לירון לב צילום ענבל מרמרי

"ממרחק של כמה חודשים אני יכול לומר שהיציאה מהארון עשתה לי טוב"

חצי שנה אחרי שהתנשק עם גבר בקליפ לשיר "אלנבי" וחשף את נטייתו המינית, נראה שהקיץ הזה הוא אחת התקופות הפוריות של לירון לב. בראיון למלאבס הוא מספר על הרצון לילד ("זה מדגדג לי"), על התפקיד החדש כסימבה ("התגובות נהדרות") על המופע החדש ("עלה על כל הציפיות") ועל גילויי הערצה ("מזהים אותי מ'השמיניה'"). לב אמיץ

פורסם בתאריך: 2.8.19 14:33

אם יש תפקיד שאתה בטח נהנה מאוד לבצע אותו, התוצר שלו יכול להגיע למאות אלפי בני אדם אבל מעטים יודעים שאתה עשית אותו – הוא תפקיד המדובב בסרטים. בישראל תעשיית דיבוב ענפה בסרטים ובסדרות מצוירות בעיקר ובסרטים לכל המשפחה ולירון לב הוא חלק בלתי נפרד ממנה. הפתח תקוואי, שהתפרסם בעונה השנייה של כוכב נולד כזמר עם הביצוע לשיר "נבראתי לך" של שלמה ארצי ומאז כמעט ולא יורד מהבמות, דיבב מאז היה בן 12 בהארי פוטר, דרגון בול, סמי הכבאי, פוקימון, דובוני אכפת לי, לשבור את הקרח פיטר ראביט ועוד תפקידים רבים אחרים וכעת הוא עושה את תהילתו בתפקיד ראשי כדמותו של סימבה הבוגר בגרסת הלייב אקשן של הסרט הקלאסי מלך האריות של דיסני שמכרה מעל 250 אלף כרטיסים בשבוע הראשון להקרנתו בארץ. רק לשם השוואה מקבילו האמריקאי הוא השחקן והמוזיקאי זוכה שני פרסי אמי וחמישה פרסי גראמי, דונלד גלובר – הנחשב כיום לאחד האמנים החשובים ביותר בארה"ב.

"מסתבר שזה תפקיד חיי", אומר לב הנרגש למלאבס. "זה סיפור שנכנס לכולם ללב עוד בגרסה הראשונה לפני 25 שנה ועכשיו כולם רוצים לראות איך זה התחדש. זה סרט הקיץ הכי מדובר ופשוט גייסו אותי לתפקיד סימבה, לא לפני שעברתי אודישן. לא הרבה יודעים, אבל הגיוסים של דיסני זו פרוצדורה מאוד רצינית והם לא מאשרים אם הם לא בטוחים שהקולות והאינטונציה מתאימים להם בול. את הקולות מגישים למטה של דיסני בארצות הברית והם בחרו בקול שלי וגם בעדי כהן (חברתו לכוכב נולד 2) לתפקיד נלה החברה שבמקור עושה ביונסה. אני גדלתי על הסרט הזה ומכיר אותו אחד לאחד וגם את הסרט הזה עשו ממש דומה למקור. רק לפני כמה חודשים דיבבתי את לומייר הפמוט ב'היפה והחיה' שדיסני עשו גם באותו קונספט. התגובות נהדרות, זה מחמיא, מלא אנשים מספרים לי כמה הם אהבו את הסרט".

מה צריך שהיה לך כדי לדובב?
"כדי להיות מדובב טוב צריך שיהיה לך חוש מוזיקלי, כי יש בזה משהו שדומה להגשת שיר, בעיקר כי יש ניואנסים בכל קטע ממש כמו בשיר. לכן אין פלא שיש זמרים שעושים תפקידי דיבוב".

לירון לב בהופעה. צילום אילנית גרשון

מופיע נון סטופ

אבל ללב בן ה-36 תושב פתח תקוה, יש סיבות נוספות להתרגש, כי ממש במקרה בימים אלה הוא גם חוזר לבמות עם מופע חדש שלראשונה מזה שבע שנים מעמיד אותו במרכז עם שירים חדשים והרבה מאוד אנרגיה. רק ביום שני השבוע הוא עלה לראשונה על הבמה בזאפה בתל אביב ושר גם שירים מהקריירה המוזיקלית שלו. אתם בטח זוכרים לו לטובה את המופעים עם רבקה זוהר שהיו מאוד פופולריים שגם להם הוא עשה עיבודים חדשים. אך כעת הוא הקליט שירים חדשים לקראת השקת אלבום יחד עם המפיק המוזיקלי עידו אוחיון חוץ וחברי הלהקה שלו שם חממי (גיטרה), רועי חלד (תופים), אייל רווה (בס) וחיים וייס (קלידים), כולל הסינגל "אלנבי" שיצא בינואר השנה בו התנשק עם גבר בקליפ ולאחר מכן סיפר בראיון לכלי תקשורת ארצי שהוא יצא מהארון.

‘"זה היה יום מטורף שעלה על כל הציפיות מבחינתי, זה היה וואו", הוא מתלהב. "אני בפול טיים ג'וב. היו לי אורחים על הבמה כמו עדי כהן שעשינו בהדרן שיר ביחד וגם אסתר רדא וחנן בן ארי ורבקה זהר כמובן שבאה והייתה בקהל".

איך היה לעבוד עם אוחיון על האלבום?
"סיפרתי עליו בהופעה ואמרתי לקהל שהתאהבתי בו, אבל לא בקטע המיני. התאהבתי בבן אדם וגם בעבודה איתו כי יש לנו השלמה מוזיקלית מטורפת. למשל ב'אלנבי' שהיה שיר פולקי וגיטרה והוא עדכן אותו והוסיף קצב. אני עף ממנו. השירים שלי שונים באלבום החדש. למשל, השיר ‘חיים של עופרה’ שיצר עניין סביבו כי רציתי שיר שמח מלא אנרגיות של הופעה – גיטרות, בסים ודיסטורשן, כל הסטייל הזה של מרון 5 והג’ונס בראדרס ובאמת בהופעה זה היה אחד הנאמברים החזקים. עופרה למי שלא יודע זה עופר ניסים, ככה מכנים אותו בקהילה כי הוא מוסד ועושה כל כמה חודשים מסיבות מאוד גדולות שכולם מדברים עליהן. גם אני מגיע אליהן לפעמים וגם יצא לי לעבוד איתו לפני שנתיים".

זה סרט הקיץ הכי מדובר ופשוט גייסו אותי לתפקיד סימבה, לא לפני שעברתי אודישן. לא הרבה יודעים, אבל הגיוסים של דיסני זו פרוצדורה מאוד רצינית והם לא מאשרים אם הם לא בטוחים שהקולות והאינטונציה מתאימים להם בול"

איפה אתה מופיע בשנים האחרונות?
"אני מופיע נון סטופ גם בהופעות קאברים וגם בחו"ל מול קהילות יהודיות בקנדה, בדרום אפריקה, בארצות הברית ובאוסטרליה. בכל מקום שיש בו קהילה יהודית סביר להניח שהופעתי בו עם הגיטרה. אני גם מופיע עם האחים אסנר שהם תופעת טבע ועדיין מופיע עם רבקה שאיתה אני עושה שיתופי פעולה עם המנצח גיל שוחט והתזמורת האנדלוסית".

ומה עם הופעה במגרש הביתי, בפתח תקוה?
"וואלה אין לי מושג, אני מאמין שיש מצב שעכשיו נקבע מופע באחד מהמקומות בעיר כמו הגולה אולי. את יודעת שגם הצעירים מאוד מזהים אותי כי שיחקתי מזמן בסדרה 'השמיניה' בתקופה שאחרי 'כוכב נולד'. כנראה זה היה באין סוף שידורים חוזרים כי עד היום מזהים אותי. זה כיף לדעת שאני בתודעה. למרות שאני בן אדם ביישן בחיי היום יום וזה שונה מהבמה – שם אני מרגיש הכי נוח".

"ההורים בקשר טוב עם בן הזוג"

היציאה של לב מהארון עם השיר "אלנבי" הייתה חדה ופתאומית. "היה הרבה עניין סביב זה", הוא מודה. "מבחינתי זה לא היה עניין כזה גדול כי תכל'ס לצאת מהארון זה מול המשפחה, חברים וקרובים ואת זה עשיתי כבר לפני הרבה שנים. כיום יש לי זוגיות טובה כבר הרבה שנים אבל ידעתי והיה לי ברור, במיוחד אחרי הרבה שנים שעבדתי עם רבקה וחיכיתי לצאת עם מופע שהוא סולו, שזה לא יהיה אישיו יותר מבחינתי ושאני אדבר על זה בחופשיות ובכנות. אני יכול להגיד ממרחק של כמה חודשים שזה עשה לי ממש טוב, גם עם עצמי, כי להיות כנה, חופשי ואמיתי זה הכי חשוב. יש קשר לכתיבה כי שאתה כותב דברים אתה צריך להביא אותם ממקום מסוים, ובעבר שעוד הייתי בארון עם לבטים עם עצמי זה באמת העסיק אותי שאני כותב שירים. למי אני כותב אותם? היה פה איזה עניין. גם אם כתבתי שיר לגבר הייתי הופך אותו כאילו לאישה – כי עדיין לא רציתי שידעו וחששתי מזה".

למה דווקא לצאת עם זה בשיר?
"אלנבי זה שיר על פרידה בו אני משחזר שם מערכת יחסים שבאה לסיומה ורואים אותי אורז את הדירה שגרנו בה. זה היה אמור להיות קליפ יותר מושקע כי היו גם סצנות שצילמנו עם להקה אבל בסוף ישבתי עם איה זך הבמאית וראינו את הסצנות שצילמנו עם עמית גיל השחקן בקליפ ופשוט הבנו שזה זה. לא צריך לחפש מעבר. הנשיקה בשיר, זה לא היה משהו מחושב מדי או אסטרטגי אלא משהו הכי נכון ועבורי טבעי אחרי שנים בהם אני מרגיש נוח במקום שלי. נכון, קיבלתי תגובות טובות אחרי זה וזה עשה לי ממש טוב לקבל את כל התמיכה הזו אבל אני לא ניסיתי לעורר עניין מיוחד".

והיציאה מהארון מול המשפחה?
"כשאמרתי להורים שלי הם קיבלו את זה למרות שלקח להם זמן לעכל. אבל היום הם בקשר טוב עם בן הזוג שלי וברור שזה עניין מורכב גם להם. הם גם בעצם צריכים מעין לצאת מהארון מול עצמם וגם מול החברים שלהם. אבל בסוף אני יכול להגיד טפו טפו – הם קיבלו את זה יפה וזה כבר לא כל כך רלוונטי להיום".

סליחה על השאלה, אבל היה לך ניסיון עם נשים לפני כן?
"בוודאי. לפני הרבה שנים היו לי מערכות יחסים עם נשים, בתיכון ובצבא וקצת אחר כך אבל תמיד אני עם עצמי תמיד ידעתי שיש לי משיכה לגברים – אבל זה משהו שאני לא העזתי לעשות ולנסות עד אחרי כוכב נולד. לקח לי זמן קודם כל לקבל את זה בעצמי ואז לעשות משהו בנידון כי זה תהליך שהייתי צריך לעבור עם עצמי ובגלל זה כשאני שומע אנשים מדברים על טיפולי המרה זה כל כך מזעזע כי אנשים לא מבינים שאדם שיוצא מהארון עובר תהליך כל ארוך ומורכב. אף אחד לא קם בבוקר ואומר 'בא לי להיות גיי כי זה מגניב אותי'. לאף אחד אין את הזכות להחליט לאחרים מה לעשות כי זה דבר מאוד אישי".

חושב על ילד משותף עם בן הזוג?
"בטח שכן. לבן זוגי יש ילד בהורות משותפת ובעצם גם אני אבא של הבן שלו שנמצא אצלנו הרבה וכמו שזה נראה כרגע רוב הסיכויים שאני אלך להורות משותפת גם. זה לגמרי מדגדג לי. אני הכי מוכן בעולם".

פגישה מקרית עם רבקה זוהר

כבר בגיל שבע ניגן לב בגיטרה, שר ושיחק. כנער, הספיק להופיע לצידה של חני נחמיאס במחזמר "צלילי המוזיקה" ושנתיים מאוחר יותר, בגיל 15, גם לצידו של טוביה צפיר במחזמר "הלב". את שירותו הצבאי עשה בלהקת חיל חינוך בהרכב האקוסטי "ארבע על ארבע". בשנת 2002, הופיע בתוכנית "כדי שלא יאבד" (להנצחת חללי צה’’ל בהפקת הטלוויזיה החינוכית) עם שיר שהלחין למילותיו של חייל שנפל. מאוחר יותר השתתף כאמור בעונה השנייה של התוכנית ‘כוכב נולד’, שם כבש את לב השופטים, סיים במקום הרביעי והוחתם בחברת התקליטים NMC. שנה אחר כך הוציא סינגל ראשון "מתעורר מחדש" שכתב והלחין, אולם האלבום נגנז. בשנת 2010 הוציא אלבום ממנו שחרר את הסינגלים "לב פתוח", "השמש חזקה מדי" ו"שנינו". לפני כחמש שנים החל שיתוף הפעולה המצליח בינו לבין הזמרת רבקה זהר שכלל שני אלבומים משותפים.

לירון לב עם רבקה זהר. צילום גיא הכט

איך נוצר החיבור בינך לבין רבקה זהר?
"לפני כמה שנים נפגשנו במקרה בהופעה בתיאטרון הקאמרית לשם הגעתי לשיר וראיתי אותה מאחורי הקלעים ועפתי ממנה כי מדובר פה בתופעת טבע עם קול מיוחד וכל מה שהיא מעבירה והמהות שלה. החמאתי לה שהיא שרה מאוד יפה והשמעתי לה שיר שלי ‘תיקון כללי’ שחשבתי שהוא מאוד יתאים לה ונפגשנו לעשות סקיצה והחיבור הזה גדל והתחלנו להיפגש. היא שלחה לי טקסטים שלה ואז התחלנו לכתוב ביחד ונוצר מזה מופע משותף ושני אלבומים".

כשאני שומע אנשים מדברים על טיפולי המרה זה כל כך מזעזע כי אנשים לא מבינים שאדם שיוצא מהארון עובר תהליך כל כך ארוך ומורכב. אף אחד לא קם בבוקר ואומר 'בא לי להיות גיי כי זה מגניב אותי'. לאף אחד אין את הזכות להחליט לאחרים מה לעשות"

אז אם זה היה כל כך מוצלח, למה לצאת שוב סולו?
"כי התחילו להצטבר אצלי שירים שכתבתי ורציתי לעשות איתם משהו והיה גם את החיבור עם עידו שבעצם עזר לשירים לתפוס כיוון ואז גם ראיתי שיש פה משהו ששווה להשקיע בו. זה מאוד דחף אותי לתוך זה".

איך מצליחים לחדור בחזרה ללב הקהל?
"בנחישות ובהתמדה. אני עושה את זה בהרבה עבודה כי היום להוציא אלבום זה אחרת מאשר בעבר. אנחנו מקדמים את השירים דרך הרדיו, דרך המדיות החברתיות, כמובן ביו טיוב ויהיו כל מיני הפתעות מעניינות בהמשך וכל מיני תוכניות טלוויזיה ושיתופי פעולה מעניינים כמו מה שעשיתי עם אסתר וחנן בהופעה השבוע. עבורי, הרשת החברתית היא פלטפורמה חשובה לקידום וזה לא חשוב אם אני אוהב את זה או לא. אם אתה לא שם אתה לא קיים ולכן אתה חייב להיות פעיל ברשתות ובשנה האחרונה אני מאוד הגברתי את הנוכחות שלי גם באינסטוש וגם בפייסבוק".

ומה הלאה?
"להמשיך ולהופיע וליצור. כתבתי להראל סקעת (לעוף) וללירן דנינו ויש עוד אמנים גדולים שיוציאו בקרוב שירים שלי. חוץ מזה, אני מתכנן כל מיני הפתעות".

חו"ל קורץ לך?
"אני שר באנגלית ובספרדית ופורטוגזית וגם עשיתי את זה בהופעה אז אני לא פוסל משהו מעבר לים, למרות שכרגע כל האנרגיות שלי מרוכזות בלהצליח פה. אני כותב בעברית והמטען הרגשי של השירים שלי בעברית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר