמית
"פסח זהו חג המסמל חירות, חופש אמיתי ושחרור מכל מה שכולא אותנו. אם יכולתי לתת מתנה למישהו זה היה להרבה מאוד אנשים. הייתי מעניקה להם שחרור מכבלי הלקאה ושנאה עצמית, שחרור משפיטה של אנשים על פי חיצוניות חיצוניות, גזע, מין מעמד וכו'. הייתי פשוט מחלקת אהבה עצמית, משם הכל מתחיל. המשפט ואהבת לרעך כמוך הוא כל כך עמוק, כי החשיבות היא לאהוב את עצמך באמת ובאופן טהור וכך תוכל לאהוב את רעך. ובכך יבוא טוב ושפע מבורך על כולם".
# אסייג היא דוגמנית פלאס סייז.

מור ברנשטיין. צילום זאב שטרן

מור ברנשטיין. צילום זאב שטרן

מור ברנשטיין: לאמא שלה
"יש לי מישהי מיוחדת במינה שאני רוצה לתת לה מתנה, היא אמא שלי שהיא אישה נדירה ומיוחדת שאיתי ביחד מאז ומעולם וכל אשר שלי שלה הוא. אני מוזיקאית ואמנית וגם אמא לשלושה קטנטנים, ולא הייתי יכולה לעשות דבר וחצי דבר ללא התמיכה של אימי שבאה אלינו כל יום ועוזרת עם הנכדים ומשרה שלווה ותחושת ביטחון. לדעת שאני לא לבד עם כל הילדים זו תחושה של שקט פנימי ועוצמה חזקה. אין כמו משפחה, מספרים שזה הסוד לחיי בריאות טובים. בלעדיה היה כאוס מוחלט אצלי בבית. אז בזכותך אמא אני יכולה לצמוח וליצור. מה הייתי מביאה לך מתנה? אולי רובוט כזה שמנקה לבד את הבית אבל אמא שלי היא משהו מיוחד, יש לה כוח כמו לעשרה אנשים ביחד, בטח היא הייתה אומרת לרובוט שב תנוח, תן לי, אני אעשה את זה, זוז זוז. אז אולי הייתי קונה לה כרטיס לחופשה באיים הקריביים אחרי הפסח הזה".
# ברנשטיין היא מוזיקאית.

מירי וורצל. צילום: נועה גוטמן

מירי וורצל. צילום: נועה גוטמן

מירי וורצל: לבעלה, שלומי ז"ל
"אילו יכולתי הייתי נותנת מתנה לשלומי, בעלי. האיש שהוציא אותי מהסתגרות לחירות. מעולם של ספרים, סרטים, לעולם תוסס, מלא באנשים, בחברים, בטיולים, במסיבות. כשפגשתי את שלומי בקושי דיברתי. גמגום שנפל עלי בשל טראומת ילדות שיתק אותי. בפגישה השנייה שלנו, כאשר שאלתי אותו, מה שלא שאלתי אף אחד, אף פעם, האם הדבר ה'זה' מפריע לו, התשובה המכוננת שלו הייתה שכל עוד יש לי מה להגיד, ויש לי, זה לא משנה איך אני אומרת את זה, פתחה לי את הפה ומאז אני לא סוגרת אותו. על כל אלה הייתי רוצה לתת לו מתנה, רק שהוא לא עמנו כבר ארבע שנים".
# וורצל היא סופרת.

רחל אלון

רחל אלון

רחל אלון: לכל הנשים שמנסות להשתלב בחיים הציבוריים
"הייתי נותנת כמתנה מפצחי אגוזים בצבעים שונים ובצורות שונות לכל הנשים המנסות להשתלב בחיים הציבוריים הפוליטיים ומאחלת להן בהצלחה. אלה שחשות ש'אגוזי החיים' קשים להם לפיצוח, לכל אלה שחשות שאילו היה להן הכוח הן היו מגיעות לפרי הנחשק. לא אחת אנו חשים שישנן סוגיות שאין לנו את היכולת לפתור או בכלל לגשת אליהן ויש לכך סיבות רבות אשר אחת מהן היא האמירות שליוו אותנו בילדות. לעיתים צריך מפצח אחד קטן ולוו דווקא מתוחכם בכדי לפצח אגוז. מניסיוני כ'אגוזית' ולעיתים אף של 'מפצחת', אני יודעת שטעמו של אגוז קשה לפיצוח עולה באלפי מונים על אגוז שקליפתו מונחת לצידו".
# אלון היא יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי ומעמד האישה.

נתי לוי. צילום אילן חתוכה

נתי לוי. צילום אילן חתוכה

נתי לוי: לאשתו
"הייתי רוצה לקנות מתנה לאהובתי, אם גוזליי, שהיא לי רעיה ואף גם אם. מתנה עם הרבה לב, הרבה נשמה, שתגרום לה שמחה והרגשה של חיבוק מלא אהבה כראוי למלכה יחידה. מאוד קשה לי לחשוב מה המתנה שאעניק לה, לא פשוט למצוא מתנה למלכה. אשא תפילה לאל, שיזרע בליבי רעיון נכון מה לקנות לה ואיך לקלוע למטרה הקדושה הזאת. נסעתי המון בדרכי האהבה עד שזכיתי באשה הנפלאה הזאת וכשאני מביט במראה היום, אני רואה אדם אחר והכל בזכותה. לכן הרצון להעניק לה הוא גבוה עד השמיים".
# נתי לוי הוא זמר

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג: להוריו
"ששואלים אותי למי היית נותן מתנה לקראת החג, קופצים לי הרבה מאוד שמות: הנכדים המקסימים שגורמים לי אושר יום יום, הילדים האהובים שלי שכל בוקר אני מודה לבורא עולם שנתן לי את הזכות הזו לגדל ולחנך אותם, ורעייתי האהובה שצועדת איתי מעל 35 שנה צעד אחר צעד, אתגר ועוד אתגר, בכבוד באהבה. אבל את המתנה לחג אני רוצה להעניק להורים שלי שגידלו אותי ועוד חמישה בנים שובבים. בתקופה שעוד היה קשה כאן בעבודה סביב השעון הם דאגו שלא יחסר לנו כלום, התאמצו כדי לרכוש עבורנו את הטוב ביותר, החל מקורת גג ראויה ועד אוכל וחינוך. למרות הקושי תמיד ידעו לתת לנו את התחושה שהכל בסדר והכל טוב ואפשרו לנו לגדול, ללמוד ולהתפתח. לכן המתנה להורי היא להחזיר להם באותה צורה, ולבוא לבקר, לתמוך, לשמוע ולעזור בכל בקשה עד מאה ועשרים".

#חג'ג' הוא פעיל חברתי.

אריה מוסקונה. צילום זאב שטרן

אריה מוסקונה. צילום זאב שטרן

אריה מוסקונה: לבעלי החיים ולאלו שמאמצים אותם
"הייתי נותן את המתנה שלי לבעלי החיים ולאלו שמאמצים אותם. לדעתי זו הייתה מתנה כספית לגוף מסוים שמטפל בבעלי החיים, כמו למשל צער בעלי החיים. אני חושב שאת המתנות צריך לתת לאלו שמגיע להם. לדעתי כסף היה מאפשר להם לעזור לעוד בעלי חיים, וגם בעלי החיים עצמם היו זוכים לבתים חמים. תמיד אהבתי בעלי חיים, ובשנות ה־80 לערך פתחתי אפילו חנות לבעלי חיים. כסף גדול לא עשיתי שם, אך עבורי זאת הייתה חוויה ועשיתי זאת באהבה גדולה".
# מוסקונה הוא זמר ושחקן.

רם לוי. צילום: זאב שטרן

רם לוי: לאבא שלו
"פסח הוא הזדמנות מצוינת בשבילי להעניק מתנה לאבא שלי. אף פעם אני לא אשכח איך הוא ליווה אותי ותמך בי מגיל קטן ולא הפסיד אף אימון ומשחק. גם היום, כשאני משחק כבר בקבוצת הבוגרים, הוא ממשיך לוות אותי לכל מקום ואני מעריך את זה מאוד. הוא נוסע אחרי לכל מקום בארץ, וגם אם המשחק היה ברוסיה או בתאילנד הוא היה מגיע. החלום שלי זה להעניק לו שער ראשון בקבוצת הבוגרים, ואני מקווה מאוד שזה ייצא לפועל בקרוב".
# לוי הוא שחקן כדורגל בהפועל פתח תקוה

יוסי גינזבורג. צילום זאב שטרן

יוסי גינזבורג. צילום זאב שטרן

יוסי גינזבורג: לאמא שלו
"השנה הייתי רוצה להעניק מתנה לאמא שלי, אין פה שאלה בכלל. מגיעה לה מתנה על כך שהיא אשת חיל ועל כל העזרה והתמיכה שהיא נתנה לי לאורך השנים. לצערי, מעמדת השוער קשה לי להעניק לה מתנה על המגרש. אבל לאחרונה היא קנתה צמיד פנדורה, שזה מין צמיד שממלאים בו חוליות. אז הייתי רוצה להביא לה חוליה יפה, משהו שיסמל את האישיות שלה. אמא שלי היא אישה חזקה שלמען הילדים שלה אף פעם לא תישבר. היא יודעת לשלב בין לב להגיון".
# גינזבורג הוא שוער מכבי פתח תקוה בכדורגל

נדב נאור. צילום זאב שטרן

נדב נאור. צילום זאב שטרן

נדב נאור: להורים שלו
"לרגל חג הפסח הייתי רוצה להעניק מתנה, איך לא, להורים שלי. בחלום שלי הייתי נותן להם איזו חופשה במקום אקזוטי בעולם. קשה לי באמת להסביר במילים למה מגיעה להם מתנה ממני, אבל קודם כל זה בגלל שהרבה בזכותם הפכתי לשחקן כדורסל ובן אדם. הייתי רוצה לגמול להם על כל השנים האלה שהם תמכו בי ועזרו לי. האמת שהם גם אוהבים טבע ונופים אז בכלל זה מבחינתי זאת יכולה להיות מתנה מדהימה".
# נאור הוא שחקן כדורסל במכבי פתח תקוה

ליהיא גרינר. צילום אורן זיו

ליהיא גרינר. צילום אורן זיו

ליהיא גרינר: לאמא שלה
"הייתי רוצה לתת מתנה לאמא שלי מאיה. הייתי רוצה לקחת אותה לטיול לאיטליה כי היא מאוד רוצה להיות שם, ולראות ולהכיר את רומא. אמא שלי עוזרת לי ברמות שאין לתאר, עם הילדים ועם כל מה שצריך, ובלעדיה לא יודעת מה הייתי עושה. ככה שטיול לחו"ל ישקף את כל העזרה שלה אלי".
# גרינר השתתפה בעבר באח הגדול וכיום היא קוסמטיקאית

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר