ג'וש ברנן ושירן גיטר, צילום, Photoshot_photography_company באדיבות 'החוויה הישראלית'
ג'וש ברנן ושירן גיטר, צילום, Photoshot_photography_company באדיבות 'החוויה הישראלית'

סיפור אהבה: כך הפכו יוצאת האח הגדול מפתח תקוה ויהודי צעיר מאנגליה לזוג

כשג'וש ברנן נרשם לתכנית קריירה בישראל של 'החוויה הישראלית', הוא גם נרשם לטינדר פרימיום וחיפש התאמות בישראל. רגע לפני שהם יוצאים לחגוג את הוולנטיין, מספרים ג'וש וזוגתו שירן את סיפור האהבה שלהם

פורסם בתאריך: 14.2.23 15:04

היום, ה-14.2, חוגגים ברחבי העולם את הוולנטיין, יום האהבה הבינלאומי. זה יום שמתאפיין בהרבה ורדים אדומים, לבבות, שוקולד וכמובן רומנטיקה. ומה יותר מרגש מסיפור רומנטי שמתרחש כאן, מתחת לאף, בין עולה חדש מבריטניה לבין צעירה צברית מפתח תקוה? נתחיל בספוילר – השניים התאהבו, התחתנו לאחרונה והקימו את ביתם כאן בעיר.

שנת האהבה של ג'וש ברנן דווקא לא התחילה בצורה כל כך רומנטית. הוא הסתובב בלונדון עם שרשרת ועליה מגן דוד, עד שעבר אנטישמי מקומי, ירק לעברו ואמר לו שהמשפחה שלו צריכה ללכת לתאי הגזים. באותו הרגע הבין ברנן שהבית שלו הוא בישראל ולא בבריטניה. הוא נרשם לתוכנית קריירה של חברת 'החוויה הישראלית', חברת הבת לחינוך של הסוכנות היהודית, ותכנן להגיע להתמחות בתחום המוזיקה שהוא כה אוהב. כדי להתחיל להתחבר הוא צפה בתכנית הכוכב הבא, ראה ששלבי המיונים מתחילים כשיהיה בישראל ומיהר להירשם.

במקביל, הוא גם נכנס לאפליקציית טינדר פרימיום וחיפש התאמות בישראל. שירן גיטר, בוגרת העונה השלישית של תכנית האח הגדול, מצאה מאצ' עם ג'וש, והם החלו להתכתב. במשך כחודשיים הם התכתבו, עד שגיטר אמרה לו, "כשתגיע לישראל נדבר".

וברנן אכן הגיע לישראל, כפי שתכנן. המפגש הראשון שלהם התקיים בפתח תקוה. ברנן הגיע עם תחבורה ציבורית, ומכיוון שלא הכיר שום מקום, הם קבעו להיפגש בחניון ליד הקניון הגדול. גיטר הגיעה עם רכבה. זה היה הדייט הראשון שלהם. למרות שגיטר הוקסמה היה לה קשה עם פערי השפה. "דיברנו בפנטומימה", היא אומרת. "הבנתי שאני צריכה לקחת את האחריות על הדייט. גברים ישראלים יודעים בדיוק לאן הם רוצים לצאת, אבל לג'וש לא היה מושג. לקחתי אותו לבית קפה ברעננה. הערב הסתיים בנשיקה צרפתית".

מכאן ואילך ברנן היה המחזר. גיטר מספרת שהיה לה קשה עם פערי השפה והתרבות והיא שקלה לוותר. "אבל ג'וש עקשן והוא הצליח לשכנע אותי שצריך רק סבלנות", היא אומרת. "הוא היה מאוד סבלני. הוא שלח הודעות והגבתי בחוסר חשק, כי לא הייתי בטוחה שזה מה שאני רוצה".

הזמן עבר, ערב חג הפסח הגיע וגיטר הבינה שברנן יהיה לבד בליל החג (ללא המשפחה). בעצת אמה, היא החליטה להזמין אותו לביתם לארוחת החג. ברנן, כיאה לבריטי מלידה, רץ לחפש פרחים והגיע באיחור, אבל כשנכנס, מספרת שירן, כולם נשבו בקסמו. הערב הזה היה נקודת מפנה בקשר שלהם.

לאחר המפגש עם המשפחה הם החלו לצאת באופן תכוף יותר. כשברנן הציע לה חברות עם זר פרחים והם הפכו לזוג באופן רשמי. גיטר הייתה מגיעה לבית לני (הבית של הצעירים מהתפוצות המגיעים להתמחות בישראל על ידי חברת החוויה הישראלית), וגם לקחה את ברנן והחברים שלו להמשך ההתמודדות שלו בתכנית הכוכב הבא. ברנן אומנם הודח במהלך התכנית אבל זוכר את החוויה לטובה. ב-28 בדצמבר האחרון הם נישאו.

 

 

הוא בן בן 28, שירן בת 33. שירן נולדה וחיה ברמת גן הרבה שנים. לפתח תקוה עברה עם משפחתה לפני כ-13 שנים. באח הגדול היא השתתפה עם אחותה התאומה רינת. היא עובדת בתפקיד ניהולי בחברת ספנות (קרוז). ג'וש מסיים בימים אלה את תהליכי העלייה שלו ובינתיים עובד מרחוק במכירת נדל"ן בבריטניה. הם כרגע גרים עם המשפחה אבל עסוקים בחיפוש דירה ומתכננים לעבור לדירה משלהם בתקופה הקרובה. בעתיד הקצת יותר רחוק הם כמובן ישמחו להרחיב את המשפחה

ג'וש ברנן כבר רואה את עצמו ישראלי לכל דבר, מאוהב בישראל ובעיקר נהנה מהאוכל. "שירן היא עיראקית ותוניסאית, אז האוכל נהדר", הוא אומר בחיוך. הוא נהנה מהמסורת ומהתרבות המזרחית בביתה של גיטר. אבל הדבר שהוא הכי התחבר אליו כאן זה מזג האוויר. "הרבה יותר כיף מלונדון", הוא אומר. "אבל אל תחשבו שמזג האוויר בבריטניה משפיע על האנשים להיות קרים, כי המשפחה שלי חמה ומסבירת פנים".

שירן אומרת: "אנחנו ביחד בקושי שנה אבל מאוהבים עד מעל הגג. איך נחגוג את הוולנטיין? היום בערב נצא לבלות. אני לא יודעת איפה. ג'וש כבר בעניינים והוא סגר את מקום הבילוי וזו תהיה הפתעה בשבילי. גם אני הכנתי לו הפתעה, צמיד מהמם עם חריטה".

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת החוויה הישראלית, מספר: "אנו רואים יותר ויותר צעירים מהתפוצות המגיעים לישראל לתוכניות שונות ומשתפים אותנו בחוויות אנטישמיות שהם עברו. אם בעבר זה היה נושא משני ושולי, בימים אלו אנו רואים יותר ויותר צעירים חרדים לגורלם בעקבות עליית האנטישמיות. חלק מאותם צעירים בוחרים לעשות עלייה ולהקים את ביתם בישראל וחלקם חוזרים למדינות המוצא מחוזקים יותר לקהילות היהודיות עם תיבת כלים להתמודדות מול תנועות החרם, כשהם גם לוקחים חלק פעיל בחיי הקהילות ופועלים כשגרירים של ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר