הקצינה גל יוסף והקצין נ'. צילומים דובר צה"ל
הקצינה גל יוסף והקצין נ'. צילומים דובר צה"ל

על מגרש המסדרים בבה"ד 1: גל יוסף ו-נ'

שניים מתושבי העיר סיימו קורס קצינים: גל יוסף, שמוכרת ממועצת הנוער, ו-נ' שמשרת ביהל"ם. יוסף סיימה את הקורס יחד עם בן זוגה ורוצה להיות ביחידה לוחמת, נ' רוצה להנחיל לחייליו ערכים

פורסם בתאריך: 25.6.18 10:56

ביום רביעי האחרון עמדו מאות צוערים קרביים מחילות זרוע היבשה על רחבת המסדרים המפורסמת בבית הספר לקצינים – בה"ד 1, וקיבלו את דרגות הקצונה. הטקס ציין גם 50 שנים לבה"ד 1. בין הצוערים הנרגשים היו שניים מתושבי פתח תקוה. גל יוסף הגיעה לקורס הקצינים של הגדודים המעורבים לאחר שהייתה לוחמת בגדוד אריות הירדן. יוסף הייתה יו"ר מועצת התלמידים הארצית וביום העצמאות ה-66 למדינת ישראל הדליקה משואה. גם בן זוגה, שמסיים את קורס הקצינים הקרביים, במגמת גפן, יעמוד לצידה על רחבת המסדרים.

הקצין נ'. צילום דובר צה"ל

הקצין נ'. צילום דובר צה"ל

קצין נוסף שסיים את השלמת ההנדסה הקרבית הוא נ', שהגיע מהיחידה המיוחדת של החייל, יחידת יהל"ם. נ' הוא לא הקצין היחיד במשפחה, אביו היה בפלחה"ן גבעתי בדרגת סא"ל. טרם גיוסו נ' היה בצופים ועשה שנת שירות בדרך לוטן.

***

את יוסף פגשנו לא מעט כשהייתה יו"ר מועצת הנוער העירונית, ובהמשך יו"ר מועצת הנוער הארצית. "הקורס וההשלמה היו מאוד מאתגרים", סיפרה השבוע יוסף שהתגייסה לצה"ל לפני כשנתיים. לאחר שסיימה את קורס הלוחמים באריות הירדן, יצאה לקורס מ"כים, פיקדה על שני מחזורים ולאחר מכן יצאה לקורס "מגן" – קורס קצינים של הגדודים המעורבים. "התפקיד של הגדוד שלנו זה להגן על הגבולות, אם בקורס הרגיל מתמקדים במלחמה, אנחנו מתמקדים בהגנה, כי ככל הנראה למלחמה אנחנו לא נצא. אנחנו פועלים על הגנת הגבול, מעצרים, הקמת מחסומים וצריכים להתמודד ולשמור כל הזמן על עירנות של השטח ויש לא מעט אתגריים פיקודיים בגבול".
קורס הקצינים התקיים במשך שמונה חודשים, ארבעה חודשים מהם משותפים עם כל זרועות היבשה שבו למדו בעיקר פיקוד ושליטה, חומר עיוני ופעילות בשטח. "יחד איתי היו בצוות חבר'ה ממטכ"ל, גולני, גבעתי, תותחנים ועוד", מספרת גל. ארבעת החודשים הבאים היו השלמות מעשיות, תרגילים והתמקצעות. "זה היה לקחת את כל מה שלמדנו ולהכניס את זה לרגליים", היא מספרת.
איפה את רואה את ההבדל העיקרי בין מ"כית לקצינה?
"קודם כל האחריות. בתור מכי"ת את מפקדת על עשרה חיילים, על כיתה וזה מאוד אינטימי מול החיילים שלך. בתור קצינה, אני אחראית על שלוש כיתות שלמות, יש מתחתי שלושה מ"כים ואני חלק מהמערך הפיקודי שמשפיע על מה שיקרה בפלוגה, אני צריכה לדאוג להם, להעצים אותם וזה אתגר".
וזה שאת בחורה?
"בגדודים המעורבים אין הבדל בין נשים לגברים. יחד איתי יש 13 לוחמות שמסיימות את הקורס ויקבלו מחלקות. מקבלים אותנו כשוות ואנחנו עושים את אותו הדבר בדיוק כמו הגברים. ברמה הפיקודית אין הבדל וזה לגיטימי שיש מפקדות בנות, כולל מפקדות פלוגה, בגדוד שלי, זה מחזור רביעי שבת מ"פית פותחת".
יוסף, אומנם מסיימת קורס קצינים ואף הייתה מ"כית בשני מחזורים בביסל"ח, אך עדיין לא הייתה בקו מבצעי. "ישר אחרי סיום הקורס, יצאתי למ"כים ונשארתי להדרכה, לא הייתי בקו מבצעי. הרי התגייסתי על מנת להיות לוחמת בגבול וזה גם מה שביקשתי מהמג"ד שלי וזה השיבוץ שקיבלתי, אני מקבלת מחלקה ותיקה".

גל יוסף. צילום דובר צה"ל

גל יוסף. צילום דובר צה"ל

ומאחר ולא היית בקו, אין קושי/חשש?
"ברור שיש, כי לא עשיתי את זה עדיין, זה קצת מלחיץ, אבל יש לי את המפקדים שלי שילוו אותי, יש את החיילים שאני מתכוונת להקשיב וללמוד מהם, ומצד שני עשיתי קורס קצינים, התמקצעתי ויש דברים שאני יודעת, הרבה טכניקות וכאמור אני המפקדת שלהם ברמה הפיקודית".
מבחינת יוסף, אין לה מושג מה יהיה בעתיד, כמה זמן תמשיך לשרת בצבא ומה היא תעשה לאחר השירות. "גם בתור מ"כית לא ידעתי להגיד שאני רוצה לצאת לקורס קצינים, כרגע טוב לי, אני נהנית ממה שאני עושה ומהמקום שבו אני נמצאת בו וזה מה שחשוב לי".
את חושבת שזה שהיית יו"ר מועצת הנוער והעשייה המרובה שלך, משפיעה על מה שאת היום?
"אין ספק שבתור נערה, המועצה מאוד שינתה אותי ובנתה אותי מגיל צעיר. בתור ילדה הייתי חסרת ביטחון ובמועצה קיבלתי בטחון ליצור קשרים עם אנשים, לעמוד מול קהל. זה השפיע עלי ואני מניחה שזה בנה לי את היכולות שעזרו לי בקורס".
ואי אפשר בלי מילה על הבן זוג של יוסף שגם הוא סיים את הקורס בימים אלה. "הכרנו במהלך השירות הצבאי", היא אומרת ובוררת מילים מאחר ולטענתה, הוא לא כל כך אוהב להיחשף. "הוא מגיע מיחידות השדה ויצא במקרה ששנינו מסיימים קורס קצינים ביחד, כל אחד במסלול שלו".
וזה עזר לך במהלך הקורס?
"כן, כי יש עם מי לדבר על דברים שעוברים בקורס. שנינו עברנו דברים דומים ורוב הזמן יצא שגם השבתות שלנו היו חופפות, עכשיו כל אחד ישובץ ביחידה שלו".

הקצין נ'. צילום דובר צה"ל

הקצין נ'. צילום דובר צה"ל

***

נ' תושב העיר סיים השבוע את קורס הקצינים והשלמת ההנדסה הקרבית. הוא בן 21, התגייס לצבא בנובמבר 2015, עשה מסלול עד מרץ 2017, לאחר מכן יצא לתפקיד מבצעי למשך ארבעה חודשים, חזר לתפקיד פיקודי ביהל"ם ולאחר מכן יצא לקורס קצינים.
"ההחלטה שלי לצאת לקורס קצינים היא מתוך ההבנה שזה חשוב וצריך לתרום למדינה שלנו", אומר נ', "זה סוג של ציונות, לא ציונות של לחרוש את האדמה והשדות, אלא לפתח את הצבא וההבנה שזה קריטי למדינה". גם אביו של נ' היה קצין ומבחינתו זה השפיע: "זה חינוך מהבית, לראות את החברים של אבא שלך מהצבא, לשמוע חוויות ולכן היה ברור לי שאני אעשה שירות משמעותי. כשהתגייסתי לא חשבתי שאצא לקורס קצינים ורק לאחר הגיוס הבנתי שאני רוצה את זה, לחנך את הדור הבא של החיילים".
נ' שובץ להיות מ"מ טירונים בהנדסה קרבית. "הייתי רוצה להעביר לחיילים שלי את אהבת הארץ ואהבת החייל, אלו נושאים שהם מאוד חשובים לי ובנוסף לתת דגש על חברות וגיבוש. זו קבוצה של לוחמים והיא לא תתפקד אם הם לא יהיו מאוחדים ביניהם".
איך אתה רואה את העתיד שלך? חושב על קריירה צבאית?
"לא חושב, זה פחות הכיוון שלי. אני מתכוון לסיים שני תפקידים ולאחר מכן לעבוד עם אנשים, אולי בכיוון של פסיכולוגיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר