קבוצת כדורגל ילדות, צילום פרטי
קבוצת כדורגל ילדות, צילום פרטי

"הבנות משתמשות בחדרים שמשותפים לבנים ובנים יכולים להיכנס באמצע כשהן מתלבשות"

הורים לילדות שמשחקות כדורגל בהפועל עירוני פ"ת מעלים טענות רבות: אין להן מלתחות, אין להן שירותים ובגלל שאין להן מגרש משלהן האימונים מתקיימים מאוחר. העירייה: "מקימים לקבוצות הבנות והנשים מלתחות וחדרי הלבשה"

פורסם בתאריך: 10.3.23 06:51

בשבוע בו צוין יום האישה הבינלאומי, טרחו גורמים רבים להזכיר עד כמה מצבן של הנשים רחוק מלהיות משביע רצון בתחומים רבים, למרות כל ההתקדמות שחלה בעשורים האחרונים. גם הבנות המשחקות בקבוצת הכדורגל של מועדון הפועל עירוני פ"ת מרגישות כך בדיוק – שהשוויון המגדרי דילג מעליהן. הן אמנם משחקות כדורגל ורוב האנשים כבר לא מרימים גבה כשהם שומעים על כך, אבל למרות זאת הן חשות מאוד מקופחות.

"בתי בת ה-12 משחקת בקבוצת כדורגל ילדות במועדון הפועל עירוני פ"ת", אומרת אחת האימהות. "המועדון מופלה לרעה מבחינה מגדרית. זהו מועדון כדורגל הנשים היחיד בעיר והוא גם היחיד ללא מגרש ומעטפת לוגיסטית עצמאית לקיום פעילותו. כל מועדון בעיר מחזיק מגרש כדורגל תקני אחד לפחות 24/7. המועדון הזה הוא אחד מוותיקי מועדוני כדורגל הנשים בארץ ולא ייתכן שיהיה המועדון היחידי ללא מענה, הן בהיבט העירוני והן בהיבט המגדרי. לכל מועדון בעיר יש מתקן אחד לפחות הנמצא בבעלותו הבלעדית וכמענה משלים מקבל מענה עירוני נוסף במסגרת האצטדיון והמגרשים הסינטטיים במושבה. כדורגל הנשים מתועדף אחרון במקום בו כולם מקבלים תוספת לבסיס הקיים".

מה המשמעות?
בוגרות ונערות יכולות להתאמן רק משעה 20:00 כי לפני זה המגרשים תפוסים. הילדות מתאמנת רק במגרש קטן של הפוטבול, מגרש לא בטיחותי וקטן מימדים, לפעמים מתאמנות במקביל במגרש הקטן ילדות בנות 7 עם נערות בנות 17 עקב מצוקת מקום. נערות בנות 12 צריכות להתאמן עד 21:30 בלילה וללכת באזור חשוך הביתה אחרי אימון בשעות אלה. וכל זאת למרות שהפועל פ"ת נשים היא המועדון היחידי בעיר שנמצא בליגה הראשונה. בנוסף, כל המתחמים הם בעייתיים מבחינת חדרי הלבשה ומלתחות. אין חדרים לבנות והבנות משתמשות בחדרים שמשותפים לבנים ובנים יכולים להיכנס באמצע כשהן מתלבשות. אין להן כמובן גם משרד משלהן, חדר ציוד וכו'".

"נוצר מצב ממש אבסורדי", אומרת אם של שחקנית נוספת. "ילדים בני שלוש מתאמנים במגרש הגדול וקבוצה שנמצאת בליגה אין לה מגרש משלה. האימונים שלהן בצורה כזאת לא מאפשרים להן להתקדם. הן קיבלו מגרש באזור האצטדיון, אבל זה מגרש של קבוצת בנים. אין בו מתקנים שמתאימים לבנות כי זה מגרש של בנים. אנחנו האימהות מרגישות ממש לא בטוחות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

ממה אתן חוששות?
"כבר קרה שבנות התלבשו ונכנסו להן בנים באמצע. אני לא חושבת שהם עשו את זה בכוונה, אבל עובדתית זה קרה. חוץ מזה, כשילדה בת 10 או 12 מסיימת אימון ב-21:30 היא לא יכולה לחזור הביתה לבד מאזור האצטדיון. אין להן אפילו שירותים בשביל עצמן והן תמיד צריכות ללכת ביחד. יש בשירותים משתנות והן צריכות לשמור שלא יכנסו בנים כשהן בשירותים. כי זה לא נעים לצאת מהשירותים ולראות בן משתין שם. זה לא לעניין ואין שום סיבה שהמועדון הזה לא יקבל תנאים שווים לשאר המועדונים. אנחנו גם יודעות שהיה מפגש של הנהלת המועדון בעירייה, אבל בינתיים לא יצא מזה שום דבר. יש הרגשה שמזלזלים בנו, אולי כי הן בנות".

מנהל הקבוצה, תמיר חופי: "רענן מרגלית, שהוא הספונסר הראשי, ואני, הצטרפנו השנה למועדון. החלטנו לעזור ולשים את כדורגל הנשים על המפה. רענן תרם עשרות אלפי שקלים למועדון, כדי שתהיה קבוצה טובה והתחלנו לגלות את הפערים ואת זה שלבנות אין בכלל תנאים מתאימים. בין השאר, אנחנו רוצים שלילדות יהיה מגרש משלהן כדי שיוכלו להתאמן בשעות ריאליות ולא בשמונה בלילה. לא ייתכן שנשים וגברים לא יקבלו את אותו יחס. בינתיים קיבלנו הבטחות וזה לא קרה, אני מקווה שזה ישתנה. בסוף ינואר ישבנו עם ראש העירייה, רמי גרינברג. הייתה פגישה ברוח טובה. הוא טען שיש דברים שאפשר לשנות עכשיו, אבל שאת רוב השינויים נראה רק בעונה הבאה כי בעייתי לשנות דברים באמצע העונה. אני מקווה שזה יקרה, כי אנחנו לא נוותר על הזכות של הבנות לקבל תנאים שוויוניים".

נציין כי מועדון כדורגל בנות אינו קשור למועדון הפועל פתח תקוה. מדוברות העירייה נמסר: "העירייה משקיעה תקציבי עתק והיקף משאבים חסר תקדים לטובת קידום הספורט בעיר. בכלל זה העירייה מקימה מתקני ספורט חדשים ואולמות שישמשו את המועדונים ואת כלל תושבי העיר. יצוין כי העירייה מקימה באופן ייעודי לקבוצות הבנות והנשים מלתחות וחדרי הלבשה במגרשי האימונים באצטדיון שלמה ביטוח. בנוגע למקרה המדובר, נערכה פגישה עם הנהלת המועדון והנושאים שהועלו ייבחנו בהתאם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר